دوره آمورش متنی راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی
مدرس:علی درحی
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
387600 تومان
خرید دوره

دوره آمورش متنی راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی

4 از 5
4 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط مرتبط با محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

بدیهی‌ست که یکی از پرطرفدارترین و خوش‌طعم‌ترین میان‌ وعده‌ها بستنی است که به‌دلیل مقرون‌‎ به‌ صرفه بودن، جایگاه خاصی در تدارک مناسبت‌ها و تفریحات دارد. بستنی جغرافیا نمی‌شناسد و در نواحی گرم‌ سیری مخاطبان بسیاری دارد و در همه‌ی فصول به‌ غير از زمستان که تقاضا کاهش می‌یابد، پرفروش است.

شما با سرمایه‌ای در حد متوسط می‌توانید کسب و کاری پرسود و پررونق در زمینه‌ی تولید بستنی و فروش آن راه‌اندازی کنید. سرعت گردش سرمایه در این کار نسبتا زیاد است و با سرمایه‌ی در گردش ماهانه 50 میلیون تومان، می‌توان یک فروشگاه بستنی را به نحو شایسته‌ای مدیریت و آن را تبدیل به یک کسب و کار ارزش‌آفرین خانوادگی کرد؛ این‌ها مواردی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی فروشگاه بستنی است. از طرفی «بستنی سنتی» در مقایسه با بستنی‌های صنعتی و پاستوریزه، جایگاه و مخاطب خاص و قابل توجهی دارد. پس اگر می‌توانید تجهیزات ضروری راه‌اندازی این کسب‌وکار را فراهم کنید و فرصت کافی برای بازاریابی و برندسازی اختصاص بدهید، همین حالا دست‌به‌کار شوید.

لازم به ذکر است که سرانه‌ی مصرف بستنی در ایران سالانه 3.5 لیتر به ازای هر نفر است. سالانه بالغ بر 350 هزار تن بستنی در ایران تولید می‌گردد که از این میزان، چیزی در حدود 40 هزار تن صادر می‌گردد و مابقی در داخل کشور مصرف می‌شود. آمار جهانی مصرف بستنی نشان می‌دهد که در حدود 15 بیلیون لیتر بستنی (معادل 3.3 بیلیون گالن) سالانه در سراسر جهان مصرف می‌شود. آمریکا بیشترین سرانه‌ی مصرف بستنی در جهان را داراست و سرانه‌ مصرف بستنی در این کشور سالانه 26 لیتر است. نیوزیلند و استرالیا نیز با میزان مصرف سالانه 23 و 18 لیتر، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

برای راه‌اندازی فروشگاه تولید و عرضه بستنی سنتی نیاز به سرمایه‌ی ثابتی در حدود 192 میلیون تومان و سرمایه‌ی در گردش ماهانه، غالبا حدود 49 میلیون تومان است که بسته به مقیاس فعالیت‌تان، این میزان متفاوت خواهد بود. با سود به دست آمده از فروش محصول، ماهانه 10 میلیون تومان خواهد بود.

این دوره‌ی آموزشی به تمامی جنبه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه بستنی سنتی پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده‌ی میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور، بهره گرفته شده است. مدرسه‌ی میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده‌ی برگزاری کلاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حضوری و ایجاد بستر برای ارتباط با مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیرحضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

در قسمت مقدمه ی راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی موارد در دست بررسی قرار گرفته است:

  1. آشنایی کلی  
  2. تاریخچه، انواع و اقسام
  3. مزیت های تولید این محصول
  4. جذابیت های مالی طرح
  5. فواید وخواص محصول
  6. شناخت روند کلی کشت، پروشی یا تولید محصول و میزان ثمر دهی آن

در این گام مکان راه اندازی مغازه بستنی سنتی را از چند جهت بررسی می کنیم:

  1. آب
  2. هوا، دما و مسائل جوی
  3. زمین و خاک 
  4. حمل و نقل و ارتباطات
  5. جدول ضروریات

در قسمت ملزومات راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی موارد زیر بررسی می شود: 

  1. ظرفیت تولیدی
  2. ساختمان و سازه
  3. تجهیزات، ماشین و ابزار آلات
  4. فن آوری
  5. مواد اولیه و مواد مصرفی
  6. سوخت ها و انرژی های مورد نیاز
  7. نیروی انسانی
  8. ملاحظات حقوقی و قانونی
  9. جدول ملزومات

در این گام موارد زیر برای راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی را بررسی می کنیم:

  1. جدول هزینه های ثابت 
  2. جدول هزینه ­های جاری
  3. جدول در آمد ها
  4. جدول توجیه اقتصادی طرح
  5. پیش بینی جریان نقدی
  6. جدول 
  7. پیش بینی جریان نقدی
  8. جدول سرمایه
  9. چگونه می توان به این سرمایه دست یافت؟

موارد زیر در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی بررسی می کنیم: 

  1. اندازه بازار هدف حدودا چقدر است؟
  2. میزان مصرف کنونی در بازار هدف چقدر است؟
  3. میزان مصرف (تقاضا) در بازار هدف در زمان بهره برداری چقدر است؟
  4. وضعیت کنونی رقابت (رقبا) در بازار هدف محصول ما چگونه است؟
  5. تحلیلی از بازار های محلی
  6. فرهنگ مصرف کالا

موارد زیر در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی به صورت کامل توضیح داده می شود: 

  1.  پیش تولید
  2. مرحله اول (آماده سازی)
  3. مرحله دوم (فرآوری)
  4. مرحله سوم (بسته بندی)
  5. مرحله چهارم (فروش و بازاریابی)

در این گام ریسک هایی که ممکن است در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی با آن ها مواجه شوید را معرفی می کنیم:

  1. ملزومات
  2. عملیات
  3. مالی
  4. بازار

در این گام پیشنهاداتی برای موفقیت بیشتر شما در راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی مطرح کرده ایم.

در این گام برای آشنایی بیشتر با راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی، 3 فرد موفق در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد. 

در این گام اطلاعاتی درباره اهمیت راه اندازی فروشگاه بستنی سنتی بر مباحث زیست محیطی ارائه می گردد.

مدرس دوره

علی درحی

کارشناسی مدیریت بازرگانی
جناب آقای مهندس درحی فردی با تجربه و کاربلد در حوزه بازاریابی و فروش می باشند.
ارزیابی دوره
4 از 5
4 نفر امتیاز داده اند
88
98
96
85
83
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
نظرات