دوره آموزش متنی پرورش شتر شیری
مدرس:
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
370000 تومان
خرید دوره

دوره آموزش متنی پرورش شتر شیری

4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط اقلیمی و ارتباطی محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • بررسی شرایط بازار
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل پرورش
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

ارزش غذایی و دارویی شیر شتر باعث شده است تا قیمت شیر این حیوان بالاتر از شیر گاو و گوسفند باشد و در سال های اخیر در جهان و بویژه در خاورمیانه ارزش بازار فوق العاده ای داشته باشد. طبق آمار ارزش بازار شیر شتر بیش از 10 میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود. همه خوب می دانیم که شتر یکی از جان سخت ترین حیوانات است؛ او در شرایط سخت آب و هوایی، تغذیه ای و محیطی به خوبی رشد می کند و نمی گذارد پروسه رشدش دچار اخلالی شود. 

چنانچه در مناطق نیمه خشک و خشک ایران ساکن هستید و به دنبال کسب و کاری پرسود و کم ریسک هستید، پرورش شتر یکی از آنها می‌تواند باشد. با توجه به افزایش جمعیت کشور و کمبود منابع پروتئینی، گسترش استفاده از دام‌های بومی سازگار با اقلیم ایران منافع زیادی جهت تأمین نیازهای غذایی کشور و جبران کمبود منابع پروتئینی دارد. حدود 65 درصد از کشور را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل می‌دهد؛ بنابراین با پرورش شتر در این مناطق می توان بهره‌وری از مراتع خشک را افزایش داد.

طبق آمار سازمان خواروبار جهانی جمعیت شتر جهان حدود 27 میلیون نفر می باشد و سرانه مصرف جهانی شیر شتر نیز حدود 4 لیتر بیان می شود. بیشترین سرانه مصرف در جهان مربوط به کشورهای سومالی و کنیا با 100 لیتر است. همچنین کشورهای عربستان، موریتانی و مالی با مصرف سرانه 30-10 لیتر شیر در سال، در رتبه های بعدی قرار می گیرند. طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی در سال 1397 در کشور ما نیز حدود 189 هزار نفر شتر نگه داری می شوند و طبق آمارهای اعلام شده توسط سایت های خبری سالانه حدود 18 هزار تن شیر شتر در کشور تولید می گردد؛ بنابراین با در نظر گرفتن جمعیت 83 میلیون نفری ایران، سرانه مصرف شیر شتر در حال حاضر حدود 0.21 لیتر خواهد بود. از طرفی طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی در سال 1397 حدود 5680 تن گوشت قرمز از کشتار شتر تولید شده است. با مقایسه سرانه مصرف جهانی برای شیر شتر با ایران، می توان نتیجه گرفت که نه تنها تولید شیر شتر در کشور اشباع نیست، بلکه بسیار کمتر از میانگین جهان است و بازار محصولات لبنی شتر کاملاً دست نخورده باقی مانده است. 

طرح حاضر برای پرورش 20 نفر شترشیری در حالت نیمه بسته ارائه شده است. برای انجام این طرح به حدود 430 میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز است. میزان فروش سالیانه شامل شیر و حاشی حدود 314 میلیون تومان برآورد می شود که پس از کسر هزینه های تولید، سود ویژه حدود 118 میلیون تومان خواهد بود. نرخ سوددهی سالانه پرورش شتر بر اساس محاسبات طرح حاضر حدود 27 درصد است.

دوره آموزشی حاضر تمامی جنبه های مورد نیاز شروع یک کسب و کار را پوشش داده است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات پرورش‌دهندگان بزرگ و برتر شتر بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس­های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

در این گام موارد زیر آورده شده است:

1- پلن مقدمه

1-1- معرفی شتر

1-2- تاریخچه

1-3- مزیت پرورش شتر از منظر اقتصاد کلان کشوری

1-4- فواید وخواص محصولات شتر

1-5- جذابیت های مالی طرح

1-6- انواع و اقسام

1-6-1- انواع شتر در ایران

1-6-2- شتر دو کوهانه ایران.

