در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- مفهوم بسته بندی و عوامل موثر در بسته بندی
یکی از مشکلاتی که کشور ما سالهاست از آن رنج میبرد، عدم بستهبندی مناسب محصولات تولیدی در کشور است که همین موضوع سبب شده است که بسیاری از محصولات کشور ما به ویژه محصولات کشاورزی به صورت فله به کشورهای مختلف صادر شوند و همین موضوع باعث کاهش درآمدزایی کشور در این خصوص شده است.
برآوردهای مرکز آمار چاپ و بسته بندی جهانی نشان میدهد که حجم بازار صنعت چاپ و بسته بندی کالا در سال ۲۰۲۵، به رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد دلار خواهد رسید که البته بخش کتاب و فرهنگ، هم یک مقوله جدا از این ارقام بوده است. در خاورمیانه بدون در نظر گرفتن کشور ترکیه درآمدزایی صنعت بسته بندی و چاپ کالا در سال ۲۰۲۵، رقمی نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار خواهد بود که اگر کشور ترکیه را در این آمار قرار گیرد این رقم به ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید که البته سهم کشور ایران در این ارقام بسیار ناچیز بوده است.
متاسفانه با توجه به تحریمهای آمریکا برخی از مواد اولیه که در صنعت بسته بندی و چاپ کالاها کاربرد دارند به سختی به کشور وارد میشود و از نظر قیمت نیز در حال حاضر رقابتی بودن کالاها را تحت شعاع خود قرار داده لذا اگر کشوری در زمینه بسته بندی محصولات خود قوی باشد عرضه محصولات و تقاضا برای محصول آن کشور افزایش خواهد یافت.
افرادی که قصد ورود به کار در زمینه بسته بندی محصولات مختلف را دارند می توانند با بهره گیری از اطلاعات و آموزشهای این فیلم آموزشی، با ابزارآلات مورد نیاز این کسب و کار، عملیات کار، بازار فروش، ریسکها و مشکلات و سایر نکات این کسب و کار به خوبی آشنا شوند. این فیلم آموزشی با همکاری جناب آقای دکتر امامپور کارآفرین موفق این کسب و کار تهیه شده است و اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار خواهد داد. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاسهای حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.
توجه: فیلم آموزشی حاضر از کارگاه مجازی که روی بستر اسکای روم برگزار شده، تهیه شده است. لطفاً قبل از تهیه، سر فصل های آموزشی و نمونه ویدئو را تماشا نمایید.
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- مفهوم بسته بندی و عوامل موثر در بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- ضرورت و نقش بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- مجوزهای مورد نیاز در صنعت بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- ریسک های کسب و کار
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- تاریخچه بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- جاذبه های یک بسته بندی موفق
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- انواع سیستم های بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- فیلمی از مراحل بسته بندی خشکبار
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- تخمین مالی و پیشنهادات
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- اصول بسته بندی برای جذب مشتری
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- قوانین و مقررات
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- مهم ترین کارکرد های بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- ویژگی های یک بسته بندی خوب و روش های طبقه بندی انواع بسته ها
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- کلام پایانی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- فیلم هایی در مورد نحوه بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- انواع مواد اولیه بسته بندی و مزایا و معایب آن ها
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- ملاحضات مهم در طراحی و انتخاب بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- مبحث استاندارد در صنعت بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- الزام شناخت رنگ ها در صنعت بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- آیین نامه بسته بندی گیاهان دارویی فرآوری نشده
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- ثبت برند در صنعت بستهبندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- معرفی کتاب هایی در زمینه بسته بندی
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- بررسی علائمی که بایستی روی بسته بندی درج شوند
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- بسته بندی خشکبار در منزل
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
1- جمع بندی مباحث