بسته بندی؛ فروشنده ای خاموش برای محصولات شما
در دنیای امروز اگر اهمیت بسته بندی محصول بیش از خود آن نباشد، قطعا کمتر نیست؛ خصوصا در حوزه هایی مانند بازاریابی و فروش...
در دنیای امروز اگر اهمیت بسته بندی محصول بیش از خود آن نباشد، قطعا کمتر نیست؛ خصوصا در حوزه هایی مانند بازاریابی و فروش...
بسته بندی معروف به فروشنده خاموش است؛ فروشنده ای که در سکوت، با مشتری یا خریدار حرف می زند و او را متقاعد می کند تا بخردش... اما متاسفانه بسیاری از کارآفرینان، این فروشنده را جدی نمی گیرند و سعی می کنند بیشتر روی بالا بردن کیفیتشان تمرکز کنند. واحد دوره های آموزش سایت میدون، دوره های متعددی در این زمینه تدوین کرده تا توجه افراد را به ضرورت بسته بندی معطوف و آنها را از تاثیرات بسته بندی در افزایش فروش و بازاریابی آگاه کند.
بسته بندی و بازاریابی
صنعت بسته بندی و طراحی آن، یکی از ابزارهای مهمی است که میتواند نقش اثرگذاری در بازاریابی محصول ایفا و استراتژی فروش را متحول کند. بعبارت دیگر یک بستهبندی مناسب میتواند کمیت و کیفیت کالا را (از مرحله تولید تا مرحله مصرف) حفظ کند که این موضوع در تصمیم گیری مصرف کننده بسیار مهم است. بعنوان مثال اگر حمل و نقل کالایی برای مشتری دشوار باشد و یا استحکام بسته بندی اش پایین، مطمئنا آنها محصولات برندهای دیگر را انتخاب خواهند کرد.
میدونی ها بخوانند: بسته بندی تان را خوب کنید، فروشتان زیاد می شود!
بسته بندی و هویت
بسته بندی فی الواقع هویت یک کالاست؛ هویتی که با هوشمندی می تواند حس اعتماد و وفاداری را در مشتریان ایجاد کند؛ این موضوع یعنی فروش، درآمد و نهایتا سود بیشتر برای تولیدکننده. برای قدم گذاشتن در مسیر هویت سازی اصولی بسته بندی، توصیه و نکته زیاد است اما چند مورد از مهمترین آنها را می توان موارد ذیل دانست:
کرونا و بسته بندی
امروزه با توجه به حاکمیت بیماری کرونا در ایران و جهان، بستهبندی اجناس خصوصا مواد غذایی، بیشتر از گذشته مورد توجه عموم قرار گرفته؛ اکثر افراد جهت رعایت موارد بهداشتی، ترجیح میدهند مواد غذایی بستهبندی شده را خریداری کنند و از مصرف اجناس فله ای بپرهیزند... پس این می تواند یک نکته طلایی باشد برای کارآفرینانی که تا امروز بسته بندی محصول و بهبود آنرا جدی نگرفته و در اولویت قرار ندادند.
میدونی ها بخوانند: ترفندهای افزایش فروش کسب و کار در برابر کرونا
بسته بندی و ایران
هرچند که اساسا صنعت بسته بندی در ایران، جای کار و فعالیت بسیاری دارد اما نباید فراموش کرد که این صنعت، نسبت به گذشته روند صعودی خوبی را در کشور تجربه کرده است. عوامل متعددی هم برای این اتفاق وجود دارد که ازجمله آنها میتوان به تغییر سبک زندگی، تمایل افراد به مصرف مواد غذایی آماده و منجمد، افزایش قدرت خرید و ... اشاره کرد. اما همانطور که اشاره شد، بسته بندی همچنان حوزه ای بکر برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی است که می تواند اشتغال را نیز متحول کند.
پس پیشنهاد می کنیم زمان را از دست ندهید و با مراجعه به قسمت دوره های آموزشی سایت میدون، دوره های مختلفی را که در زمینه بسته بندی تدوین شده بررسی و شروع به کار کنید. اگر در میانه کار هستید و به مشاوره نیاز دارید هم می توانید با مراجعه به کلینیک مشاوره، از تجربیات متخصصین این حوزه بهره مند شوید و موفقیت خود را تضمین کنید...
نوشته شده توسط: مجید فرومدی
نظرات (0)