دوره آموزش متنی سیر تا پیاز تولید محتوا
مدرس:بهداد بلوری
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
427000 تومان
خرید دوره

دوره آموزش متنی سیر تا پیاز تولید محتوا

3 از 5
43 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
توضيحات

محتوا نویسی کار چندان پیچیده ای نیست، به مکان و سرمایه خاصی هم احتیاج ندارد؛ اما به مهارت نیاز دارد. شما برای محتوا نویسی و شروع آن در قالب یک کسب و کار پایدار، باید مهارت بیاموزید؛ مهارت هایی به دردبخور که بتوانند شما را برای بهترین شدن کمک کنند. درحال حاضر افراد زیادی در سراسر دنیا مشغول به تولید محتوا در قالب های مختلف صوتی، تصویری و متنی هستند ولی شما باید فرای همه آنها باشید تا بتوانید نظر مخاطب را به محتوای خود جلب کنید که این دقیقا نقطه عطف کار است؛ اصل اول در محتوا نویسی مخاطب است و شما باید بدانید که درحال تولید چه چیزی برای چه کسی هستید. 

امروزه که افراد بیشتر از هر زمان دیگری نسبت به تبلیغات بی‌توجه و کم‌حوصله شده‌اند، نقش محتوا و تولید آن جهت جذب مخاطب و ایجاد تعامل و کسب سود بیش از پیش احساس می‌گردد. لذا در دوره متنی پیش‌رو تلاش کرده‌ایم تا به بررسی محتوا و تولید آن بپردازیم و ضمن معرفی گستردگی و تنوع انواع محتوا، نقاط قوت هر یک را بیان نماییم. بخش‌های مختلف محتوا و نحوه تدوین آن به گونه‌ای که مخاطب‌پسند باشد و در جذب و افزایش بازدید از وب‌سایت یا وبلاگ مؤثر باشد، نیز ارائه شده است.

در ادامه‌ی معرفی انواع محتوا، ویژگی‌های محتوای مخاطب پسند و جذاب عنوان شده است. مهم‌ترین بخش‌های یک مقاله از جمله عنوان، مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری را به تفکیک مورد بررسی قرار داده‌ایم. همچنین پرسونای مخاطب و استراتژی محتوا نیز در این دوره لحاظ شده است. معرفی چندین وب‌سایت معتبر عکس و گرافیک در کنار معرفی و بررسی نرم‌افزارهای تدوین ویدئو از موارد مهم ذکر شده در این دوره می‌باشند. بعد از این که یک مقاله با کیفیت بر اساس اصول گفته شده تولید شد، نحوه کسب رتبه‌های خوب در گوگل گفته شده است. برای رسیدن به این هدف، اصول سئو (SEO) یا بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو اشاره شده است. در این میان استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید و سیاه نیز مورد بحث قرار گرفته است.

شناسایی و تمرکز روی کلمات کلیدی مهم با استفاده از ابزارهایی مانندGoogle trends، Kwfinder، Wordtracker، Keyword Tool، Keyword Planner از موارد مهم دیگری است که آورده‌ایم. تغییر جایگاه‌ها و نحوه رتبه‌بندی گوگل، بررسی رفتار کاربران هنگام جستجو، نرخ کلیلک کاربران، اثرگذاری رنگ در تولید محتوا و بازاریابی، معرفی سایت‌های آموزنده و معتبر جهت تولید محتوای خوب نیز هر یک به‌تفکیک عنوان شده‌اند. ابزار کاربردی Google Analytics که یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است و ترافیک وب‌سایت را ردیابی و گزارش می‌کند نیز مطرح شده است.

این دوره‌ی آموزشی به عمده‌ی جنبه‌های مختلف تولید پرداخته و به‌دلیل ارتباط گسترد‌ه‌ی میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه بهره گرفته شده است. مدرسه‌ی میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده‌ی برگزاری کلاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حضوری و ایجاد بستر برای ارتباط با مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: دوره آموزشی سیر تا پیاز محتوا نویسی، دوره ای مجازی (غیر حضوری) و مبتنی بر متن بوده و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

در این گام موارد زیر آورده شده است:

1 مقدمه و ضروریات

1.1 آشنایی کلی

1.1.1 محتوا نویسی

1.1.2 محتوای دیجیتال

1.1.3 هدف از تولید محتوا

1.1.4 انواع محتوا

در این گام موارد زیر آورده شده است:

2 بخش‌های مختلف محتوا

2.1 محتوای خوب چه بخش‌هایی دارد؟

2.1.1 گوشت لذیذ (پیام اصلی)

2.1.2 گوجه (ساده و شفاف نوشتن)

2.1.3 کاهوی ترد و خوشمزه (پرداختن به موضوع)

2.1.4 پنیر ورقه‌ای چسبناک (ضرورت کاربرد محتوای تصویری و چندرسانه‌ای)

2.1.5 نان (مقدمه و نتیجه‌گیری)

2.2 چهار بخش‌ مهم و اساسی از یک مقاله جذاب

2.2.1 عنوان
2.2.2 مقدمه
2.2.3 بدنه اصلی محتوا یا مقاله
2.2.4 نتیجه‌گیری

2.3 شناخت پرسونای مخاطب، اساسی‌ترین موردی که باید در محتوانویسی به آن دقت نمود.

