در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
1- معرفی و هدف از برگزاری کارگاه
- پتانسیلهای صادراتی کشور
اولین سؤالی که در بحث بازاریابی صادراتی باید به آن پرداخته شود این است که برنامه جامع شما برای صادرات چیست؟ استراتژیهایی که در بخش صادرات وجود دارد بسیار چالشبرانگیز است. اولین قدم که بسیار نیز مهم است، تحقیق در بازار است؛ این موضوع جدای از بحث بازاریابی صادارتی است. حوزه صادارتی به حدی دقیق و خطرناک است که شما با مطالعه و دریافت چند داده از اینترنت قطعاً نخواهید توانست صادارت خوبی داشته باشید و حتی ممکن است با شکست مواجه شوید. نگران نباشید قصد ما منصرف کردن شما از صادرات نیست اما شما باید با اطلاعات کامل در این عرصه ورود کنید.
شما باید بازار هدف و یا بهاصطلاح Target market محصول خود را خوب بشناسید. این شناخت شامل این خواهد بود که آیا ایده من، محصول من، خدمات من و... در کشور هدف مناسب خواهد بود یا خیر؟
بعد از دانستن این اطلاعات شما قطعاً خواهید دانست که آیا به این کار ورود کنید یا نه؟
در این دوره به ذکر نکاتی در خصوص شناخت بازار هدف، برندسازی و هویتبخشی به محصولات، تولید محتوایی در راستای شناساندن محصول و تمام فوتوفنهای بازاریابی پرداخته شده است.
حالا وقت آن است که روش بازاریابی خود را مشخص کنید. دیجیتال مارکتینگ آن را جدی بگیرید. دیجیتال مارکتینگ به شما خواهد گفت که آیا میتوانید مشتریای از حوزه دیجیتال به دست آورید یا خیر، چراکه خیلی از محصولات را نمیتوان در فضای مجازی به فروش رساند. باید بتوانیم بررسی کنیم که محصول ما جز کدام دسته هست.
در این راستا سامانه میدون، دوره آموزشی بازاریابی صادراتی را با همکاری جناب آقای دکتر حجت بزاززاده تهیه و تدوین کرده است تا شما تولیدکننده محترم با دانش و آگاهی کامل در این عرصه پا به میدان بگذارید و بازارهای بسیاری را فتح کنید.
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
1- معرفی و هدف از برگزاری کارگاه
- پتانسیلهای صادراتی کشور
در این گام به موارد زیر پرداخته شده است:
2- طراحی واحد بازاریابی
-پیدا کردن اندازه بازار
-پیدا کردن بازار هدف
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
3- مراحل مختلف marketing research
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
4- برندینگ
-تفاوت دلال، بازاریاب و نماینده
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
5- نحوه برنامه ریزی برای برندسازی و خدمات تولید شده
-انتخاب نام
-طراحی لوگو
-هویت بصری و رنگ سازمانی
-طراحی سیستم یکپارچه بازاریابی
-طراحی لوگو موشن
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
6- مباحث مربوط به دیجیتال مارکتینگ
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
7- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه بازاریابی صادراتی
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
8- تکنیک های تولید محتوا در فیس بوک
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
9- تکنیک های بازاریابی در linkedin و مزایای آن
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
10- برنامه عملیاتی بازاریابی
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
11- توضیح مفهوم LOI
- برنامه فروش
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
12- نحوه محاسبه نقطه سر به سر