در قسمت مقدمه ی راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی موارد در دست بررسی قرار گرفته است:
- آشنایی کلی
- تاریخچه، انواع و اقسام
- مزیت های تولید این محصول
- جذابیت های مالی طرح
- فواید وخواص محصول
- شناخت روند کلی کشت، پروشی یا تولید محصول و میزان ثمر دهی آن
بدیهیست که یکی از پرطرفدارترین و خوشطعمترین میان وعدهها بستنی است که بهدلیل مقرون به صرفه بودن، جایگاه خاصی در تدارک مناسبتها و تفریحات دارد. بستنی جغرافیا نمیشناسد و در نواحی گرم سیری مخاطبان بسیاری دارد و در همهی فصول به غير از زمستان که تقاضا کاهش مییابد، پرفروش است.
شما با سرمایهای در حد متوسط میتوانید کسب و کاری پرسود و پررونق در زمینهی تولید بستنی و فروش آن راهاندازی کنید. سرعت گردش سرمایه در این کار نسبتا زیاد است و با سرمایهی در گردش ماهانه 50 میلیون تومان، میتوان یک فروشگاه بستنی را به نحو شایستهای مدیریت و آن را تبدیل به یک کسب و کار ارزشآفرین خانوادگی کرد؛ اینها مواردی از ویژگیهای فوقالعادهی فروشگاه بستنی است. از طرفی «بستنی سنتی» در مقایسه با بستنیهای صنعتی و پاستوریزه، جایگاه و مخاطب خاص و قابل توجهی دارد. پس اگر میتوانید تجهیزات ضروری راهاندازی این کسبوکار را فراهم کنید و فرصت کافی برای بازاریابی و برندسازی اختصاص بدهید، همین حالا دستبهکار شوید.
لازم به ذکر است که سرانهی مصرف بستنی در ایران سالانه 3.5 لیتر به ازای هر نفر است. سالانه بالغ بر 350 هزار تن بستنی در ایران تولید میگردد که از این میزان، چیزی در حدود 40 هزار تن صادر میگردد و مابقی در داخل کشور مصرف میشود. آمار جهانی مصرف بستنی نشان میدهد که در حدود 15 بیلیون لیتر بستنی (معادل 3.3 بیلیون گالن) سالانه در سراسر جهان مصرف میشود. آمریکا بیشترین سرانهی مصرف بستنی در جهان را داراست و سرانه مصرف بستنی در این کشور سالانه 26 لیتر است. نیوزیلند و استرالیا نیز با میزان مصرف سالانه 23 و 18 لیتر، در جایگاههای دوم و سوم قرار دارند.
برای راهاندازی فروشگاه تولید و عرضه بستنی سنتی نیاز به سرمایهی ثابتی در حدود 192 میلیون تومان و سرمایهی در گردش ماهانه، غالبا حدود 49 میلیون تومان است که بسته به مقیاس فعالیتتان، این میزان متفاوت خواهد بود. با سود به دست آمده از فروش محصول، ماهانه 10 میلیون تومان خواهد بود.
این دورهی آموزشی به تمامی جنبههای مورد نیاز برای راهاندازی فروشگاه بستنی سنتی پرداخته است و به دلیل ارتباط گستردهی میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور، بهره گرفته شده است. مدرسهی میدون و کلینیک مشاوره نیز آمادهی برگزاری کلاسهای حضوری و ایجاد بستر برای ارتباط با مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیرحضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.
در قسمت مقدمه ی راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی موارد در دست بررسی قرار گرفته است:
در این گام مکان راه اندازی مغازه بستنی سنتی را از چند جهت بررسی می کنیم:
در قسمت ملزومات راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی موارد زیر بررسی می شود:
در این گام موارد زیر برای راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی را بررسی می کنیم:
موارد زیر در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی بررسی می کنیم:
موارد زیر در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی به صورت کامل توضیح داده می شود:
در این گام ریسک هایی که ممکن است در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی با آن ها مواجه شوید را معرفی می کنیم:
در این گام پیشنهاداتی برای موفقیت بیشتر شما در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی مطرح کرده ایم.
در این گام برای آشنایی بیشتر با راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی، 3 فرد موفق در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.
در این گام اطلاعاتی درباره اهمیت راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی بر مباحث زیست محیطی ارائه می گردد.