دوره آموزش متنی تهیه ترشی و شور
مدرس:حوریا ملکی

453000 تومان
خرید دوره

دوره آموزش متنی تهیه ترشی و شور

5 از 5
124 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط اقلیمی و ارتباطی محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

ترشی و شور، بیشتر به‌عنوان یک چاشنی در کنار غذا مصرف می ­شود و به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، باعث افزایش اشتها شده و میل به غذا خوردن را در افراد افزایش می ­دهد. این محصول یکی از فرآیندهای نگه­داری طولانی‌ مدت صیفی‌ و سبزی‌ها  است، به‌ صورتی که خوراکی موردنظر را درون محلول آب‌ نمک و یا سرکه قرار می‌دهند و در این فرآیند، می‌توان مواد خوردنی فاسدشدنی را تا چند ماه سالم نگه داشت.

تاریخچه خیار شور به هزار سال پیش، زمانی که در هند خیارها را به خیارشور تبدیل کردند، برمی­گردد. این نوع غذاها به‌ویژه برای ملوانانی که مدت زیادی روی دریا کار می­ کردند، مناسب بوده، که همین ملوانان خیار شور را از هند خارج کردند و در مناطق مختلف پخش نمودند. قدمت ترشی در ایران به زمان قوم ماد برمی‌گردد، درحالی‌که از عمر ترشی صنعتی در ایران تنها  ۷۰ سال می‌گذرد.

در جوامع امروز به دلیل افزایش مشغله افراد و شاغل بودن بسیاری از زنان، فرصت کافی برای تهیه ترشی در منزل و توسط خود افراد وجود ندارد و اکثر خانواده­ ها تمایل دارند ترشی و شور موردنیاز خود را به‌صورت آماده تهیه نمایند. بنابراین راه ­اندازی کسب‌ وکار تهیه ترشی و شور در منزل می­تواند راهی برای پاسخ به این نیاز افراد جامعه و کسب درآمد توسط افراد در منزل خودشان باشد. البته برای تهیه ترشی، می­توان کارخانه ­های بزرگ، سوله و کارگاه ­های متوسط و یا کوچک و حتی منزل را با در نظر گرفتن شرایط بهداشتی، به این کار اختصاص داد.

بازار هدف به بخشی از بازار گفته می‌شود که فروشندگان قصد فروش محصول یا خدمات را به آن‌ها دارند. در یک تقسیم‌بندی بازار هدف به دو دسته بازارهای داخلی و بازارهای خارجی تقسیم می‌شود. شرط ورود به بازارهای خارجی یافتن بازار مناسب در خارج از کشور، دارا بودن استانداردهای بهداشتی ملی و بین‌المللی و بسته‌بندی مناسب صادراتی است. البته بایستی توجه داشت مهم‌ترین شرط ورود به بازارهای خارجی، بازاریابی مناسب برای محصول است.

برای راه ­اندازی این کسب‌ و کار در منزل و تولید روزانه 100 کیلوگرم ترشی، به 10 میلیون تومان سرمایه ثابت و 23 میلیون تومان سرمایه در گردش (بدون در نظر گرفتن هزینه ساخت یا اجاره کارگاه یا محل تولید ترشی)، به‌صورت ماهانه نیاز خواهد بود. این شغل به‌شرط یافتن بازار فروش مناسب، جزء مشاغل خانگی با سود مناسب محسوب می ­شود و سود خالص به‌دست‌آمده از آن در حدود 2 میلیون تومان به‌صورت ماهانه است. البته در فرآیند تولید، مشکلاتی مانند؛ چروک، پوک، نرم یا لیز شدن و تیرگی خیارها و... در خیارشور وجود دارد، که از ریسک‌های انجام این کار محسوب می‌شود. کارآفرینان موفقی در بخش کلینک مشاوره سامانه میدون مشغول به فعالیت اند که می توانند شما را در راه اندازی کسب و کار تهیه ترشی و شور راهنمایی کنند.

