رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):
الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)
ب) شناخت بازار
پ) تعریف محصول/خدمات
ت) فروش
ث) عملیات تولید
ج) مدیریت کسب و کار
چ) برنامه مالی
گندم برشته یکی از تنقلات خوشمزه و در عین حال بسیار مقوی است، اما هنوز مصرف آن خیلی مرسوم نشده و برخی از افراد برای مصرف شخصی اقدام به تولید این محصول در منزل میکنند. اما چرا به فکر درآمدزایی از تولید گندم برشته نباشیم؟ به خصوص خانمهای خانهدار که میتوانند تولید گندم برشته را به عنوان یک شغل خانگی در نظر داشته باشند.
قابل ذکر است که گندم برشته به عنوان یکی از انواع خشکبار به حساب میآید. سرانه مصرف خشکبار در کشور در حدود 10 کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است که این مقدار 4 برابر سرانه جهانی مصرف خشکبار میباشد. گندم برشته یکی از انواع خشکبار ارزان قیمت بوده که مصرف آن برای تمام اقشار جامعه از حیث درآمد امکانپذیر است اما این محصول چندان مورد توجه نبوده و گاهی به دست فراموشی سپرده میشود؛ بنابراین تولیدکننده باید بتواند روی بازاریابی محصول خود کار کند و از طرق مختلف به شناساندن محصول، بازاریابی و فروش آن بپردازد.
برای شروع این کسب و کار باید حدود 20 مترمربع از فضای منزل را برای تولید و بستهبندی این محصول آماده کرد. در ادامه لازم است که 12.2 میلیون تومان به عنوان سرمایه ثابت فراهم آورد تا به وسیله آن تجهیزات مورد نیاز برای تولید را خریداری نمود. سرمایه در گردش مورد نیاز ماهانه نیز 3 میلیون تومان میباشد که رقم بسیار کمی بوده و تأمین آن برای اغلب افراد امکانپذیر است. مقدار تولید سالانه گندم برشته در این طرح 28500 بسته 100 گرمی میباشد که اگر تولیدکننده بتواند تمام آن را بفروشد، ماهانه 1.2 میلیون تومان سود خالص به دست میآورد که برای یک شغل خانگی آن هم با سرمایه اندک بسیار قابل قبول است. نرخ سوددهی این کسب و کار سالانه 95 درصد بوده که سوددهی بسیار مطلوبی قلمداد میشود.
دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبههای مورد نیاز برای تولید گندم برشته پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاسهای حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیرحضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.
رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):
الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)
ب) شناخت بازار
پ) تعریف محصول/خدمات
ت) فروش
ث) عملیات تولید
ج) مدیریت کسب و کار
چ) برنامه مالی
رئوس مطالب ارائه شده در این گام:
1-1- مقدمه
1-2- عملیات
1-2-1- مرحله پیش تولید
1-2-2- مرحله تولید
در این گام به بیان مسئله و لزوم راه اندازی کسب و کار پرداخته شده است.
در این گام به جذابیتهای مالی طرح پرداخته شده است.
رئوس مطالب ارائه شده در این گام:
4-1- آب
4-2- هوا و مسائل جوی
4-3- زمین و مکان
4-4- حمل و نقل و ارتباطات
در این گام منطقه نمونه کشوری برای این طرح کسب و کاری معرفی شده است.
رئوس مطالب ارائه شده در این گام:
6-1- میزان تولید پیش بینی شده
6-2- برنامه عملیاتی
رئوس مطالب ارائه شده در این گام:
7-1- قوانین مالیاتی
7-2- مجوزهای مورد نیاز
7-2-1- مجوز مشاغل خانگی
7-2-2- برند و علامت تجاری
7-2-3- نشان سیب سلامت
رئوس مطالب ارائه شده در این گام:
8-1- فرضیات
8-2- هزینه های ثابت
8-2-1- ساختمان
8-2-2- ماشینها، تجهیزات و ابزارها
8-2-3- هزینه های قبل از بهره برداری
8-2-4- جمع کل سرمایهگذاری ثابت
8-3- جداول هزینه های جاری طرح
8-3-1- مواد اولیه و نهاده ای تولید
8-3-2- حقوق و دستمزد
8-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات
8-3-4- هزینه استهلاک
8-3-5- هزینه سوخت و انرژی
8-3-6- جمع هزینه های جاری طرح
8-4- سرمایه در گردش
8-5- جمع کل سرمایهگذاری طرح
8-6- فروش سالانه (درآمد)
8-7- برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی
8-8- پیش بینی مالی طرح
8-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی
8-10- محاسبه نقطه سر به سر
8-11- پیش بینی های پنج ساله طرح
رئوس مطالب ارائه شده در این گام:
9-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش
9-2- میزان تولید کنونی محصول در بازارهای هدف
9-3- آمار صادرات و واردات
9-4- برنامه تبلیغاتی و فروش
9-5- تحلیل رقبا
9-6- تحلیل مزیت های رقباتی
رئوس مطالب ارائه شده در این گام:
10-1- ضروریات
10-2- ملزومات
10-2-1- مشکلات ناشی از تهیه مواد اولیه
10-2-2- مشکلات دریافت مجوز
10-3- عملیات
10-4- مالی
10-5- بازار
10-6- جدول تحلیل SWOT