تا زمانی که خوراک دام و طیور در سبد خرید و مصرف دامداران و پرورش دهندگان طیور هست، این صنعت بهصورت پایدار و پرقدرت به رشد خود ادامه خواهد داد. این کسب و کار سودآور که با سطح توجیهپذیری بالایی همراه است، زمینهی جلوگیری از ابتلای دام و طیور به امراض و آلودگیهای احتمالی را به حداقل کاهش داده است.
کارایی و اثربخشی این حوزه که منجر به بهرهبرداری قابل توجه از واحدهای مرغداری و دامداری شده، بهدلیل این است که ترکیب خوراکی تولید شده، همهی عناصر و مواد ضروری بدن حیوان را تا حدود کاملی تامین میکند. سهولت کاربرد برای بازار هدف این محصول باعث استقبال گسترده از آن شده است ولی در حال حاظر، بر اساس گزارشات، کارخانههای خوراک دام با حدود 30 درصد ظرفیت خود فعالیت میکنند. لازم به ذکر است که سهم کشور ما از واردات کنسانتره و مکمل دامی جهان، 0.3 درصد است و در جایگاه 66 دنیا در واردات انواع کنسانتره و مواد افزودنی خوراک دام قرار دارد.
سرمایهی اولیه برای این کسبوکار با حجم تولیدی 1000 تن در سال و خرید علوفه بهصورت ماهانه، 600 میلیون تومان است. فروش سالیانه برای این حجم تولید حدود دو میلیارد و 80 میلیون بوده و سود خالص سالانه حدود 340 میلیون تومان میباشد، رقم بیان شده بعد از کم شدن میزان حقوق نیروها و هزینهی تهیهی مواد اولیه بیان شده است.
محصول خیلی جدید نیست و تقریبا شناخنه شدهاست صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان کشور دارای 70 سال قدمت است.در نتیجه کارآفرین نیاز چندانی ندارد وقت خود را صرف معرفی نوع محصول به منطقه نماید و تنها لازم است بیشترین توان خود را برای معرفی محصول خود و اثبات مطلوبیت آن نسبت به رقبا نماید.
این دورهی آموزشی به تمامی جنبههای مورد نیاز برای ایجاد کارخانهی خوراک دام و طیور پرداخته و بهدلیل ارتباط گستردهی میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان بزرگ این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسهی میدون و کلینیک مشاوره نیز آمادهی برگزاری کلاسهای حضوری و ایجاد بستر برای ارتباط با مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
توجه: دورهی آموزشی احداث کارخانهی خوراک دام و طیور، دورهای مجازی (غیر حضوری) و مبتنی بر متن است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده میشود.