در این گام موارد زیر آورده شده است:

3 جستجوی تصاویر مناسب و حرفه‌ای

3.1 چگونه تصاویر مناسب پیدا و در محتوا استفاده کنیم؟

3.1.1 Unsplash

3.1.2 Freepik

3.1.3 Dribbble

در این گام موارد زیر آورده شده است:

4 آشنایی با موتور جستجوی گوگل و اصول سئوی محتوا

4.1 چگونه باید رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کنیم؟

4.2 آیا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

4.3 معرفی سئو کلاه سفید و سیاه

4.4 چرا هر روز رتبه‌بندی نتایج گوگل تغییر می‌کند؟

در این گام موارد زیر آورده شده است:

5 عبارات کلیدی و نحوه تحقیق آن

5.1 هدف‌گذاری عبارات کلیدی در یک صفحه

5.2 چگونه کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

5.2.1 ابزارهای مورد استفاده در تحقیق کلمات کلیدی

5.3 آیا کلیک کاربران روی نتایج گوگل تأثیرگذار است؟

5.4 آیا می‌توان CTR سایت را با استفاده از ربات افزایش داد؟

5.5 تأثیر استفاده از ویدئو در سئو سایت

5.6 ویدئو را باید کجا بارگذاری کنیم؟

در این گام موارد زیر آورده شده است

6 اثرگذاری رنگ در تولید محتوا، بازاریابی و تبلیغات

6.1 اثرگذاری رنگ در تولید محتوا، بازاریابی و تبلیغات

6.1.1 10 رنگ محرک و جذاب

6.1.2 حفظ هویت تصویری

در این گام موارد زیر آورده شده است:

7 استراتژی محتوا

7.1 معرفی سایت‌های آموزنده درباره استراتژی محتوا

7.1.1 Brain Traffic

7.1.2 Contently

7.1.3 Appropriate Inc

7.1.4 Content Marketing Institute

7.1.5 Meet Content

7.1.6 ابزار Google Analytics

در این گام موارد زیر آورده شده است:

8 نرم‌افزارهای طراحی و گرافیکی مورد نیاز جهت تولید محتوا

8.1 نرم‌افزار فتوشاپ (Photoshop)

8.2 نرم‌افزار GIMP

8.3 نرم‌افزار Inkscape

8.4 نرم‌افزار Pixelmator

8.5 وب اپلیکیشن Canva Photo Editor

8.6 وب اپلیکیشن Fotor

8.7 نرم‌افزار Pixlr

در این گام موارد زیر آورده شده است:

9 فرآیند ساخت محتوای بصری یا ویدئو

9.1 فرآیند ساخت ویدئو

9.2 سؤالات اساسی که باید در تولید ویدئو در نظر گرفته شود:

9.3 لزوم تدوین سناریو یا نوشته از پیش آماده

9.4 انواع مختلف ویدئو

9.4.1 ویدئوی کوتاه

9.4.2 ویدئوی دمو

9.4.3 نقش‌آفرینی

9.4.4 انیمیشن

9.5 برخی سبک‌های ویدئویی

9.5.1 ارتباط مستقیم

9.5.2 ارتباط غیرمستقیم

9.5.3 ویدئوی معرفی

9.6 شاخص‌های یک ویدئوی جذاب

9.6.1 کوتاه بودن ویدئو

9.6.2 کیفیت صدا و تصویر

9.6.3 استفاده از عبارات ساده و روان

9.6.4 تایتل‌بندی و گام‌بندی

9.6.5 رفتار طبیعی

9.7 نرم‌افزارهای کاربردی جهت ساخت ویدئو

9.7.1 SnagIt

9.7.2 Camtasia Studio

9.7.3 تری دی مکس (D MAX3)

9.7.4 Premiere pro
 

مدرس دوره

بهداد بلوری

دانش آموخته رشته MBA از آکادمی ICS کانادا
آقای بلوری دارای بیش از 14 سال سابقه درخشان در حوزه دیجیتال مارکتینگ، اینستاگرام مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، برندینگ و تولید محتوا می‌باشند.
ارزیابی دوره
3 از 5
43 نفر امتیاز داده اند
93
87
89
90
87
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
پاسخ به این پرسش
حمیدرفیعی

سلام من می خواستم این کسب وکاررو راه بندازم لطفامراراهنمائی کنید

امید احمدی

با سلام و احترام

سامانه میدون با عنایت به رسالت اصلی خود که هدایت، آموزش و پشتیبانی انواع کسب و کار می‌باشد، مجموعه‌ای از انواع کسب و کارها را به صورت دوره های متنی و تصویری تهیه و تدوین نموده است. علاوه بر این مشاوران و افراد متخصص نیز به صورت مشاور در نظر گرفته شده اند که مسیر شروع یک کسب و کار را برایتان آسان خواهند کرد. برای این منظور می‌توانید از قسمت کلینیک مشاوره استفاده نمائید.


نظرات

دوره ی غنی و مفیدی نبود جا داشت خیلی بیشتر و مفصل تر روی اون کار میشد کاش چند سایت معتبر داخلی و منابع مختلف ایرانی را هم در این رابطه معرفی می کردید سپاس از زحمات شما

حدیثه دیده خانی

با سلام درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 با تشکر