درآمد 19 میلیونی بانوی خانه دار
پرفروشترین همکار ما در ماه گذشته 19میلیون تومان فروش داشته و شاید جالب باشد بدانید که پروفروشترین غذاها در ماه گذشته لوبیاپلو، کبابتابهای و تهچین بودند.
پرفروشترین همکار ما در ماه گذشته 19میلیون تومان فروش داشته و شاید جالب باشد بدانید که پروفروشترین غذاها در ماه گذشته لوبیاپلو، کبابتابهای و تهچین بودند.
تبسم لطیفی موسس استارتآپ مامانپز که یک پلتفرم آنلاین غذای خانگی است.
وی در یلدای کارآفرینان استارتاپی آمار جذابی از این کسبوکار اینترنتی ارائه کرد. مامان پز از سال ۹۳ کار خودش را در شهر تهران شروع کرده است.
آمار و تحلیلی از بازار فروش اینترنتی غذا که به گفته او یک بازار کاملا فرگمنتت (متشکل از جزییات مختلف) است و بازیگران زیادی دارد. قاعدتا سهم بازار خیلی از این بازیگرها کم است به همین خاطر نمیشود گفت که نسبت به سال قبل تغییر چشمگیری در این بازار از نظر سهم بازار ایجاد شده است. خوشبختانه مردم در قیاس با سال گذشته تمایل بیشتری برای سفارش آنلاین غذا دارند.
بیش از ۵۰۰ هزار تهرانی در روز غذا سفارش میدهند
لطیفی درباره حجم بازار غذای تهران گفت: «ما تخمینی از این که سفارش روزانه غذا در تهران چقدر است، به دست آوردیم که ۵۰۰ تا یک میلیون درخواست روزانه است که به نظر میرسد بین پنج تا ۱۰درصد این عدد به صورت سفارش اینترنتی است؛ یعنی تقریبا هنوز هم ۹۰درصد مردم از روشهای سنتی استفاده میکنند. این نشان میدهد که این حوزه خیلی جای کار دارد و تا رسیدن به مقصد نهایی راه خیلی درازی داریم.»
هزینه راه اندازی استارت آپ مامان پز کمتر از یک میلیارد بود
بنیانگذار مامانپز در مورد هزینههای این استارتاپ هم گفت: «سعی کرده ایم خیلی آهسته و کمهزینه حرکت را آغاز کنیم و از آن موقع تا تمام هزینهای که در مامانپز شده است کمتر از یک میلیارد تومان بود. در حال حاضر ما با ۲۵۰ نفر خانم خانهدار در تهران فعالیت میکنیم. ما به خانمهای خانهداری که با آنها همکاری میکنیم، مامان میگوییم، پرفروشترین همکار ما در ماه گذشته ۱۹میلیون تومان فروش داشته و شاید جالب باشد بدانید که پرفروشترین غذاها در ماه گذشته لوبیاپلو، کبابتابهای و تهچین بوده است، ما از اول امسال مناطق سرویسدهیمان را از شش منطقه که در مناطق مرکزی و شمالی تهران بود، افزایش دادیم و حالا به کل مناطق ۲۲گانه تهران سرویس میدهیم و بیشتر روی سفارشهای مهمانها، ایونتها و همایشها تمرکز کردیم و به فروش صدهزار غذا در ماه رسیدیم.»
به گفته خانم لطیفی این کسبوکار اینترنتی که کارش را با یک نفر شروع کرده است، در حال حاضر ۲۰ نفر نیروی ثابت دارد.
از ویژگی های این استارت آپ، ایجاد فضای کسب و کار برای خانم های علاقه مند به آشپزی در محیط منزل می باشد. افراد علاقه مند به آشپزی می توانند با عضویت و تکمیل فرم همکاری با مامان پز همکاری داشته باشند.
نظرات (0)