دوره آموزش متنی تولید اسانس
مدرس:سید مسعود مسعودی علوی

436800 تومان
خرید دوره

دوره آموزش متنی تولید اسانس

4 از 5
6 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط مرتبط با محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

در کشور ما سالانه مقادیر زیادی گیاهان دارویی کشت و یا حتی به صورت خود رو به دست می‌آید اما بسیاری از آن‌ها به صورت خام به کشورهای دیگر صادر می‌شود. این در حالی است که تولید اسانس از این محصولات می‌تواند ارزش افزوده فراوانی را برای کشور به همراه داشته باشد. از آنجایی که اسانس‌ها کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند، تولید آن‌ها می‌تواند در رونق سایر صنایع نیز تأثیر داشته باشد. به علاوه با ایجاد کسب و کار تولید اسانس می‌توان برای عده‌ای به صورت مستقیم و عده‌ای نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی نمود و از این طریق به کاهش آمار بیکاری در کشور کمک کرد. علاوه بر این با ایجاد این شغل در مناطق روستایی می‌توان از آمار مهاجرت روستائیان به شهرها نیز کاست.

با توجه به این که اسانس را می‌توان از ضایعات میوه و سبزی و گیاهان دارویی مختلف تهیه کرد، در این صورت ضایعات این محصولات نیز مورد استفاده قرار گرفته و با استفاده از آن‌ها محصولی با ارزش تهیه می‌شود. اسانس‌ها ماندگاری بالایی دارند و حجم آن‌ها نیز اندک است به همین دلیل بسیار مناسب صادرات هستند. با صادرات این محصولات می‌توان علاوه بر کسب درآمد برای تولیدکننده، برای کشور نیز ارزآوری نمود. به‌ طور متوسط سالانه حدود ۸۷۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم اسانس در کشور تولید می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان میزان آن را به بیش از رقم ذکر شده افزایش داد. 

برای راه‌اندازی یک کارگاه تولید اسانس با ظرفیت تولید سالانه 24000 شیشه 18 میلی‌لیتری اسانس خالص و 432000 لیتر عرقیات و در فضایی با مساحت 1000 مترمربع، سرمایه ثابتی در حدود 1میلیارد و 977 میلیون تومان و سرمایه در گردش ماهانه 1 میلیارد و 192 میلیون تومان مورد نیاز است. هزینه متغیر این کسب و کار سالانه 15میلیارد و 200 میلیارد تومان برآورد شده است. به شرط آن که تولید کننده بتواند تمام محصول تولیدی در سال را به فروش برساند، 16.5 میلیارد تومان درآمد کسب خواهد کرد که پس از کسر هزینه‌های مختلف سود خالص ماهانه برابر با 73.6 میلیون تومان می‌شود. با به دست آمدن چنین سودی سرمایه در مدت 39 ماه بازگشته و نرخ سوددهی این شغل نیز 28 درصد می‌شود.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه های مورد نیاز برای احداث کارگاه تولید اسانس پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان بزرگ اسانس در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس­های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

1- پلن مقدمه

1-1- معرفی کسب و کار تولید اسانس

1-1-1- تعریف اسانس

1-1-2- اسانس‌گیری

1-2- تاریخچه

1-3- مزیت تولید اسانس از منظر اقتصاد کلان کشوری

1-4- فواید وخواص محصول

1-5- جذابیت های مالی طرح

1-6- انواع و اقسام

1-6-1- انواع و اقسام محصول

1-6-2- انواع روش‌های تولید

1-7- روند کلی یک دوره تولید

1-8- معرفی منطقه نمونه کشوری

 

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

2- پلن ضروریات

2-1 آب

2-2 هوا، دما و مسائل جوی

2-3 زمین و خاک

2-4 حمل و نقل و ارتباطات

2-5 خلاصه ضروریات

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

3- پلن ملزومات

3-1- ظرفیت تولید

3-2- ساختمان و سازه

3-2-1- سالن تولید

3-2-2- ساختمان اداری

3-2-3- ساختمان رفاهی

3-2-4- انبارها 

3-3- تجهیزات، ماشین‌ها و ابزارها 

3-3-1- استخراج کننده 

3-3-2- کندانسور (پوسته مارپیچ)

