مستند آموزشی صفر تا صد تولید صنعتی بستنی
- بررسی شرایط بازار فروش محصول تولیدی
- نحوه فروش و ضرورت تبلیغات
- تاسیسات و واحدهای مختلف مورد نیاز
- فرایند شست و شو
- بستهبندی و کنترل کیفیت
- آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
تولید بستنی یکی از کسب و کارهای پردرآمد در کشور محسوب میشود که میتواند موجب افزایش اشتغالزایی در کشور و همچنین افزایش صادرات شود. بستنی محصولی است که در بسیاری از کشورها از جمله کشور خودمان طرفداران زیادی دارد و مصرف آن بیشتر به فصول گرم سال محدود میشود.
بستنی محصولی است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس بهصورت عمده صادر میشود؛ بنابراین رونق این صنعت میتواند در رونق صادرات مؤثر بوده و از این راه برای کشور ارزآوری داشته باشد، ضمن اینکه زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم میسازد؛ بنابراین با توجه به این تفاسیر سرمایهگذاری در این حوزه میتواند سرمایهگذران سودآوری خوبی را به همراه داشته باشد.
سرانه مصرف بستنی در ایران سالانه 3.5 لیتر به ازای هر نفر است. سالانه بالغ بر 350 هزار تن بستنی در ایران تولید میگردد که از این میزان چیزی در حدود 40 هزار تن صادر میگردد و مابقی در داخل کشور مصرف میشود. آمار جهانی مصرف بستنی نشان میدهد که در حدود 15 بیلیون لیتر بستنی (معادل 3.3 بیلیون گالن) سالانه در سراسر جهان مصرف میشود. آمریکا بیشترین سرانه مصرف بستنی در جهان را داراست و سرانه مصرف بستنی در این کشور سالانه 26 لیتر است. دومین کشور پرمصرف نیوزیلند، با مصرف سالانه 23 لیتر بستنی میباشد. پس از نیوزیلند، استرالیا با سرانه مصرف 18 لیتر و دانمارک با سرانه 9 لیتر به ترتیب در جایگاههای سوم و چهارم جهان از نظر مصرف بستنی قرار دارند.
افرادی که قصد ورود به کار در زمینه تولید صنعتی بستنی را دارند می توانند با بهرهگیری از اطلاعات و آموزشهای این دوره آموزشی، با مجوزهای مورد نیاز این کسب و کار، عملیات کار، بازار فروش، ریسکها و مشکلات و سایر نکات این کسب و کار به خوبی آشنا شوند. این فیلم آموزشی با همکاری جناب آقای قندی تولیدکننده بستنی با برند آق قندی تهیه شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاسهای حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
1- مقدمه
1-1- بیوگرافی کارآفرین
2-1- ایده شروع
3-1- ظرفیت بازار
4-1- نوآوری در تولید و فروش
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
2- بازار
1-2- عشق و علاقه شرط موفقیت
2-2- مزیت جغرافیایی منطقه
3-2- بازارهای هدف
4-2- بازارهای خارجی
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
3- تبلیغات و فروش
1-3- اهمیت برند
2-3- نحوه فروش
3-3- ضرورت تبلیغات
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
4- ریسکها و کلام پایانی
1-4- ریسکها و مشکلات
2-4- کلام پایانی
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
5- تاسیسات و واحدهای مختلف
1-5- دیگ بخار و تاسیسات آب تصفیه
2-5- واحد دریافت شیر
3-5- واحد پخت شربت بستنی
4-5- واحد پاستوریزاسیون و هموژنیزه
5-5- فرآیند شستوشو
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
6- واحد CIP و هوای فشرده
1-6- واحد CIP
2-6- واحد هوای فشرده
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
7- بستهبندی و کنترل کیفیت
1-7- مخازن نگهداری شربت بستنی
2-7- دستگاه فریزر بستنی
3-7- دستگاه پرکن بستنی
4-7- دستگاه فروت فریدر
5-7- تونل انجماد
6-7- سردخانه نگهداری محصول
7-7- آزمایشگاه کنترل کیفیت
جناب آقای قندی
کارشناسیجناب آقای قندی فردی متخصص و حرفه ای در حوزه تولید صنعتی بستنی هستند.