آیا به آشپزی و مهارت های مرتبط به اون علاقه مند هستید؟ آیا برای شروع کسب و کار سرمایه مالی کافی ندارید؟ آیا فضای کافی ندارید؟ اما با این همه می خواهید کسب و کار خوبی داشته باشید؟ بهتره بدونید که کمتر کسی است تو کشور هست که این محصول رو نشناسه! کشورهای دیگه این محصول رو ندارند و یه محصول خاص کشورمونه ضمن اینکه کشورهای همسایه مثل عراق، کویت، افغانستان، ارمنستان و حتی برخی کشورهای اروپایی مشتری این محصول خوشمزه هستند. سالانه حدود 16 هزارتن حلوا ارده در کشور تولید میگردد. گردش مالی این صنعت در کشور سالانه حدود 512 میلیارد تومان برآورد می شود.
تولید حلوا ارده را میتوان در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی انجام داد که در طرح حاضر، تولید نیمه صنعتی این محصول به دلیل نیاز به سرمایه کمتر در نظر گرفته شده است. برای تولید حلوا ارده در مقیاس نیمه صنعتی باید یک کارگاه بهداشتی 100 متری داشته باشیم که یا باید چنین کارگاهی را بخریم و یا رهن کنیم. علاوه بر این 58 میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای تولید و سایر هزینههای ثابت از قبیل هزینه دریافت مجوزها نیاز داریم. سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید روزانه 130 کیلوگرم که ظرفیت تولید مورد نظر در این طرح است، 80 میلیون تومان خواهد بود. سود پیش بینی شده برای این کسب و کار، ماهانه در حداقل 8 میلیون تومان است. یعنی نرخ سوددهی سالانه 52 درصدی که سود خوبی محسوب میشود.
باید توجه داشت که تولید حلوا ارده یک کار کاملا تخصصی بوده و نیازمند مهارت و تجربه میباشد. بنابراین فرد متقاضی یا باید خود به امر تولید اشراف کامل داشته باشد و یا از یک استادکار ماهر کمک گیرد. این محصول عمدتا در استانهای تولیدکننده کنجد نظیر استان فارس، استان خوزستان، استان کرمان و استان یزد تولید میگردد که در این بین یزد پیشتاز در تولید حلوا ارده در ایران میباشد. تولید حلوا ارده نیاز به دریافت جواز کسب، ثبت برند و علامت تجاری و نشان سیب سلامت دارد که در صورت فراهم آوردن شرایط بهداشتی در تولید، استفاده از فرمولاسیون مناسب و مواد اولیه با کیفیت میتوان در مدت کوتاهی این مجوزها را کسب نمود.
توجه: دوره آموزشی تولید حلوا ارده ، دوره ای مجازی (غیر حضوری) و مبتنی بر متن بوده و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.
در این گام موارد زیر آورده شده است:
1- پلن مقدمه
1-1- معرفی حلوا ارده
1-2- تاریخچه
1-3- مزیت تولید حلوا ارده از منظر اقتصاد کلان کشوری
1-4- فواید و خواص محصول
1-5- جذابیتهای مالی طرح
1-6- انواع و اقسام
1-6-1- انواع و اقسام محصول
1-6-2- انواع روشهای تولید حلوا ارده
1-6-3- انواع تجهیزات
1-7- روند کلی یک دوره تولید حلوا ارده و بستهبندی آن
1-8- معرفی منطقه نمونه کشوری
در این گام موارد زیر آورده شده است:
2- پلن ضروریات
2-1- آب
2-2- هوا، دما و مسائل جوی
2-3- زمین و خاک
2-4- حمل و نقل و ارتباطات
2-5- خلاصه ضروریات
در این گام موارد زیر آورده شده است:
3- پلن ملزومات
3-1- ظرفیت تولید حلوا ارده
3-2- ساختمان و سازه
3-2-1- سالن تولید
3-2-2- انبار مواد اولیه
3-2-3- انبار محصول
3-2-4- بخش رفاهی
3-3- تجهیزات، ماشینآلات و ابزارها
3-3-1- دستگاه اردهگیر صنعتی
3-3-2- خمیرگیر
3-3-3- ترازو
3-3-4- باسکول
3-3-5- یخچال و فریزر
3-3-6- دیگ
