آموزش شاه کلید ورود به حوزه صادرات

 


آموزش شاه کلید ورود به حوزه صادرات

ما یک الفبای صادراتی داریم که به صورت کلی است تا بدانیم توانایی‌ها؛ زنجیره تامین و کانال‌های بازاریابی چه چیزهایی را شامل می شوند و این‌ها را باید افرادی که قصد ورود به حوزه صادرات دارند، بدانند.

یکی از راه های پویا بودن هر کشور میزان صادرات و واردات آن کشور است. البته کسب و کارهای زیادی تمایل دارند محصول خود را به بازارهای صادراتی هدایت کنند یا از کشورهای دیگر محصولی را به بازار کشور وارد کنند اما به دلیل نداشتن آموزش و اطلاعات لازم برای فعالیت در این عرصه یا جرات ورود را پیدا نمی کنند یا اگر ورود کنند با ضرر مواجه خواهند شد.

آموزش لازمه موفقیت

سجاد غفاریان، فعال حوزه واردات و صادرات، درباره اهمیت آموزش پیش از ورود به بازارهای بین المللی به سامانه میدون گفت: "در حالت کلی هر صاحب کسب و کاری بخواهد در حوزه صادرات یا واردات موفق باشد باید آموزش های لازم را دریافت کند."

دوره آموزشی صادرات به صورت تصویری را با میدون فرا بگیرید. 

وی افزود: "البته در مورد برخی از آموزش‌ها این مشکل وجود دارد که خیلی دقیق نبوده و مقطعی هستند؛ به عنوان مثال: زمانیکه شوک ارزی وارد می‌شود تولیدکنندگان برای صادرات محصولاتشان هجوم می‌آورند و چون آموزش ندیده‌اند، شکست‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد."

غفاریان ادامه داد:" اگر شخص آموزش دیده باشد می‌تواند برای حضور در این حوزه برنامه ریزی کند و با داشتن برنامه ریزی بلندمدت و در نظر گرفتن نوسانات و با توجه به اینکه کشور مستعد تولید محصولات مختلف است می توانید صادرات موفقی داشته باشد."

بازارهای هدف

این فعال حوزه واردات و صادرات با بیان اینکه در حوزه صادرات موادغذایی، خشکبار، میوه و صیفی‌جات و تره بار فعالیت دارد؛ توضیح داد: "تمام کشورهای همسایه هدف اصلی صادرات ما هستند."

باهم بخوانیم: نکات مهم صادرات زرشک چیست؟

وی در پاسخ به این سوال که صادرات به کدام کشورها آسان تر است؛ افزود:" این موضوع بستگی به نوع محصول و کالا دارد؛ ولی در حال حاضر برای کشورهای عربی تامین کالا بسیار راحت تر انجام می‌شود و تبادلات ارزی نیز راحت تر شکل می گیرد."

تحریم‌ها و اثرگذاری آن بر صادرات

این فعال حوزه واردات و صادرات در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها در این حوزه تاثیرگذار است؛ گفت: "اگر صادرات ما به کشورهای همسایه ها صورت بگیرد آن‌ها سعی می کنند خیلی به تحریم‌های آمریکا توجهی نداشته باشند اما برای صادرات به اروپا وضعیت فرق می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد کشورهای همسایه راحت‌تر تجارت با ایران را می‌پذیرند و از طرفی استانداردهای صادرات محصول به کشورهای همسایه راحت تر گرفته می شود."

وی درباره ظرفیت این حوزه برای ورود افراد جدید افزود: "همه چیز به نوع محصول، شناسایی و تحقیقات بازار هدف بستگی دارد. ما اگر بتوانیم هر محصول و هر بازاری را بشناسیم می‌توانیم تصمیم بگیریم که چطور و با چه شیوه‌ای صادرات را انجام بدهیم.‌"

باهم بخوانیم: آیا گلخانه داری می تواند فرصتی برای صادرات باشد؟

آموزش لازمه موفقیت!

در حوزه اقتصادی نمی‌توان بدون درنظر گرفتن فضای بازار اقدام موفقی داشت؛ به همین دلیل است که فعالان اقتصادی بر موضوع آموزش تاکید دارند. زیرا صادرات و واردات حوزه‌هایی نیستند که افراد بتوانند بدون آموزش و آگاهی وارد آن شوند و فکر کنند که موفق خواهند شد.

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید