طرح توجیهی تولید کمپوت - میدون
طرح توجیهی تولید کمپوت
مدرس:احسان بیگدلیان
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
158000 تومان
خرید دوره

طرح توجیهی تولید کمپوت

تعداد ثبت نام کنندگان : 1 نفر

4 از 5
1 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط مرتبط با محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

نظرتان در مورد یک کسب و کار پرسود و تقریباً کم ریسک چیست؟ بررسی بازار نشان می دهد که سالانه نزدیک به 70 هزار تن انواع کمپوت، به سایر کشورها از جمله عراق، افغانستان، روسیه، امارات، پاکستان، ترکمنستان و کویت صادر می‌گردد. در مقابل تقریبا همین مقدار واردات کمپوت نیز به کشور انجام می‌شود. کمپوت وارداتی به کشور، عمدتا شامل انواعی از کمپوت‌هاست که در ایران امکان تولید آن‌ها وجود ندارد. مانند کمپوت آناناس و انبه. این مقدار واردات کمپوت از کشورهای تایلند، امارات، هند، چین، فیلیپین، اسپانیا و یونان صورت می‌گیرد. در سطح جهانی نیز کشورهای عمده صادرکننده انواع کمپوت شامل چین، هلند، آمریکا، بلژیک، آلمان، اسپانیا، فرانسه و کشورهای عمده واردکننده انواع کمپوت نیز کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن و انگلستان هستند.

اگر می‌خواهید با حداقل ظرفیت اقتصادی و کمترین مقدار سرمایه یک کارگاه تولید کمپوت داشته باشید، نیاز به فضایی با مساحت حدود 500 مترمربع دارید. سرمایه مورد نیاز برای این کسب و کار 1.2 میلیارد تومان می‌باشد که بخشی از این مبلغ به رهن کارگاه و مابقی به خرید تجهیزات و سایر هزینه‌های ثابت اختصاص خواهد یافت. سرمایه در گردش ماهانه نیز در حدود 516 میلیون تومان پیش‌بینی شده است. با این سرمایه می‌توانید سالانه 1200000 شیشه 450 گرمی کمپوت گیلاس و سیب تولید کنید. اگر همه محصول تولیدی را با قیمت مناسب به فروش برسانید، ماهانه 83 میلیون تومان سود خالص به دست می‌آورید که رقم قابل توجهی می‌باشد. در این صورت نرخ سوددهی این کسب و کار سالانه 59 درصد می‌شود که سوددهی خوبی برای یک کسب و کار قلمداد می‌گردد.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه‌های مورد نیاز برای احداث کارگاه تولید کمپوت پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس‌های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیرحضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):

الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)

ب) شناخت بازار 

پ) تعریف محصول/خدمات 

ت) فروش 

ث) عملیات تولید 

ج) مدیریت کسب و کار 

چ) برنامه مالی 

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

1- معرفی کسب و کار

1-1- مقدمه

1-2- عملیات

1-2-1- پیش تولید

1-2-2- مرحله تولید

1-2-3- مرحله آنزیم‌بری (بلانچینگ)

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

2- بیان مسئله و لزوم راه اندازی کسب و کار

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

3- جذابیت‌های مالی طرح

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

4- ضروریات کسب و کار

4-1- آب

4-2- هوا و مسائل جوی

4-3- زمین و مکان

4-4- حمل و نقل و ارتباطات

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

5- معرفی منطقه نمونه کشوری

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

6- مدل کسب و کار

6-1- میزان تولید پیش بینی شده

6-2- برنامه عملیاتی

7- قوانین مرتبط با کسب و کار

7-1- قوانین مالیاتی

7-2- مجوزهای مورد نیاز

7-2-1- جواز تأسیس

7-2-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاه

7-2-3- پروانه بهره برداری

7-2-4- ثبت برند و علامت تجاری

7-2-5- نشان سیب سلامت بهداشت

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

8- محاسبه و تحلیل مالی طرح

8-1- فرضیات

8-2- هزینه‌های ثابت

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

9- مطالعه و تحلیل بازار

9-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

9-2- میزان تولید کنونی محصول در بازارهای هدف

9-3- آمار صادرات و واردات

9-4- برنامه تبلیغاتی و فروش

9-5- تحلیل رقبا

9-6- تحلیل مزیت‌های رقابتی

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

10- پیش بینی ریسک های کسب و کار

10-1- ضروریات

10-1-1- مشکلات دوری از بازار مواد اولیه و محصول

10-1-2- مشکلات عدم دسترسی به جاده‌های اصلی و فرعی

10-1-3- مشکلات عدم دسترسی به آب آشامیدنی

10-2- ملزومات

10-2-1- مشکلات ناشی از دریافت مجوزها

10-2-2- مشکلات ناشی از تأمین مواد اولیه

10-3- عملیات

10-4- مالی

10-5- بازار

10-6- جدول تحلیل SWOT

مدرس دوره

احسان بیگدلیان

دکتری تخصصی صنایع غذایی از دانشگاه تهران
آقای دکتر بیگدلیان سابقه درخشان در حوزه راه اندازی خطوط تولید، فرمولاسیون و اصلاح فرمولاسیون مواد غذایی دارند.
ارزیابی دوره
4 از 5
1 نفر امتیاز داده اند
92
88
88
87
87
پرسش و پاسخ
نظرات