سه ترفند کم هزینه برای تبلیغات

 


کارآفرین زیادی از بالا بودن هزینه تبلیغات ناراضی هستند و نمی دانند باید برای کاهش آن چه کنند. این مقاله به سه ترفند عالی کم هزینه برای افزایش اثربخشی تبلیغات اشاره می کند.

بدون هزینه کردن، نمی توان یک برنامه تبلیغاتی خوب و موثر را در کسب و کار اجرایی کرد؛ درنتیجه یکی از اصلی ترین و مهمترین سرفصل های صورت مالی کارآفرینان، تبلیغات است. وابستگی موفقیت و فروش بیشتر کسب و کارهای گوناگون خصوصا کسب و کارهای کوچک، موجب شده تا علیرغم شرایط بازار و سخت بودن تامین هزینه، آنها تمام تلاش خود را برای داشتن تبلیغ های جذاب و متنوع به کار گیرند. البته ترفندهای زیادی برای کاهش این هزینه نیز وجود دارد که در ادامه به سه مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

اول) شریک تبلیغاتی

همراه شدن با استارت آپ یا شرکت های دیگر در زمینه های مختلف خصوصا تبلیغات، می تواند تاثیرات مثبت زیادی برروی کسب و کار داشته باشد. بطور مثال شما بعنوان مدیر یک کسب و کار می توانید بجای داشتن یک صفحه ثابت در انتهای یک مجله، نصف صفحه را با فرد دیگری شریک شوید و به ابتدای مجله بیایید. بعبارت ساده تر تلاش کنید تبلیغات کسب و کار خود را با دیگران همراه شوید. هرچند که این کار ممکن است تاحدودی تاثیر موردانتظار شما از تبلیغ را کاهش دهد اما برای یک بازه طولانی مدت و صرفه جویی در هزینه ها، ترفند عالی است. البته در شراکت، به عقد قرارداد و نکاتی که باید در آن قید شود دقت کنید و حدالامکان با یک مشاور حقوقی گفت و گو کنید.  

دوم) كاهش تعداد دفعات پخش آگهی تبلیغاتی

میزان فراگیری (Reach) و فراوانی تکرار (Frequency)، دو معیار برای سنجش اثربخشی تبلیغات است؛ فراگیری به معنای تعداد افرادی که تبلیغ را می بینند و فراوانی تکرار به معنی دفعات پخش و انتشار. حال اگر میزان فراگیری یک تبلیغ کم و دفعات تکرار آن زیاد باشد، مطالب صرفا توسط گروه خاصی از مشتریان دیده می شود، احتمال افزایش فروش کسب و کار به شدت کاهش می یابد؛ چرا؟ چون زمانیکه تبلیغ محصولات و خدمات قابل مشاهده برای طیف گسترده ای افراد باشد، احتمال تبدیل افراد به مشتریان بالفعل و وفادار نیز زیاد خواهد بود اما زمانیکه شما صرفا برای طیف خاصی تبلیغ کنید، نمی توانید منتظر ورود افراد جدیدی به گروه مشتریان خود باشید. بنابراین اگر به دلیل شرایط مالی مجبورید بین این دو شاخص یکی را انتخاب کنید، بهتر است فراگیری را انتخاب کنید.

سوم) توجه به روابط عمومی

تبلیغ کردن، پروسه هزینه بر و زمانبری است درصورتیکه تقویت کردن روابط عمومی و ایجاد ارتباط از این طریق رایگان است و بدون هزینه. علاوه براینکه قبول اسپانسری شرکت ها و خدمات و محصولات آنها، بسیار بیشتراز تبلیغات مستقیم اثرگذار است. مثلا اینکه در رابطه با یک کسب و کار، مقاله ای در یک روزنامه یا برنامه تلویزیونی منتشر شود، می تواند بسیار بیشتر و بهتر از سایر شیوه های تبلیغ، به افزایش فروش و مشتری کمک کند؛ چرا‌ که اعتبار این رسانه ها بسیار زیاد است. اما اگر امکان چنین کاری موجود نیست، روابط عمومی می تواند کمک کننده باشد و راه را برای رسیدن به این هدف هموار کند. برقرای تماس مستمر با شرکت ها، رسانه ها و خبرگزاری ها می تواند نام برند و خدمات ارائه شده را در ذهن افراد حکاکی کند. تقویت روابط عمومی می تواند نیاز به تبلیغات و هزینه آنرا کاهش و در موثرتر شدن آنها نیز اثرگذار باشد.

نوشته شده توسط: علی قاسمی

پست های مرتبط

نظرات (1)

avatar

مخاطب میدون

شنبه 1 خرداد 1400

باسلام و تشکر از مطالب مفیدتون. سامانه میدون در رابطه با انواع تبلیغات هم مشاوره میده؟

avatar
پاسخ دهنده:صفوی
شنبه 1 خرداد 1400

سلام دوست عزیز

بله برای گرفتن مشاوره کسب و کار در زمینه تبلیغات، به قسمت کلینیک مشاوره مراجعه کنید. 

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi