طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی
مدرس:محمد جواد حیدری

430300 تومان
خرید دوره

طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی

4 از 5
6 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط مرتبط با محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

طبق آخرین آمار موجود سالانه بیش از 160 هزار تن دستمال کاغذی در کشور تولید و مصرف می شود. تولید دستمال کاغذی، به دانش و مهارت خاصی نیاز ندارد؛ زیرا ماده اولیه که همان کاغذ تیشو می‌باشد، دستخوش تغییرات آنچنانی نمی‌گردد و فقط در اندازه‌های استاندارد برش خورده و بسته‌بندی می‌شود. بر اساس آمار گمرک میزان واردات دستمال کاغذی در سال 1397 برابر با 7272821 کیلوگرم بوده است. این در حالی است که در همین سال میزان صادرات کشور برابر با 9588675 کیلوگرم بوده است. واردات دستمال کاغذی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین و منطقه ویژه اقتصادی خرمشهر صورت گرفته و صادرات آن نیز به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، ترکمنستان، قطر، عمان، آلمان، گرجستان، ایتالیا و آذربایجان انجام می‌شود. 

اگر شما هم علاقمند به راه‌اندازی این کسب و کار هستید باید بدانید که سرمایه مورد نیاز برای شروع این کسب و کار 924600000 تومان می‌باشد. برای راه‌اندازی این کسب و کار، علاوه بر واحد تولیدی، به ِیک آزمایشگاه مجهز نیز جهت کنترل کیفیت محصول، نیاز است؛ لذا فضایی با مساحت حداقل 600  مترمربع برای این شغل مورد نیاز می‌باشد. با ایجاد این شغل می‌توان حداقل 1.05 میلیارد تومان سود خالص به صورت سالانه به دست آورد که البته با تولید و فروش بیشتر، این رقم نیز افزایش می‌یابد. نرخ سوددهی سالانه این شغل 114 درصد بوده که سوددهی مناسبی برای یک کسب و کار محسوب می‌شود.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه های مورد نیاز برای تولید دستمال کاغذی پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس‌های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):

الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)

ب) شناخت بازار 

پ) تعریف محصول/خدمات 

ت) فروش 

ث) عملیات تولید 

ج) مدیریت کسب و کار 

چ) برنامه مالی 

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

1- معرفی کسب و کار

1-1- مقدمه

1-2- پلن عملیاتی

1-2-1- مراحل تولید دستمال کاغذی جعبه ای

1-2-2- مراحل تولید دستمال کاغذی رولی

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

2- بیان مسئله و لزوم راه اندازی کسب و کار

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

3- جذابیت‌های مالی طرح

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

4- ضروریات کسب و کار

4-1- آب

4-2- هوا و مسائل جوی

4-3- زمین و مکان

4-4- حمل و نقل و ارتباطات

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

5- معرفی منطقه نمونه کشوری

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

6- مدل کسب و کار

6-1- میزان تولید پیش بینی شده 

6-2- برنامه عملیاتی

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

7- قوانین مرتبط با کسب و کار

7-1- قوانین مالیاتی

7-2- مجوزهای مورد نیاز 

7-2-1- جواز تأسیس

7-2-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاه 

7-2-3- پروانه بهره برداری

7-2-4- ثبت برند و علامت تجاری

7-3- مجوزهای مورد نیاز 

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

8- محاسبه و تحلیل مالی طرح

8-1- فرضیات

8-2- هزینه های ثابت

8-2-1- زمین

8-2-2- ساختمان

8-2-3- ماشین آلات، تجهیزات و ابزار آلات

8-2-4- هزینه های قبل از بهره برداری

8-2-5- جمع کل سرمایه‌گذاری ثابت

8-3- جداول هزینه های جاری طرح

8-3-1- مواد اولیه و نهاده ای تولید

8-3-2- حقوق و دستمزد

8-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

8-3-4- هزینه استهلاک

8-3-5- هزینه سوخت و انرژی

8-3-6- جمع هزینه های جاری طرح

8-4- سرمایه در گردش (ماهانه) 

8-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

8-6- فروش سالانه (درآمد)

8-7- برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی

8-8- پیش بینی مالی طرح

8-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

8-10- محاسبه نقطه سر به سر

8-11- پیش بینی های پنج ساله طرح

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

9- مطالعه و تحلیل بازار

9-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

9-2- میزان تولید کنونی محصول در بازارهای هدف

9-3- آمار صادرات و واردات

9-4- برنامه تبلیغاتی و فروش

9-5- تحلیل رقبا

9-6- تحلیل مزیت های رقباتی

در این گام موارد زیر ذکر شده است:

10- پیش بینی ریسک های کسب و کار

10-1- اشباع بازار 

10-2- نوسانات قیمت مواد اولیه

10-3- وجود مواد اولیه تقلبی

10-4- مشکلات دستگاه ها 

10-5- مشکلات عدم رعایت استانداردها

10-6- واردات دستمال کاغذی

10-7- جدول تحلیل SWOT

مدرس دوره

محمد جواد حیدری

کارشناسی ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک
جناب آقای محمد جواد حیدری، عضو جامعه متخصصان صنایع نساجی ایران هستند و فارغ التحصیل دوره MBA با گرایش استراتژی می‌باشند.
ارزیابی دوره
4 از 5
6 نفر امتیاز داده اند
88
92
85
82
82
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
نظرات

سلام امار و جدولها قدیمی بود .فیلمها باگذاری نمیشود ارتباط با استاد چگونه است؟

دیده خانی

سلام وقتتون بخیر؛ دوست عزیز آخرین آپدیت دوره مذکور تقریبا اوایل سال 1399 انجام شده است. در داخل دوره زمان دقیق تدوین دوره ذکر شده و هزینه ها بر اساس نرخ دلار آن زمان در نظر گرفته شده است و شما اکنون با توجه به نرخ تورم و همچنین افزایش قیمت دلار بایستی هزینه ها را افزایش دهید و میزان سرمایه اولیه را برآورد نمایید. اما در هر صورت نرخ سوددهی ثابت است. برای ارتباط با مدرس می توانید از طریق بخش کلینیک مشاوره سایت میدون با آقای محمد جواد حیدری درخواست مشاوره ثبت نمایید.