توجه: دوره آموزشی تهیه ترشی و شور، دوره ای مجازی (غیر حضوری) و مبتنی بر متن بوده و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

مواردی که در این گام آورده شده است:

1 مقدمه

1.1 آشنایی کلی

1.1.1 تاریخچه

1.1.2 انواع ساختمان و سازه‌

1.1.3 انواع روش‌های تولید و فرآوری صنعتی و خانگی

1.1.4 انواع تجهیزات موردنیاز تولید و بسته‌بندی محصولات ترشی و شور

1.1.5 انواع ترکیبات موردنیاز برای تولید محصول به شکل صنعتی و خانگی

1.2 انواع و اقسام

1.2.1 ترشی مخلوط

1.2.2 ترشی لیته

1.2.3 ترشی بندری

1.2.4 ترشی آلبالو

1.2.5 ترشی بامیه

1.2.6 ترشی فلفل

1.2.7 ترشی پیاز

1.2.8 ترشی بادمجان شکم پر

1.2.9 ترشی گوجه‌سبز

1.2.10 ترشی لبو

1.2.11 ترشی گوجه

1.2.12 سیرترشی

1.2.13 ترشی نازخاتون

1.2.14 شور مخلوط

1.2.15 خیار شور

1.3 مزیت‌های تولید این محصول (از منظر اقتصادی)

1.4 جذابیت‌های مالی طرح

1.5 فواید و خواص محصول

1.6 شناخت روند کلی تولید ترشی، شور و خیار شور

در این گام موارد زیر را بررسی میکنیم:

2. ضروریات (مباحث مربوط به مکان‌یابی )

2.1 آب

2.2 هوا، دما و مسائل جوی

2.3 زمین و خاک

2.4 حمل‌ونقل و ارتباطات

2.5 جدول ضروریات

در این گام موارد زیر را بررسی می کنیم:

3.  ملزومات

3.1 ظرفیت تولیدی

3.2 ساختمان و سازه (بستر کار)

3.3 تجهیزات و ماشین‌ها و ابزار‌ها

3.3.1 تشت‌های پلاستیکی و یا استیل

3.3.2 چاقو

3.3.3 سبزی‌خردکن

3.3.4 قابلمه

3.3.5 اجاق‌گاز

3.3.6 میز کار

3.3.7 صندلی

3.3.8 آبکش

3.3.9 دبه و یا بشکه

3.3.10 یخچال

3.3.11 تاریخ‌زن

3.4 فناوری

3.5 مواد اولیه و مواد مصرفی

3.5.1 صیفی‌جات مورداستفاده در تهیه شور و ترشی

3.5.2 سبزی‌های مورداستفاده در تهیه شور و ترشی

3.5.3 نمک

3.5.4 ادویه

3.5.5 سرکه

3.5.6 ظروف بسته‌بندی

3.5.7 برچسب

3.6 سوخت‌ها و انرژی‌های موردنیاز

3.8 نیروی انسانی

3.9 ملاحظات قانونی و حقوقی

3.9.1 لیست مجوزهای موردنیاز

3.9.2 روند کلی اخذ مجوزها

3.9.3 قوانین مرتبط با این کسب‌وکار

3.10 تکمیل جدول ملزومات

مواردی که در این گام آورده شده است:

4 پلن مالی

4.1 فرضیات

4.2 جداول هزینه‌های ثابت

4.2.1 تجهیزات، ماشین‌ها و ابزارها

4.2.2 هزینه‌های قبل از بهره‌برداری

4.2.3 جمع کل سرمایه‌گذاری ثابت

4.3 جداول هزینه‌های جاری طرح

4.3.1 مواد اولیه و نهاده‌ای تولید

4.3.2 هزینه تعمیرات و نگه‌داری

4.3.3 هزینه استهلاک

4.3.4 سوخت و انرژی

4.3.5 جمع هزینه‌های جاری طرح

4.3.6 سرمایه در گردش

4.4 جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

4.5 فروش (درآمد)

4.6 پیش‌بینی مالی طرح

4.7 محاسبه دوره بازگشت سرمایه

4.8 محاسبه نقطه سربه‌سر

4.9 نحوه دست‌یابی به سرمایه اولیه برای شروع طرح

مواردی که در این گام آورده شده است:

