استارت آپ میدون و چالشی به نام کرونا

 


حسین گلپایگانی: میدون یاد گرفت شرایط ایران و جهان متغیر است و باید خود را برای هر اتفاقی آماده کند.

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی؛ تهیه کننده برنامه و مدیرعامل استارت آپ میدون، از تجربیات و شیوه مدیریت این مجوعه برای گذر از بحران کرونا می گوید:

میدون قبل از کرونا چگونه بود؟

قبل از شیوع کرونا، میدون در بخش های مختلف خود ازجمله کلینیک مشاوره، دوره های آموزشی، نیازمندی ها، مسابقه میدون و... درحال فعالیت بود. فروش ما در یک مدار مستقیم قرار داشت، تبلیغاتمان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دنبال می شد، فعالیت بسیاری از بخش ها مثل کارگاه های آموزشی، شبکه همکاران و... بصورت حضوری پیگیری می شد، مسابقه میدون دارای پنج داور و تماشاگر بود و... بطورکلی با شیبی ملایم درحال حرکت و پیشرفت بودیم.

هاشمی گلپایگانی: تهدید ها را به فرصت تبدیل کردیم

با شیوع کرونا، در زمینه های مختلفی به چالش برخوردیم اما این چالش ها را تبدیل به یک فرصت کردیم و سعی کردیم با خلاقیت و نوآوری میدون را برای شرایط جدید آماده کنیم؛ چون هیچ کس در آن زمان نمی دانست و الان هم نمی داند که شرایط تا چه زمانی به همین منوال خواهد بود. اگر بخواهم بخشی از تغییرات ایجاد شده را ذکر کنم:

  • کارگاه های آموزشی: تاقبل از این، میدون کارگاه مجازی نداشت و اصلا وارد این حوزه نشده بود ولی کرونا باعث این تغییر بنیادین شد و ما را وارد بستر مجازی و آنلاین کرد.
  • دوره های آموزشی: سعی کردیم باتوجه به تغییر رفتار مردم و لزوم رعایت توصیه هایی ازجمله ماندن در خانه، تمرکز بیشتری برروی ترویج و بازنگری دوره های مشاغل خانگی داشته باشیم.
  • کلینیک مشاوره: میزان ملاقات های حضوری را کاهش و تعداد مشاور های متخصص و کاربلد را افزایش دادیم.
  • مسابقه میدون: برای رعایت فاصله اجتماعی تعداد داوران را کم کردیم، تماشاگران را حذف کردیم، تلاش کردیم کسب و کارهایی که می توانند در این دوران مفیدتر واقع شوند را بیشتر موردتوجه قرار دهیم؛ مثلا تولیدکننده های ماسک، تونل ضدعفونی و...

کرونا باعث بیشتر دیده شدن میدون شد!

بخش فروش ما در زمان اوج کرونا با افت بسیار شدیدی مواجه شدیم اما پس از گذشت مدت کوتاهی، توانستیم خودمان را بازسازی کنیم. در رابطه با استراتژی های بازاریابی و تبلیغات نیز باید بگویم که ما از ابتدای شروع فعالیت میدون، تبلیغاتمان از طریق فضای مجازی انجام می شد و هیچ گاه تبلیغات شهری یا دهان به دهان نداشتیم درنتیجه نه تنها خللی به این بخش از کار وارد نشد بلکه به نوعی باعث شد بیشتر دیده شویم چراکه حضور مردم در این بستر افزایش یافت.

تهیه کننده برنامه میدون: اشتباه هم کم نداشتیم...

درحقیقت میدون در طول این دوران تلاش کرد تا با شناسایی دقیق رفتار مردم، کارآفرینان و تغییراتی که در شیوه زندگی و سطح معیشت آنها رخ داده، خودش و خدماتش را تغییر دهد. به نظرمن کسب و کارهایی توانستند از این بحران به سلامت عبور کنند که دارای دو شاخصه اصلی بودند؛ یکی دیجیتالی بودن و دیگری قابلیت انطباق سریع و درست با شرایط که ما هر دو ویژگی را داشتیم و داریم.

حتما بخوانید: نسخه پیچی دکترمهرنوش برای دوران پسا کرونا

این را هم اشاره کنم که میدون، ایده بکری است و مواد مشابه بسیارکمی در ایران و سراسر دنیا دارد بنابراین خیلی طبیعی است که علیرغم مشورت ها و بررسی هایی که انجام می دهیم، مرتکب اشتباه شویم. اما نکته اینجاست که با جسارت تمام، برای رفع و بهبود این اشکالات تلاش می کنیم و راه غلط را ادامه نمی دهیم. شاید مدار حرکت میدون سینوسی باشد ولی نوک پیکان مدار، همیشه رو به بالاست...

توسعه و دیگر هیچ

هاشمی گلپایگانی در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر کم و کیف توسعه میدون در آینده گفت:

ما برای تمام قسمت های مجموعه برنامه توسعه ای داریم؛ مثلا شبکه همکاران قرار است با تیمی جدید، نگرشی جدید و راهبردی جدید به فعالیت خود ادامه دهد، سیستم جدیدی برای کلینیک مشاوره درحال طرح ریزی و پیاده سازی است که به زودی به نتیجه خواهد رسید و همینطور قسمت های دیگر.

تا قبل از پخش مسابقه تلویزیونی، کمتر کسی میدون را بعنوان یک استارت آپ فعال و تاثیرگذار در فضای کسب و کاری کشور می شناخت. میدونی ها با علم بر اینکه سکون و بی تحرکی قاتل یک استارت آپ است، همواره درحال تلاش و تکاپو برای رشد و ارتقاء قسمت های مختلف مجموعه بودند تا اینکه... طوفانی سهمگین به نام کرونا، تمام دنیا را فرار گرفت و باعث غرق شدن تعداد زیادی از کسب و کارها شد. در این میان اما، میدون نه تنها شکست نخورد بلکه توانست با تغییر سریع مسیر خود، علاوه بر حضور پر قدرت تر در داخل کشور، پای خود را از مرزهای جغرافیایی نیز فراتر بگذارد. (برگزاری شوروم سوریه)

نوشته شده توسط: میدون

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi