دوره آموزش متنی تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی - میدون
دوره آموزش متنی تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی
مدرس:امیر اصلان یوسف بیگی
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
182000 تومان
خرید دوره

دوره آموزش متنی تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی

در این دوره آموزشی با مراحل تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی آشنا می شویم. تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی این کسب و کار را بیان می کنیم. همچنین در مبحث پلن مالی به بررسی مسائل مالی نظیر سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی این کسب و کار و درآمد حاصل از آن، دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این حرفه، مصاحبه با افراد موفق را نیز مطرح کرده‌ایم.

;

تعداد ثبت نام کنندگان : 31 نفر

4 از 5
8 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

امروزه هرجایی که برویم با انواع و اقسام ظروف یکبار مصرف مواجه می‌شویم. مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات، حتی در مراسم‌های تولد و عروسی‌ها از ظروف یکبار مصرف استفاده بسیاری می‌شود؛ بنابراین با اینهمه کاربردی که ظروف یکبار مصرف در زندگی امروز دارند، چرا به فکر تولید آن‌ها نباشیم؟ به خصوص ظروف کاغذی که جایگزین‌های مناسبی برای انواع ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند.

با توجه به آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر، سالانه بالغ بر 600 هزارتن ظروف یکبار مصرف در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یعنی ایران جزء 10 کشور عمده مصرف کننده ظروف یکبار مصرف است. گردش مالی این صنعت در ایران سالانه در حدود 24 میلیارد تومان بوده که رقم قابل ملاحظه‌ای می‌باشد. صادرات ظروف کاغذی در سال 96 حدود 21 تن بوده،  در مقابل حدود 87 تن از این محصولات در همان سال به کشور وارد شده است. مقدار زیاد واردات در مقایسه با صادرات نشان دهنده وجود پتانسیل تولید ظروف یکبار مصرف در داخل کشور است تا بتوان از رقم واردات کاست و  در عوض مقدار صادرات را افزایش داد.  

اگر یک کارگاه با مساحت 70 مترمربع داشته باشیم، یعنی یا آن را بخریم و یا رهن کنیم، فضای کافی برای این کسب و کار خواهیم داشت. 275 میلیون تومان سرمایه ثابت برای رهن مکان و خرید تجهیزات و دریافت مجوزها مورد نیاز است. همین طور مبلغ 233 میلیون تومان نیز سرمایه در گردش ماهانه برای این شغل مورد نیاز خواهد بود. با این امکانات می‌توان سالانه حداقل 9576000 عدد لیوان کاغذی و 5472000 عدد بشقاب کاغذی تولید کرد. اگر فرد بتواند تمام محصولات تولیدی در کارگاه خود را به فروش برساند، به سودی معادل 18.5 میلیون تومان به صورت ماهانه دست خواهد یافت. در این صورت نرخ سوددهی سالانه این کسب و کار، 44 درصد شده که سوددهی مناسبی برای یک کسب و کار محسوب می‌شود. این کسب و کار در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران، مشهد، اصفهان و خوزستان رونق بیشتری دارد. در این شهرها هم مقدار مصرف ظروف یکبار مصرف زیاد است و هم مقدار صادرات این محصولات از این شهرها رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه های مورد نیاز برای تولید ظروف یک بار مصرف پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس‌های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

در این گام موارد زیر آورده شده است:

