ویژگی های یک ایمیل تبلیغاتی خوب

 


ارسال ایمیل به مشتریان، یکی از استراتژی های ارتباط با مخاطب و افزایش فروش است اما ویژگی های یک ایمیل تبلیغاتی خوب و موثر چیست؟

دلایل اهمیت ندادن مخاطبان به ایمیل های تبلیغاتی بسیار است اما یکی از اصلی ترین آنها، زیاد بودن تعداد ایمیل های بی محتواست. هنر تیم فروش آنجاست که بتواند مخاطبان را به مشتری بالفعلی تبدیل کند که در گردش مالی مجموعه موثر است و مجاب شود تا برای خدمات شرکت شما پول خرج کند.

اولن چیزی که باید در ارسال ایمیل به آن دقت کنید، نوار عنوان است. نوار عنوان مهمترین و جذب کننده ترین بخش یک ایمیل است؛ طبق آمار 47 درصد گیرندگان، فقط بخاطر عنوان ایمیل را باز می کنید. برای موثر کردن این بخش قبل از هر چیز باید تحقیقات بازار را به خوبی انجام داده باشید و به درک درستی از مشکلات، علائق، دغدغه ها و موضوعات جذاب مشتریانتان رسیده باشید. البته درکنار این موارد، باید بر محتوای متن ایمیل نیز تمرکز داشته باشد. سعی کنید در این قسمت با استفاده از کلمات پرقدرت در بازاریابی، اشتیاق را در مخاطبانتان ایجاد کنید نه صرفا تبلیغ برای کسب و کارتان...

مثال هایی از کلمات پر قدرت در بازاریابی و فروش:

  • شما
  • درجه یک
  • بی شک
  • عالی
  • آسان
  • بی مانند
  • مشتاقانه

پس از عنوان ایمیل نوبت به خط آغازین و محتوای متن می رسد. سعی کنید محتوای ایمیلتان را تاحد ممکن به مشتری تان نزدیک کنید. در اینجا باید تلاش کنید تمام یا قسمتی از راه حل هایی که برای آنها دارید، بهشان منتقل کنید البته بدون اغراق و تعریف زیاد از خود... نکته ای که نباید فراموش کنید کوتاهی و مستقیم بودن ایمیل است، عدم استفاده از کلمات سخت را نیز مدنظر داشته باشید و ساده و روان بنویسید.

خط پایانی، جایی است که دیگر باید مشتری را قانع به ورود به سامانه یا پورتال خود کرده باشید. در خط پایانی باید کاری برای کسب و کار خود کنید و مخاطب را که تا به الان توانسته مشکلات و دغدغه ها و راه حل های آنها را در ایمیل شما بیابد، به یک مشتری موثر تبدیل کنید. ایجاد یک دکمه اقدام به عمل (CTA) تیر آخر شما برای جذب بازدیدکننده است. (در یادداشت بعدی CTA را بررسی خواهیم کرد.) این دکمه باید واضح، مفید و مختصر باشد نه گیج کننده. تلاش کنید اصل استفاده از کلمات پر قدرت را در این قسمت نیز رعایت کنید.

امضای ایمیل مرحله آخر ارسال یک ایمیل است. برند، شعار و هرآنچه که در کسب و کار شما عبارتی شخصی سازی شد است را در انتهای ایمیلتان اضافه کنید و سعی کنید آنها را در ذهن مخاطب تثبیت کنید. از ذکر آدرس شبکه های اجتماعی و راه های ارتباطی با خودتان نیز غافل نشوید. درضمن تمام این نکات، دقت کنید امضایتان خیلی طولانی نشود.

زمانیکه از عالی بودن همه چیز در ایمیل تبلیغاتی تان مطمئن شدید، دکمه ارسال را انتخاب کنید؛ متن، ترکیب بندی، رنگ، امضا و... البته بازاریابی برای یک کسب و کار ازطریق ایمیل، ترفندهای خاص خود را دارد که در یادداشت بعد به آنها اشاره می کنیم؛ این ترفندها می توانند در بهتر شدن ایمیل شما و افزایش شانستان برای فروش با این استراتژی، بسیار کمک کننده باشند.

نوشته شده توسط: نرگس صفوی

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi