طرح توجیهی کاشت سیر
مدرس:صادق نصیرپور

356400 تومان
خرید دوره

طرح توجیهی کاشت سیر

4 از 5
3 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط اقلیمی و ارتباطی محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

ارزش های غذایی و دارویی سیر از جمله جلوگیری از پیری زودرس، خاصیت آنتی باکتریایی، پایین آوردن فشار خون، کاهش کلسترول خون و بهبود سلامت استخوان ها، این محصول را غالبا به شکل ترشی و شور بر سر سفره های مردم آورده است. سیر به آب کمی نیاز دارد، در برابر آفات و علف های هرز بسیار مقاوم است، ماندگاری بالایی دارد و در کل شرایط نگهداری خیلی پیچیده ای ندارد و قیمت مناسب آن در بازار زراعت آن را به کسب و کاری سودده برای کارآفرینانی که به کشاورزی علاقه دارند اما امکانات زیاد و ویژه ای در اختیارشان نیست، تبدیل کرده است.

برای کاشت سیر در سطح یک هکتار، بدون در نظر گرفتن هزینه زمین به حدود 7.7 میلیون تومان سرمایه ثابت نیاز می‌باشد و سالانه در حدود 37.4 میلیون تومان هزینه جاری این طرح می‌باشد. همچنین سرمایه در گردش این طرح نیز برابر با 35.1 میلیون تومان برآورد شده است؛ بنابراین در مجموع حدوداً با 43 میلیون تومان می‌توان مزرعه سیر با مساحت یک هکتار را به محصول رساند. به‌طور میانگین انتظار می‌رود سالانه 30 تن سیر تر از هر هکتار زمین برداشت شده و هر کیلوگرم آن نیز به قیمت 2 هزار تومان به فروش برسد. با این حساب میزان کل فروش سالانه در حدود 60 میلیون تومان بوده که در نهایت سالانه حدود 21.7 میلیون تومان سود ویژه، نصیب کشاورز خواهد شد. نرخ سوددهی این طرح سالانه در حدود 51 درصد می‌باشد.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه های مورد نیاز برای کاشت یک هکتار سیر پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان بزرگ سیر در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس­های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):

الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)

ب) شناخت بازار 

پ) تعریف محصول/خدمات 

ت) فروش 

ث) عملیات تولید 

ج) مدیریت کسب و کار 

چ) برنامه مالی 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

1- معرفی کسب و کار

1-1- مقدمه

1-2- پلن عملیاتی

1-2-1- عملیات‌های قبل از کاشت

1-2-2- عملیات کاشت

1-2-3- عملیات داشت

1-2-4- مرحله سوم (برداشت) 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

2- بیان مسئله و لزوم راه اندازی کسب و کار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

3- جذابیت‌های مالی طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

4- ضروریات کسب و کار

4-1- آب

4-2- هوا و مسائل جوی

4-3- زمین و مکان

4-4- حمل و نقل و ارتباطات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

5- معرفی منطقه نمونه کشوری

در این گام موارد زیر آورده شده است:

6- مدل کسب و کار

6-1- میزان تولید پیش بینی شده

6-2- برنامه عملیاتی

در این گام موارد زیر آورده شده است:

7- قوانین مرتبط با کسب و کار

7-1- قوانین مالیاتی

7-2- مجوزهای مورد نیاز

در این گام موارد زیر آورده شده است:

8- محاسبه و تحلیل مالی طرح

8-1- فرضیات

8-2- هزینه‌های ثابت

8-2-1- زمین

8-2-2- ساختمان

8-2-3- ماشین‌آلات، تجهیزات و ابزارآلات

8-2-4- هزینه‌های قبل از بهره‌برداری

8-2-5- جمع کل سرمایه‌گذاری ثابت

8-3- جداول هزینه‌های جاری طرح

8-3-1- مواد اولیه و نهاده‌ای تولید

8-3-2- حقوق و دستمزد

8-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

8-3-4- هزینه استهلاک

8-3-5- جمع هزینه‌های جاری طرح

8-4- سرمایه در گردش سالانه

8-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

8-6- فروش (درآمد) سالانه

8-7- برآورد هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی

8-8- پیش‌بینی مالی طرح

8-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

8-10- محاسبه نقطه سر به سر

8-11- پیش بینی های پنج ساله طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

9- مطالعه و تحلیل بازار

9-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

9-2- میزان تولید کنونی محصول در بازارهای هدف

9-3- آمار صادرات و واردات

9-4- برنامه تبلیغاتی و فروش

9-5- تحلیل رقبا 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

10- پیش بینی ریسک های کسب و کار

10-1- نوسانات زیاد قیمت محصول

10-2- مشکلات اخذ وام

10-3- وجود واسطه‌گران در بازار

10-4- مصرف زیاد سم

10-5- جدول تحلیل SWOT

مدرس دوره

صادق نصیرپور

PhD اکولوژی- زراعت
آقای صادق نصیرپور از سال 1388 تاکنون در حوزه کشاورزی فعالیت‌های گوناگونی انجام داده و توانسته‌اند در این مسیر تجربیات مفیدی را کسب نمایند.
ارزیابی دوره
4 از 5
3 نفر امتیاز داده اند
87
92
83
86
82
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
نظرات