در جوامع امروزی که مشغله افراد زیاد است و فرصت آمادهسازی بسیاری از مواد غذایی را در منزل ندارند، محصولات غذایی آماده مصرف تبدیل به یکی از اقلام سبد خرید هر خانوار شده است. یکی از این مواد غذیی آماده مصرف انواع سبزیهای فرآوری شده هستند که از آنها برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می شود.
سرانه مصرف انواع سبزی در ایران سالانه 30 کیلوگرم است؛ حاکی از آن است که سبزی ها جزء محصولات پرمصرف هستند. گردش مالی این صنعت در کشور سالانه در حدود 12 هزار میلیارد تومان برآورد می شود. سالانه 3.5 میلیون تن از سبزیجات تولید شده در ایران به کشورهای همچون عراق، آلمان، اتریش، امارات، فرانسه و استرالیا صادر میشوند.
احداث کارگاهی برای تولید سبزیجات فرآوری شده به فضایی با مساحت 100 مترمربع نیاز دارد. به علاوه باید 230 میلیون تومان فراهم آورید. این مبلغ صرف رهن کارگاه، خرید تجهیزات و سایر هزینههای ثابت میشود. علاوه بر این نیاز به 33 میلیون تومان سرمایه در گردش ماهانه وجود دارد. در این کارگاه میتوانید سالانه 75 تن سبزی فرآوری نمایید و اگر موفق به فروش تمام محصول تولیدی شوید، سود خالص ماهانه شما حداقل 15 میلیون تومان میشود. در این صورت نرخ سوددهی این کسب و کار 71 درصد میشود که نرخ سوددهی بسیار قابل قبولی برای یک شغل به حساب می آید.
دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبههای مورد نیاز برای احداث کارگاه فرآوری سبزی پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاسهای حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیرحضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.
در این گام موارد زیر آوره شده است:
1 مقدمه
1.1 آشنایی کلی
1.1.1 تاریخچه
1.1.2 انواع ساختمان و سازه
1.1.3 انواع روشهای تولید و فرآوری صنعتی و خانگی
1.1.4 انواع روشهای بستهبندی و نگهداری محصول
1.1.5 انواع تجهیزات مورد نیاز تولید
1.2 انواع و اقسام
1.2.1 شوید
1.2.2 جعفری
1.2.3 نعناع
1.2.4 گشنیز
1.2.5 شنبلیله
1.2.6 تره
1.2.7 ریحان
1.2.8 شاهی
1.2.9 ترخون
1.2.10 مرزه
1.2.11 اسفناج
1.2.12 پیازچه
1.2.13 تربچه
1.3 مزیتهای تولید این محصول
1.4 جذابیتهای مالی طرح
1.5 فواید و خواص محصول
1.6 شناخت روند کلی فرآوری سبزیها
در این گام موارد زیر آورده شده است:
2 ضروریات
2.1 آب
2.2 هوا، دما و مسائل جوی
2.3 زمین و خاک 29
2.4 حملونقل و ارتباطات
2.5 جدول ضروریات
در این قسمت موارد زیر را آورده ایم:
3 ملزومات
3.1 ظرفیت تولیدی
3.2 ساختمان و سازه (بستر کار)
3.2.1 ساختمان کارگاه فرآوری
3.2.2 سالن تولید
3.2.3 سرویسهای بهداشتی و امکانات رفاهی
3.3 تجهیزات، ماشینها و ابزارها
3.3.1 وان گلگیر
3.3.2 میز استیل بازرسی
3.3.3 وان شستوشوی سبزیها
3.3.4 نوار استیل آبکشی
3.3.5 دستگاه آبگیر سانتریفوژ
3.3.6 خردکن صنعتی سبزی
3.3.7 سرخکن صنعتی سبزی
3.3.8 ترازوی دیجیتال
3.3.9 سیل کن دستی
3.3.10 انواع ظروف
3.3.11 چاقو
3.3.12 یخچال کارگاهی
3.3.13 وانت یخچال دار
3.3.14 بخاری کارگاهی
3.3.15 کولر
3.4 فناوری
3.5 مواد اولیه و مواد مصرفی
3.5.1 سبزی جات فله
3.5.2 روغن مایع
3.5.3 ظروف بستهبندی
3.5.4 نایلون
3.5.5 برچسب
3.6 سوختها و انرژیهای مورد نیاز
3.7 نیروی انسانی
3.8 ملاحظات قانونی و حقوقی
3.8.1 روند کلی اخذ مجوزها
3.8.2 قوانین مرتبط با این کسبوکار
3.9 سایر نهادهها و ملزومات مورد نیاز
3.10 تکمیل جدول ملزومات
در این گام موارد زیر آوره شده است:
4 پلن مالی
4.1 فرضیات
4.2 جداول هزینههای ثابت
4.3 جداول هزینههای جاری طرح
4.4 جمع کل سرمایهگذاری طرح
4.5 فروش (درآمد)
