بسته بندی ویترین برند شماست

 


بسته بندی ویترین برند شماست

رشد صنعت بسته بندی و توسعه آن بدون شک باعث خواهد شد تا ضمن افزایش ارزش افزوده محصولات، برندینگ و تبلیغات کالاها به راحتی و با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

صنعت بسته بندی یکی از صنایع مهم برای ارائه کالا به بازار است که متاسفانه در برخی از محصولات توجه کافی به آن نمی‌شود؛ درحالیکه توجه به این بخش می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری و همچنین تبلیغات محصولات داشته باشد و به نوعی ویترین نام تجاری یا برند محصولات محسوب می‌شود.

از خرید کیسه‌ای تا بسته‌بندی

ستاره صوفی، کارآفرین فعال در بخش بسته‌بندی حبوبات، درباره صنعت بسته‌بندی به سامانه میدون گفت:"بسته‌بندی شغل خانوادگی برای من محسوب می‌شود. در گذشته این کار با کیسه کردن حبوبات انجام می‌شد و به عراق و گاهی هم به ترکیه صادرات صورت می‌گرفت. در آن زمان افرادی از شهرهای دیگر با خرید کیسه‌ای حبوبات، مجدد محصولات را در بسته‌بندی جدیدی به بازار عرضه و چند برابر قیمت می‌فروختند."

چگونگی بسته بندی حبوبات را با کلیک در این قسمت آموزش ببینید.

وی ادامه داد: "با توجه به اهمیت بسته‌بندی و داشتن امکانات مورد نیاز از جمله زمین کشاورزی و تولید محصول تا تجهیزات، به این نتیجه رسیدم که می‌توان با ارتقای بسته‌بندی در بازار، رقابت بیشتری داشت. به همین دلیل با مهندسی معکوس دستگاه مورد نیازمان را ساخته و نوعی بسته‌بندی انحصاری و متفاوت از همه را تولید کردیم که طرح آن ثبت شده است."

این فعال عرصه بسته‌بندیِ حبوبات با اشاره به اینکه نوع بسته‌بندی در توسعه کسب و کار، تاثیرگزار است؛ توضیح داد:"نوع بسته‌بندی ای که ما انجام می‌دهیم با بقیه متفاوت است و باعث شده تا بیشتر دیده شویم. بسته‌بندی نوعی تبلیغ نیز محسوب می‌‌شود و نیازی به اینکه محصولمان را معرفی کنیم، ندارد."

آموزش بسته بندی محصولات را در این قسمت می توانید دریافت نمایید. 

آموزش رمز موفقیت!

صوفی با بیان اینکه در حال حاضر بین ۸ تا ۱۰ نفر نیروی کار دارم که 8 نفر آن‌ها نیروی ثابت هستند؛ گفت: "هرچند که ورود به هر فعالیتی نیاز به آموزش و مهارت آموزی دارد،‌ اما با توجه به اینکه سابقه طولانی‌ای در این حوزه داشتیم نیاز به آموزش در مورد این فعالیت احساس نشد."

وی که از شرکت کنندگان مسابقه میدون نیز بود، با بیان اینکه بسته‌بندی محصولات مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، ادامه داد: "در حال حاضر حتی کارخانه‌هایی که در حوزه تولید مواد غذایی فعالیت می‌کنند به بسته‌بندی حبوبات ورود پیدا کرده‌اند که این بزرگترین ضعف در این حوزه است. همچنین افرادی که در این حوزه، تخصص زیادی هم ندارند نسبت به بسته‌بندی حبوبات اقدام می‌کنند تا از آن سود ببرند و اغلب جنس ها را از شرکت‌های وارداتی که مرغوب هم نیستند، خریداری می‌کنند و بدون آشنایی به این حوزه وارد و به این بازار لطمه می‌زنند. به طور مثال کارخانه رب نیز به حوزه بسته‌بندی حبوبات وارد شده و به این شغل لطمه وارد کرده است.

مشکل نبود سرمایه در گردش

صوفی در ادامه با اشاره به مهمترین مشکلات کارآفرینان، تصریح کرد: "مشکل عمده کارآفرین‌ها نداشتن سرمایه در گردش است. معتقدم کسی که شغل خود را دارد نباید به کار دیگری که تخصصی در آن ندارد، ورود پیدا کند. آن‌هایی که پول، موقعیت و شرکت‌های تبلیغات دارند جای تولیدکننده‌های تازه کار و کسانی که می‌توانند موفقیت بیشتری در این حوزه داشته باشند، را می‌گیرند."

این کارآفرین افزود: "اگر سرمایه در گردش ما تامین و مشکلاتمان حل شود، می‌توان گام‌های بلندتری برداشت؛ اما هنوز تسهیلاتی به ما داده نشده است. متاسفانه شرایط دریافت تسهیلات بسیار سخت است."

وی با بیان اینکه با همه مشکلات موجود در این صنعت، درآمد این بازار متناسب است، اضافه کرد: "بسته بندی حبوبات حاشیه سود کمی دارد اما از طرفی میزان زیان در این کار نیز پایین است که نقطه قوت کار محسوب می‌شود."

رشد صنعت بسته بندی؛ افزایش ارزش افزوده

بسته‌بندی به نوعی ویترین فروش کالا محسوب می‌شود، بسیاری از کالاهای ایرانی نظیر زعفران به صورت فله‌ای به سایر کشورها صادر و در آنجا به اسم نام‌های تجاری خارجی بسته‌بندی و به بازار ثالث صادر می‌شوند که اتفاقا ارزش افزوده بیشتری هم برایشان دارد.

آموزش نحوه بسته بندی زعفران را با کلیک در این قسمت می توانید دریافت نمایید.

پست های مرتبط

نظرات (1)

avatar

فرشته حیدری

ﺳﻪشنبه 21 دی 1400

میخواستم کار کنم دربسته بندی

avatar
پاسخ دهنده:منصوریان
پنجشنبه 23 دی 1400

سلام.

ما هم در زمینه بسته بندی دوره آموزشی داریم، هم مشاوران مجرب مربوطه آماده انتقال تجربیات خود به شما هستند.

به سایت میدون بخش دوره های آموزشی و کیلینیک مشاوره مراجعه بفرمایید.

ثبت نظر جدید