1- پلن مقدمه

1-1- معرفی ظروف یکبار مصرف

1-2- تاریخچه

1-3- مزیت تولید ظروف یکبار مصرف از منظر اقتصاد کلان کشوری

1-4- فواید وخواص محصول

1-5- جذابیت های مالی طرح

1-6- انواع و اقسام

1-6-1- انواع و اقسام محصول

1-6-2- انواع روش تولید

1-6-3- انواع تجهیزات

1-7- روند کلی یک دوره تولید

1-8- معرفی منطقه نمونه کشوری

 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

2- پلن ضروریات

2-1- آب

2-2- هوا، دما و مسائل جوی

2-3- زمین و خاک

2-4- حمل و نقل و ارتباطات

2-5- خلاصه ضروریات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

3- پلن ملزومات

3-1- ظرفیت تولید

3-2- ساختمان و سازه 

3-2-1- سالن تولید

3-2-2- بخش رفاهی

3-3- تجهیزات و ماشین‌ها و ابزارها

3-3-1- دستگاه تولید لیوان کاغذی

3-3-2- دستگاه تولید بشقاب کاغذی

3-3-3- پرس حرارتی

3-3-4- تجهیزات سرمایش و گرمایش

3-3-5- سایر لوازم کارگاه

3-4- مواد اولیه و مواد مصرفی

3-4-1- استروک لیوان و پیش دستی

3-4-2- سلوفان

3-4-3- رول کف لیوان

3-4-4- کارتن

3-5- سوخت ها و انرژی های مورد نیاز

3-6- نیروی انسانی

3-7- مجوزهای مورد نیاز

3-7-1- جواز تأسیس

3-7-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاه

3-7-3- پروانه بهره برداری

3-7-4- برند و علامت تجاری

3-8- جدول خلاصه ملزومات طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

4- پلن مالی

4-1- فرضیات

4-2- هزینه‌های ثابت

4-2-1- ساختمان

4-2-2- ماشین‌ها، تجهیزات و ابزارها 

4-2-3- هزینه های قبل از بهره برداری

4-2-4- جمع کل سرمایه گذاری ثابت

4-3- جداول هزینه های جاری طرح

4-3-1- مواد اولیه و نهاده ای تولید

4-3-2- حقوق و دستمزد

4-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

4-3-4- هزینه استهلاک

4-3-5- هزینه سوخت و انرژی

4-3-6- جمع هزینه های جاری طرح

4-4- سرمایه در گردش

4-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

4-6- فروش سالانه (درآمد)

4-7- برآورد هزینه‌های عملیاتی و غیر عملیاتی

4-8- پیش بینی مالی طرح

4-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

4-10- محاسبه نقطه سر به سر

4-11- نحوه دست یابی به سرمایه اولیه برای شروع طرح

4-11-1- روشهای تأمین مالی

در این گام موارد زیر آورده شده است:

5- پلن حقوقی

5-1- مجوزها 

5-1-1- جواز تأسیس

5-1-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاهی

5-1-3- پروانه بهره برداری

5-1-4- ثبت برند و علامت تجاری

5-2- قوانین کسب و کار

5-2-1- وظایف کارکنان در مقابل کارفرما 

5-2-2- تعهدات و تکالیف کارفرمایان در مقابل کارگران

5-3- قوانین صادرات و واردات

5-3-1- قوانین عمومی

5-3-2- قوانین اختصاصی

5-4- تسهیلات و حمایت هایی دولتی

5-5- قوانین مالیاتی کسب و کار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

6- پلن بازار

6-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

6-2- میزان مصرف کنونی محصول در بازار هدف

6-3- اندازه بازار هدف

6-4- پیش بینی میزان مصرف (تقاضا) 

6-5- وضعیت کنونی رقابت(رقبا) در بازار هدف

6-6- فرهنگ مصرف کالا

6-7- مزیت های اقتصادی طرح

6-8- آمار صادرات و واردات

6-9- تعیین استراتژی قیمت گذاری

6-10- نحوه بازاریابی، تبلیغات و فروش

6-11- جدول خلاصه پلن بازار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

7- پلن عملیاتی

7-1- پیش تولید

7-1-1- تهیه مکان کارگاه

7-1-2- چیدمان دستگاه‌ها

7-1-3- بهداشت محیط و کارکنان

7-1-4- تهیه مواد اولیه

7-2- مرحله تولید

7-2-1- رفع نقص‌های ساده دستگاه تولید لیوان کاغذی

7-2-2- نگه‌داری و روغن کاری دستگاه 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

8- پلن ریسک

8-1- ضروریات

8-1-1- مشکلات دوری از بازار مواد اولیه و محصول

8-1-2- مشکلات ناشی از دسترسی به جاده‌های اصلی و فرعی

8-2- ملزومات

8-2-1- مشکلات ناشی از خرید مواد اولیه

8-2-2- مشکلات ناشی از مواد اولیه بی کیفیت

8-2-3- گرانی و نوسان قیمت تجهیزات و مواد اولیه

8-2-4- مشکلات بی کیفیت بودن تجهیزات

8-3- عملیات

8-4- مالی

8-5- بازار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

9- پلن پیشنهادات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

10- پلن الگوها 

10-1- الگوی اول

10-2- الگوی دوم

10-3- الگوی سوم

در این گام موارد زیر آورده شده است:

11- پلن فقهی و زیست محیطی

11-1- فقهی

11-2- زیست محیطی

مدرس دوره

امیر اصلان یوسف بیگی

کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، گرایش تولید
آقای یوسف بیگی در زمینه مدیریت تغییر و تحول، تجزیه و تحلیل مالی، مدل سازی مالی، مشاوره کسب و کار تخصص دارند.
ارزيابی دوره
4 از 5
8 نفر امتیاز داده اند
89
96
86
87
82
پرسش و پاسخ
پاسخ به این پرسش
علی امامی

با عرض سلام و خسته نباشید من میخواستم اولین کار تولیدی ام رو با تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی شروع کنم با تحقیقاتی که انجام دادم در عمده فروشی ها متوجه شدم تولیدکنندگان بزرگ با کم ترین قیمت محصولات خودشون رو به فروش می رسانند الان با تجربه خیلی کمی که دارم چطور باید با این تولیدکنندگان رقابت کنم که محصولم به راحتی به فروش برسد و چه اقداماتی باید لحاظ کنم ممنون میشم راهنماییم کنید برای شروع این کسب کار

مجید

سلام

اگر نمی توانید با قیمت تولیدکنندگان بزرگ این صنعت رقابت کنید به نظرم وارد این کسب و کار نشوید.


نظرات