1-6-3- انواع سیستم های پرورش

1-6-4- انواع ساختمان و سازه

1-6-5- انواع تجهیزات

1-7- روند کلی یک دوره پرورش

1-8- معرفی منطقه نمونه کشوری

در این گام موارد زیر آورده شده است:

2- پلن ضروریات

2-1- آب 

2-2- هوا، دما و مسائل جوی

2-3- زمین و خاک 

2-4- حمل و نقل و ارتباطات

2-5- خلاصه ضروریات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

3- پلن ملزومات

3-1- ظرفیت پرورش و میزان تولید

3-2- ساختمان و سازه

3-2-1- جایگاه مسقف

3-2-2- بهاربند

3-2-3- انبار خوراک

3-2-4- زایشگاه و درمانگاه

3-3- تجهیزات، ماشین آلات و ابزارات

3-3-1- باسکول

3-3-2- شیر سردکن

3-3-3- تجهیزات جمع آوری کود

3-3-4- تانکر آب

3-4- مواد اولیه و مواد مصرفی

3-4-1- خرید اروانه

3-4-2- خرید خوراک

3-5- سوخت ها و انرژی های مورد نیاز

3-6- نیروی انسانی

3-7- مجوزهای مورد نیاز

3-8- جدول خلاصه ملزومات طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

4- پلن مالی

4-1- فرضیات

4-2- هزینه های ثابت

4-2-1- زمین

4-2-2- ساختمان

4-2-3- تجهیزات و دام اولیه

4-2-4- هزینه های قبل از بهره برداری

4-2-5- جمع کل سرمایه گذاری ثابت

4-3- جداول هزینه های جاری طرح(سالانه)

4-3-1- مواد اولیه و نهاده ای تولید

4-3-2- حقوق و دستمزد

4-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

4-3-4- هزینه استهلاک

4-3-5- هزینه سوخت و انرژی

4-3-6- جمع هزینه های جاری طرح

4-4- سرمایه در گردش (برای هر ماه)

4-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

4-6- فروش  سالانه (درآمد)

4-7- برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی

4-8- پیش بینی مالی طرح

4-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

4-10- محاسبه نقطه سر به سر

4-11- نحوه دست یابی به سرمایه اولیه برای شروع طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

5- پلن حقوقی

5-1- مجوزها

5-1-1- موافقت اصولی

5-1-2- پروانه تأسیس ساختمان ها

5-1-3- پروانه بهره برداری

5-1-4- پروانه بهداشتی موافقت اصولی

5-1-5- پروانه بهداشتی تأسیس

5-1-6- پروانه بهداشتی بهره برداری

5-1-7- اصلاحات فرآیند صدور مجوزها در سال 1398

5-2- قوانین کسب و کار

5-2-1- نحوه حمل و نقل دام

5-2-2- فواصل قانونی در مورد پرورش شتر داشتی

5-2-3- آﻳﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻛﺎر در داﻣﺪاري و ﻣﺮﻏﺪاری‌هایي ﺳﺮاﺳﺮ ﻛﺸﻮر

5-3- قوانین صادرات و واردات

5-3-1- قوانین عمومی

5-3-2- قوانین اختصاصی

5-4- تسهیلات و حمایت های دولتی

5-5- قوانین مالیاتی کسب و کار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

6- پلن بازار

6-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

6-2- میزان مصرف کنونی محصول در بازار هدف

6-3- اندازه بازار هدف

6-4- پیش بینی میزان مصرف (تقاضا)

6-5- وضعیت کنونی رقابت(رقبا) در بازار هدف

6-6- فرهنگ مصرف کالا

6-7- مزیت های اقتصادی طرح

6-8- آمار صادرات و واردات

6-9- تعیین استراتژی قیمت گذاری

6-10- نحوه بازاریابی، تبلیغات و فروش

6-11- جدول خلاصه پلن بازار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

7- پلن عملیاتی

7-1- پیش تولید

7-1-1- ساخت جایگاه استاندارد

7-1-2- آخور و آبشخور

7-1-3- خرید  شتر

7-2- مرحله پرورش

7-2-1- مدیریت عمومی گله

7-2-2- تولید مثل

7-2-3- تغذیه شتر

7-2-4- بیماری های شتر

7-3- شیردوشی

7-3-1- بهداشت شیر

7-3-2- نگه داری و انتقال شیر

 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

8- پلن ریسک

8-1- ضروریات

8-2- ملزومات

8-3- عملیات

8-4- مالی

8-5- بازار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

9- پلن پیشنهادات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

10- پلن الگوها

در این گام موارد زیر آورده شده است:

11- پلن فقهی و زیست و محیطی

11-1- فقهی

11-2- زیست محیطی

مدرس دوره



ارزیابی دوره
4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
87
93
85
83
80
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
پاسخ به این پرسش
حشمت اله صمیمی

دوره شتر شیری رو خریدم چطور مطالب رو سیو کنم نمیدونم از کجا بیارمشون رفتم بیرون برنامه و اومدم داخل دیگه نشد بازش کنم

مجید

سلام

تماس گرفته شد.


نظرات