3-3-3- پلت فرم

3-3-4- فلورانتین

3-3-5- دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

3-3-6- دستگاه تصفیه آب رزینی

3-3-7- بویلر

3-3-8- سی آی پی

3-3-9- کولینگ تاور

3-3-10- لوله کشی

3-3-11- وان تخلیه

3-3-12- دستگاه پرکن

3-3-13- درب بند دستی

3-3-14- تاریخ زن

3-3-15- گالن

3-3-16- لوازم اداری

3-3-17- تجهیزات بخش رفاهی

3-3-18- تجهیزات سرمایش و گرمایش

3-3-19- تجهیزات انبار

3-3-20- تجهیزات خرد کارگاه 

3-4- مواد اولیه و مواد مصرفی

3-4-1- اسطوخدوس

3-4-2- گل همیشه بهار

3-4-3- زیره

3-4-4- هل

3-4-5- شیشه برای بسته‌بندی

3-4-6- لیبل

3-5- سوخت ها و انرژی های مورد نیاز

3-6- نیروی انسانی

3-7- مجوزهای مورد نیاز

3-7-1- جواز تأسیس

3-7-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاه

3-7-3- پروانه بهره‌برداری

3-7-4- برند و علامت تجاری

3-7-5- نشان سیب سلامت

3-8- جدول خلاصه ملزومات طرح

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

4- پلن مالی

4-1- فرضیات

4-2- هزینه های ثابت

4-2-1- ساختمان

4-2-2- ماشین‌ها، تجهیزات و ابزارها

4-2-3- هزینه های قبل از بهره برداری

4-2-4- جمع کل سرمایه گذاری ثابت

4-3- جداول هزینه های جاری طرح

4-3-1- مواد اولیه و نهاده ای تولید

4-3-2- حقوق و دستمزد

4-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

4-3-4- هزینه استهلاک

4-3-5- هزینه سوخت و انرژی

4-3-6- جمع هزینه های جاری طرح

4-4- سرمایه در گردش

4-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

4-6- فروش سالانه (درآمد)

4-7- برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی

4-8- پیش بینی مالی طرح

4-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

4-10- محاسبه نقطه سر به سر

4-11- نحوه دست یابی به سرمایه اولیه برای شروع طرح

4-11-1- روشهای تأمین مالی

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

5- پلن حقوقی

5-1- مجوزها

5-1-1- جواز تأسیس

5-1-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاه

5-1-3- پروانه بهره برداری

5-1-4- ثبت برند و علامت تجاری

5-1-5- نشان سیب سلامت بهداشت

5-2- قوانین کسب و کار

5-2-1- قوانین حمل و نقل مواد اولیه و محصول

5-2-2- قانون کار

5-3- قوانین صادرات و واردات

5-3-1- قوانین عمومی

5-3-2- قوانین اختصاصی

5-4- تسهیلات و حمایت هایی دولتی

5-5- قوانین مالیاتی کسب و کار

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

6- پلن بازار

6-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

6-2- میزان مصرف کنونی محصول در بازار هدف

6-3- اندازه بازار هدف

6-4- پیش بینی میزان مصرف (تقاضا)

6-5- وضعیت کنونی رقابت(رقبا) در بازار هدف

6-6- فرهنگ مصرف کالا

6-7- مزیت های اقتصادی طرح

6-8- آمار صادرات و واردات

6-9- تعیین استراتژی قیمت گذاری

6-10- نحوه بازاریابی، تبلیغات و فروش

6-11- جدول خلاصه پلن بازار

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

7- پلن عملیاتی

7-1- پیش تولید

7-1-1- تهیه مکان مناسب

7-1-2- چیدمان تجهیزات و دستگاه‌ها

7-1-3- بهداشت محیط و کارکنان

7-1-4- تهیه مواد اولیه

7-1-5- عملکرد بخش‌های مختلف در کارگاه تولید اسانس

7-1-6- کندانسور

7-2- مرحله تولید

7-3- بسته‌بندی

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

8- پلن ریسک

8-1- ضروریات

8-1-1- مشکلات دوری از بازار مواد اولیه و فروش

8-1-2- مشکلات ناشی از دسترسی به جاده‌های اصلی و فرعی و امکانات ارتباطی

8-2- ملزومات

8-2-1- مشکلات ناشی از خرید مواد اولیه

8-2-2- مشکلات ناشی از نوسان قیمت مواد اولیه و تجهیزات

8-2-3- مشکلات ناشی از دریافت مجوزها

8-3- عملیات

8-4- مالی

8-5- بازار

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

9- پلن پیشنهادات

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

10- پلن الگوها

10-1- الگوی او

10-2- الگوی دوم

10-3- الگوی سوم

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

11- پلن فقهی و زیست و محیطی

11-1- فقهی

11-2- زیست محیطی

مدرس دوره

سید مسعود مسعودی علوی

کارشناسی مکانیک
جناب آقای مهندس مسعودی علوی بیش از سه سال است که در کارگاه خود که در شهر کاشان واقع شده است. در زمینه تولید و بسته بندی انواع عرقیات گیاهی فعالیت دارد و فردی مجرب در این حوزه می‌باشد.
ارزیابی دوره
4 از 5
6 نفر امتیاز داده اند
90
85
85
88
80
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
پاسخ به این پرسش
نورلله ملازاده

باسلام ضمن عرض خسته نباشید بنده بامقداری سرمایه که دردست دارم میخواهم درپرورش بوقلمون گوشتی فعالیت نمایم که در این رابطه هیچ تخصص گردش سرمایه وتولید وفروش آن ندارم از آقای مهندس تقا ضا دارم که در این رابطه بنده را یاری کنند باتشکر

حدیثه دیده خانی

با سلام

تمامی موارد ذکر شده در داخل دوره آموزشی مربوطه به صورت کامل توضیح داده شده اند. پیشنهاد می شود دوره را خریداری و مطالعه نمایید و همچنین می توانید در بخش کلینیک مشاوره سامانه میدون ثبت درخواست نمایید تا بتوانید از کارآفرینان برتر این حوزه مشورت و راهنمایی بگیرید. 

با تشکر


نظرات