در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
1- مقدمه و کلیات
1-1- بیوگرافی کارآفرین
2-1- تامین مواد اولیه
3-1- پیگیری و تلاش مستمر
4-1- نیازسنجی بازار
5-1- طراحی و ساخت کفش 3 لنگه
کسب و کار تولید کفش یکی از کسب و کارهای پردرآمد و اقتصادی است که میتواند موجب افزایش اشتغالزایی در کشور و همچنین افزایش صادرات شود. رونق این صنعت میتواند در رونق صادرات مؤثر بوده و از این راه برای کشور ارزآوری داشته باشد، ضمن اینکه زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم میسازد؛ بنابراین با توجه به این تفاسیر سرمایهگذاری در این حوزه میتواند برای سرمایهگذران سودآوری خوبی را به همراه داشته باشد.
بر اساس آمارها کشورهای چین، ویتنام، آلمان، بلژیک و ترکیه جزو پنج صادرکننده برتر کفش در جهان محسوب میشوند. آمریکا، آلمان، بریتانیا، ژاپن و فرانسه نیز در صدر فهرست برترین واردکنندگان کفش در جهان قرار دارند. کشور ما در زمینه تولید کفش، جایگاه دوازدهم را در جهان به خود اختصاص داده و سالانه 177 میلیون جفت کفش در کشور تولید میشود؛ به نحوی که سهم ایران از تولید جهانی 0.8 درصد، سهم از صادرات جهانی نزدیک به صفر درصد و گرایش صادراتی کشور نیز 0.5 درصد است. چین با تولید 13523 میلیون جفت کفش در سال مقام نخست تولیدکنندگان را به خود اختصاص داده و سهم آن از تولید جهانی 57 درصد است. در عین حال این کشور 34.9 درصد سهم صادرات جهانی را به خود اختصاص داده است.
آمار صادرات و واردات صنعت کفش کشور نشان میدهد که ارزش دلاری صادرات از 121 میلیون دلار در سال 1392 به 115 میلیون دلار در سال 1397 رسیده است. این در حالی است که ارزش صادرات در سالهای گذشته تا 92 میلیون دلار نیز افت کرده است. همچنین متوسط آمار واردات رسمی طی سالهای 1392 تا 1397 برابر 13.5 میلیون دلار و متوسط آمار واقعی طی همین مدت 308.6 میلیون دلار تخمین زده شده است.
افرادی که قصد ورود به کار در زمینه تولید کفش را دارند می توانند با بهرهگیری از اطلاعات و آموزشهای این دوره آموزشی، با برش، ماشینکاری، ساخت و شکلدهی و نیز سرهم کردن اجزاء و سایر نکات این کسب و کار به خوبی آشنا شوند. این فیلم آموزشی با همکاری آقای یکتا و سرکار خانم فخارزاده کارآفرینان موفق این حوزه تهیه شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاسهای حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
1- مقدمه و کلیات
1-1- بیوگرافی کارآفرین
2-1- تامین مواد اولیه
3-1- پیگیری و تلاش مستمر
4-1- نیازسنجی بازار
5-1- طراحی و ساخت کفش 3 لنگه
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
2- عملیات (1)
1-2- واردات
2-2- طراحی متناسب با آناتومی پا
3-2- پارامترهای کفش استاندارد
4-2- استانها و کشورهای پیشتاز
5-2- لزوم حمایت از تولید کننده
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
3- عملیات (2)
1-3- مواد اولیه
2-3- مرحله کف زدن
3-3- برش الگوی کفش
4-3- چسبکاری
5-3- نوار لبتا (چکشکاری)
6-3- چرخکاری
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
4- عملیات (3)
1-4- پیشکاری
2-4- زیره (قسمت پایینی کفش)
3-4- مرحله پرس کردن
4-4- نصب پاشنه
5-4- انواع پاشنه و زیره
در این گام، موارد زیر ارائه شده است:
5- ملزومات و ضروریات
1-5- فضای کارگاهی
2-5- نیروی انسانی مورد نیاز
3-5- نمایندگی فروش
4-5- نحوه فروش محصولات
در این گام موارد زیر ارائه شده است:
6- بازار
1-6- طراحی اصیل و مدرن
2-6- ضرورت برند
3-6- ظرفیت بازار کفش
4-6- شکست پایه موفقیت
5-6- قیمتگذاری
در این گام موارد زیر ارائه شده است:
7- ریسکها، کلام پایانی
1-7- ریسکها و مشکلات
2-7- کلام پایانی