3-3-7- اجاق گاز
3-3-8- میز کار
3-3-9- تاریخزن
3-3-10- داغزن
3-3-11- همزن
3-3-12- کولر
3-3-13- بخاری
3-3-14- سایر وسایل مورد نیاز
3-4- مواد اولیه و مواد مصرفی
3-4-1- کنجد
3-4-2- شکر
3-4-3- گلوکز مایع
3-4-4- اسید سیتریک
3-4-5- سفیده تخم مرغ
3-4-6- چوبک
3-4-7- هل
3-4-8- پودر پسته
3-4-9- ظرف بستهبندی
3-4-10- لیبل
3-5- سوختها و انرژیهای مورد نیاز
3-6- نیروی انسانی
3-7- مجوزهای مورد نیاز
3-7-1- جواز کسب
3-7-2- برند و علامت تجاری
3-7-3- نشان سیب سلامت
3-8- جدول خلاصه ملزومات طرح
در این گام موارد زیر آورده شده است:
4- پلن مالی
4-1- فرضیات
4-2- هزینههای ثابت
4-2-1- زمین
4-2-2- ساختمان
4-2-3- ماشینآلات، تجهیزات و ابزارآلات
4-2-4- هزینههای قبل از بهرهبرداری
4-2-5- جمع کل سرمایهگذاری ثابت
4-3- جداول هزینههای جاری طرح
4-3-1- مواد اولیه و نهادهای تولید
4-3-2- حقوق و دستمزد
4-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات
4-3-4- هزینه استهلاک
4-3-5- هزینه سوخت و انرژی
4-3-6- جمع هزینههای جاری طرح
4-4- سرمایه در گردش ماهانه
4-5- جمع کل سرمایهگذاری طرح
4-6- فروش سالانه (درآمد)
4-7- برآورد هزینههای عملیاتی و غیرعملیاتی
4-8- پیشبینی مالی طرح
4-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی
4-10- محاسبه نقطه سر به سر
4-11- نحوه دستیابی به سرمایه اولیه برای شروع طرح
4-11-1- روشهای تأمین مالی
در این گام موارد زیر آورده شده است:
5- پلن حقوقی
5-1- مجوزها
5-1-1- جواز کسب
5-1-2- برند و علامت تجاری
5-1-3- نشان سیب سلامت بهداشت
5-2- قوانین کسب و کار
5-2-1- وظایف کارکنان در مقابل کارفرما
5-2-2- تعهدات و تکالیف کارفرمایان در مقابل کارگران
5-3- قوانین صادرات و واردات
5-3-1- قوانین عمومی
5-3-2- قوانین اختصاصی
5-3-3- صادرات مواد غذایی
5-4- تسهیلات و حمایتهای دولتی
5-5- قوانین مالیاتی کسب و کار
در این گام موارد زیر آورده شده است:
6- پلن بازار
6-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش
6-2- میزان مصرف کنونی محصول در بازار هدف
6-3- اندازه بازار هدف
6-4- پیشبینی میزان مصرف (تقاضا)
6-5- وضعیت کنونی رقابت (رقبا) در بازار هدف
6-6- فرهنگ مصرف کالا
6-7- مزیتهای اقتصادی طرح
6-8- آمار صادرات و واردات
6-9- تعیین استراتژی قیمتگذاری
6-10- نحوه بازاریابی، تبلیغات و فروش
6-11- جدول خلاصه پلن بازار
در این گام موارد زیر آورده شده است:
7- پلن عملیاتی
7-1- پیشتولید
7-1-1- مکان تولید
7-1-2- دستگاهها
7-1-3- کارکنان
7-1-4- تهیه مواد اولیه
7-2- مرحله تولید
7-2-1- تولید ارده
7-2-2- تولید شیره
7-2-3- نقش ترکیبات مختلف در تهیه حلوا ارده
7-2-4- ویژگیهای حلوا ارده مرغوب
7-3- بستهبندی
در این گام موارد زیر آورده شده است:
8- پلن ریسک
8-1- ضروریات
8-2- ملزومات
8-3- عملیات
8-4- مالی
8-5- بازار
در این گام پیشنهادهایی برای موفقیت بیشتر در این زمینه ارائه شده است.
در این قسمت، برای آشنایی بیشتر، مصاحبه با افراد موفق آورده شده است.
مسائل فقهی و زیست محیطی این کسب و کار در این گام ارائه شده است.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان، ميزان توليد حلوا ارده منحصر بفرد اين شهرستان را در زمان اوج فر ...
مشاهده آیتمزمان را از دست ندهید!
میدون؛ جامع ترین سامانه هدایت، آموزش و پشتیبانی کسب و کارهای کوچک
نظرات (0)