5 پلن حقوقی

5.1 مجوزهای لازم برای شروع این کسب‌وکار

5.1.1 مجوز مشاغل خانگی

5.1.2 ثبت برند و علامت تجاری

5.1.3 نشان سیب سلامت بهداشت

5.2 قوانین کسب‌وکار

5.2.1 قوانین مرتبط با مشاغل خانگی

5.2.2 قوانین مرتبط با ثبت برند و نشان تجاری

5.2.3 قوانین مرتبط با دریافت نشان سیب سلامت

5.3 قوانین صادرات و واردات

5.3.1 واردات مواد غذایی

5.3.2 صادرات مواد غذایی

5.4 تسهیلات و حمایت‌هایی دولتی

5.4.1 ضوابط حمایتی مشاغل خانگی

5.5 قوانین مالیاتی کسب‌وکار

در این گام موارد زیر را بررسی می کنیم:

6 پلن بازار

6.1 بازار هدف

6.2 میزان مصرف کنونی در بازار هدف

6.3 اندازه بازار هدف

6.4 پیش‌بینی میزان مصرف(تقاضا)

6.5 وضعیت کنونی رقابت(رقبا) در بازار هدف

6.6 فرهنگ مصرف کالا

6.7 مزیت‌های اقتصادی

6.8 آمار صادرات و واردات

6.9 تعیین استراتژی قیمت‌گذاری

6.9.1 قیمت‌گذاری  بر مبنای تقاضای بازار

6.9.2 قیمت‌گذاری مبتنی بر هزینه(قیمت تمام‌شده) و سود

6.9.3 روش‌های مبتنی بر رقابت

6.10 جدول خلاصه پلن بازار

مواردی که در این گام آورده شده است:

7 پلن عملیاتی

7.1  پیش‌تولید

7.2 مرحله اول(آماده‌سازی مواد اولیه)

7.2.1 پاک‌سازی

7.2.2 شست‌وشو

7.2.3 آب‌کشی

7.2.4 نم‌گیری

7.2.5 مواد اولیه انواع ترشی‌ها

7.3 مرحله دوم(تولید)

7.3.1 روش تهیه ترشی هفت‌بیجار

7.3.2 روش تهیه ترشی لیته

7.3.3 روش تهیه ترشی بامیه

7.3.4 روش تهیه ترشی گوجه‌سبز

7.3.5 روش تهیه ترشی بندری

7.3.6 روش تهیه ترشی آلبالو

7.3.7 طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

7.3.8 طرز تهیه ترشی پیاز

7.3.9 طرز تهیه شور مخلوط

7.3.10 طرز تهیه خیار شور

7.4 مرحله سوم(بسته‌بندی و نگه‌داری)

7.5 مرحله چهارم ( فروش و بازاریابی)

مواردی که در این گام آورده شده است:

8 پلن ریسک

8.1 ملزومات

8.2 عملیات

8.2.1 مشکلات تولید ترشی

8.2.2 مشکلات تولید خیار شور

8.2.3 تیرگی خیارها

8.3 مالی

8.4 بازار

در این گام پیشنهاداتی برای موفقیت بیشتر در این حرفه آورده ایم.

در قسمت الگوها برای آشنایی بیشتر، مصاحبه با افراد موفق آورده شده است.

در این گام مسائل اخلاقی و احکام مربوط به فروش ترشی و شور را آورده ایم.

مدرس دوره

حوریا ملکی

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر-نرم افزار
خانم ملکی چندین سال سابقه ی درخشان در حوزه مربا، ترشی، شوریجات و شیرینی جات دارند.
ارزیابی دوره
5 از 5
124 نفر امتیاز داده اند
93
90
90
91
89
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
پاسخ به این پرسش
چراغ سحر

درود من این بسته آموزشی رو خریداری کردم چطور به دستم میرسه ؟

پاسخ به این پرسش
نیلوفر رضایی

سلام خسته نباشید ترشی و شوررو آنلاین میشه فروخت یعنی سوداور هست؟ یا باید بازار یاب داشته باشیم حضوری بفروشیم؟

وحید سوادی جهانگیری

سلام

معمولاً تولیدکنندگان خانگی امر بازاریابی را از دوستان و بستگان خود آغاز می‌کنند و این افراد خود افراد جدیدی را به زنجیره مشتریان خواهند افزود. به‌طورکلی انتخاب بازار هدف نیاز به مطالعات میدانی در استان، شهر و یا محله موردنظر دارد و فرد بایستی پیش ازاقدام به تولید با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف، اطلاعاتی در زمینه میزان خرید محصول موردنظر خود توسط مشتریان به دست آورد. هم‌چنین باید تحقیق نماید که مشتریان بیشتر چه نوع بسته‌بندی‌هایی را برای این محصول می‌پسندند. ممکن است در منطقه‌ای بیشتر از ترشیجات و شور فله و بدون بسته‌بندی استقبال شود، حال‌آنکه در برخی مناطق اصلاً محصول بدون بسته‌بندی خریداری نشود. در بسیاری از مناطق کشور نیز هنوز مصرف ترشیجات و شور به شکل بسته‌بندی‌شده رایج نبوده و افراد این محصولات را غالباً خود در منزل تهیه می‌کنند.


پاسخ به این پرسش
محمد امین

سلام و خداقوت فرق این دوره ی آموزشی با بقیه دستورعمل هایی که تو اینترنت هست چیه؟

وحید سوادی جهانگیری

سلام

این دوره با همکاری متخصصان رشته های مختلف و تولیدکنندگان این حوزه تدوین شده است که می توان گفت 70 درصد آمادگی را برای شروع کسب و کار ایجاد می نماید. انسجام، نظم و جزئی‌نگر بودن از دیگر ویژگی های دوره مذکور می باشد. بخش های مختلف این دوره آموزشی یک دید جامع به خواننده محترم می دهد تا بتواند برای آینده کاری خود به دوراز تبلیغات فریبنده ویا بدبینی بیش از اندازه، تصمیمی واقع گرایانه و منطقی داشته باشد.


پاسخ به این پرسش
امین فعلی

سلام من کارگاه تولید خیارشور و ترشی با برند و سیب سلامت و دستکاه های تولید و بسته بندیدارم ولی به دلیل نداشتن مشتری خوب و مورد اعتماد دچار ورشکستگی شدم ولی باز شروع به کار کردم حالا نیاز به سرمایه برای تولید دباره و معرفی مشتری دارم چکار کنم؟

وحید سوادی جهانگیری

سلام

بازار فروش محصول مبحث مهمی است که در صورت عدم توجه کافی به آن هرکسب و کاری با شکست مواجه خواهد شد.پیشنهاد می کنیم در بخش نیازمندی های سامانه میدون جهت جذب سرمایه گذاراقدام به ثبت نیازمندی خود بنمایید. جهت کسب مشاوره در زمینه بازاریابی و فروش محصول نیزمی توانید دربخش کلینیک مشاوره به ثبت درخواست مشاوره تخصصی از کارآفرینان و مشاوران این حوزه اقدام بنمایید.


پاسخ به این پرسش
ناهیدفراوش

من خودم تولیدکننده ی ترشی های خانگی هستم اما درتوضیع وفروششون مشکل دارم میخواستم راهنماییم کنین

وحید سوادی جهانگیری

سلام

هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی قوی و موثر دارد.در بخش کلینیک مشاوره سامانه میدون اقدام به ثبت درخواست مشاوره عمومی بنمایید . کارآفرینان موفق این حوزه می توانند راهنمایی های لازم را به شما داشته باشند.


پاسخ به این پرسش
محمدامین بای

خب واسه این کار ها ک توی خونه مجوز نمیدن ک واسه فروش دچار مشکل میشیم

وحید سوادی جهانگیری

سلام

در سامانه مشاغل خانگی می توانید اقدام به دریافت مجوز نمایید.


پاسخ به این پرسش
مجید مجرد

با سلام.میخواستم بدونم شما دوره اموزشی مثلا تولید خیار شور تو کارگاه یا کارخونه هم دارید که طرف صفر تا صد کار بیاد دستش یا نه.ممنون

وحید حسین زاده

سلام. فعلا کارگاهی در این زمینه نداریم ولی در بخش کلینیک مشاوره، برخی تولیدکنندگان به عنوان مشاور در این زمینه حضور دارند و شما می توانید از طریق سامانه با انان در ارتباط باشید. درکل خود دوره آموزشی بصورت متن و تصویر می باشد. سرفصل های دوره را در همین صفحه می توانید مشاهده بفرمایید. 


پاسخ به این پرسش
محمد راشدنسب

سلام تولید خیار شور هم آموزش داده شده؟

وحید حسین زاده

سلام. در تهیه ترشیجات مختلف خیار نیز مورد استفاده قرار گرفته است. ولی اختصاصا تهیه خیار شور فعلا در طرح آورده نشده است.


پاسخ به این پرسش
محمدرضافرجی

مگه برای فروش ترشی یا مربا یا رب انار و گوجه که توی سایت اومده نیاز به لیبل و مجوز نیست؟

وحید حسین زاده

با سلام. جهت فروش در فروشگاه های بزرگ نیاز به سیب سلامت از وزرات بهداشت و برند می باشد


پاسخ به این پرسش
ایمانی

سلام بازاریابی ترشی به چه صورتی میشه؟

وحید حسین زاده

با سلام. پیشنهاد میکنیم ابتدا فیلم مشاوره بازار یابی رایگان میدون در آپارات را مشاهده کرده و از مشاوران بازاریابی در کلینیک مشاوره استفاده کنید.


پاسخ به این پرسش
سعید کرمی

سلام خدمت شما دوست عزیز،منظور از اینکه سرمایه یک میلیون برای تولید 800 کیلوگرم ترشی ،تمام هزینه رو محاسبه کردید؟هزینه دبه یا شیشه برای ترشی و اینکه چند در صد سود داره؟ممنون

وحید حسین زاده

با سلام. سوالات مطرح شده در پلن مالی دوره بخوبی شرح داده شده اند. خواهشا دوره را مطالعه بفرمایید.


نظرات

سلام داخل دوره ورود به بازار صادرات و آشنایی نکات صادرات هم آموزش داده شده یا فقط مختص بازار داخلی و کارگاه خانگی هست؟

دیده خانی

سلام و وقت بخیر خدمت شما؛ محتوی داخل دوره در قسمت سرفصل های دوره به صورت کامل آورده شده است؛ لطفا سرفصل ها را مطالعه نمایید. همچنین می توانید از طریق بخش مشاوره سایت میدون با خانم حوریا ملکی درخواست مشاوره تخصصی در این حوزه ثبت کنید. 


سلام خسته نباشید این دورتون شامل چه ترشیهایی میشود ایا خیارشورم شاملش میشود؟

سلام من دوره آموزشی را خریدم، در داشبورد به عنوان تراکنش موفق ثبت شده، اما دسترسی به دوره ندارم

مهندس درختی

با سلام. ضمن عذرخواهی، مورد شما در حال بررسی است و همکاران بنده جهت رفع مشکل با شما تماس خواهند گرفت.


باسلام من انواع ترشی وشور خانگی را درست می کنم اما برا فروش خیلی مشکل دارم لطف کنید راه کارش رو بهم معرفی کنید

مهندس نگیم

سلام

برای ثبت درخواست مشاوره به قسمت مشاوره سایت میدون مراجعه کنید.

موفق باشید.


با سلام چطوری از روی متن میشه ترشی رو یاد گرفت ! این متن هایی که شما انتشار میدین در دوره هاتون با متن هایی که توی سایر سایت ها هست، متفاوته !؟

مهندس درختی

با سلام. با توجه به اینکه سامانه میدون قصد دارد کسب و کار را معرفی نماید، برای این منظور به صورت تلفیقی به آموزش مهارت، هزینه های شروع، مشکلات و ریسک ها و ملزومات و .... می پردازد که این فرایند با تولید محتوای متنی شروع و در ادامه و طی برنامه زمانی مدون، با محتوای آموزشی تصویری و فیلم، دوره ها آپدیت می شوند.


سلام و خسته نباشید خریدار ترشی خانگی به ما معرفی می کنید

باسلام وخسته نباشید من انواع ترشی ها وانواع ترشک والو جنگلی رودرست میکنم دوست دارم بتونم یک شغل ثابت داشته باشم لطفاکمکم کنید