4.6 پیشبینی مالی طرح
4.7 محاسبه دوره بازگشت سرمایه
4.8 محاسبه نقطه سربهسر
4.9 نحوه دستیابی به سرمایه اولیه برای شروع طرح
4.9.1 روشهای تأمین مالی کوتاهمدت
4.9.2 منابع خصوصی تأمین مالی
در این گام موارد زیر آوره شده است:
5 پلن حقوقی
5.1 مجوزهای لازم برای شروع این کسبوکار
5.1.1 جواز تأسیس
5.1.2 پروانه بهداشتی ساخت کارگاهی
5.1.3 پروانه بهرهبرداری
5.1.4 ثبت برند و علامت تجاری
5.1.5 نشان سیب سلامت بهداشت
5.2 قوانین کسبوکار
5.2.1 قوانین دریافت جواز تأسیس کارگاه
5.2.2 قوانین مرتبط با دریافت پروانه بهداشتی ساخت کارگاه
5.2.3 قوانین مرتبط با دریافت پروانه بهرهبرداری
5.2.4 قوانین مرتبط با ثبت برند و نشان تجاری
5.2.5 قوانین مرتبط با دریافت نشان سیب سلامت
5.3 قوانین صادرات و واردات
5.3.1 صادرات مواد غذایی
5.4 تسهیلات و حمایتهایی دولتی
5.5 قوانین مالیاتی کسبوکار
در این گام موارد زیر آوره شده است:
6 پلن بازار
6.1 بازار هدف
6.2 میزان مصرف کنونی در بازار هدف
6.3 اندازه بازار هدف
6.4 پیشبینی میزان مصرف (تقاضا) برای محصول تولیدشده در بازار
6.5 وضعیت کنونی رقابت(رقبا) در بازار هدف
6.6 فرهنگ مصرف کالاها
6.7 مزیتهای اقتصادی تولید محصول
6.8 آمار صادرات و واردات
6.8.1 صادرات سبزی
6.8.2 واردات سبزی
6.9 تعیین استراتژی قیمتگذاری
6.9.1 استفاده از نام تجاری و تأثیر آن
6.9.2 ایجاد تمایز
6.9.3 توجه به هزینههای ثابت و متغیر
6.9.4 استفاده از بازاریابیهای بدون واسطه
6.9.5 توجه به بستهبندی در تعیین قیمتگذاری
6.10 جدول خلاصه پلن بازار
در این گام موارد زیر آورده شده است:
7 پلن عملیاتی
7.1 پیشتولید
7.1.1 تهیه مواد اولیه
7.2 مرحله اول (آمادهسازی)
7.2.1 پاکسازی
7.2.2 شستوشوی سبزیها
7.3 مرحله دوم (فرآوری)
7.3.1 خرد کردن سبزی
7.3.2 سرخ کردن سبزی
7.4 مرحله سوم (بستهبندی و نگهداری)
7.4.1 بستهبندی سبزیخوردن و سبزی خردشده
7.4.2 بستهبندی سبزی سرخشده
7.4.3 نگهداری سبزیها
7.5 مرحله چهارم ( فروش و بازاریابی)
در این گام موارد زیر آوره شده است:
8 پلن ریسک
8.1 ملزومات
8.2 عملیات
8.3 مالی
8.4 بازار
در این گام پیشنهاداتی برای موفقیت بیشتر در این حرفه آورده ایم.
دراین قسمت، برای آشنایی بیشتر، مصاحبه با افراد موفق آورده شده است.
در این گام اطلاعاتی درباره اهمیت راه اندازی کارگاه فرآوری سبزیجات بر مباحث زیست محیطی ارائه می گردد.
سلام و خدا قوت چقدر دیگه باید سرمایه داشته باشم که بتونم کار خودم رو از سبزی خردکردن با سبزی خردکن دهنه 60 در خانه به سبزی خردکن حرفه ای در سطح کشور تبدیل کنم. آیا قرارداد بستن با سبزی فروشا یا سبزی کارا رو تجویز می کنین. پیشاپیش از نهایت دقت و دلسوزی شما در پاسخ گویی به سوال بنده . کمال تشکر را از شما دارم
سلام
پلن مالی دوره آموزشی راه اندازی کارگاه فرآوری سبزیجات مفصلا به جزئیات سرمایه مورد نیاز برای این کسب و کار پرداخته است. پیشنهاد می کنیم به مطالعه دوره مورد نظر بپردازید تا با تمامی هزینه های این کسب و کار آشنا شوید. جهت اطلاع از بستن قرارداد با افراد مذکور پیشنهاد می کنیم با بخش بازرگانی سامانه میدون تماس بگیرید.
آموزش راه اندازی خط تولید و بسته بندی سبزی خشک در منزل و نکات بهداشتی در کسب و کار خشک کردن سبزی در ...
تهیه و بسته بندی سبزیجات فرآوری شده و اصول راه اندازی خط فرآوری و بسته بندی سبزیجات به همراه طرح توج ...
آموزش کاشت سبزی و صیفی در گلخانه به همراه طرح توجیهی تولید سبزیجات و صیفی جات، و کشت سبزی گلخانه ای ...
زمان را از دست ندهید!
میدون؛ جامع ترین سامانه هدایت، آموزش و پشتیبانی کسب و کارهای کوچک
نظرات (0)