مشاوران کسب و کار؛ شاه کلیدان قفل کرونا


درحال حاضر، به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از کسب و کارها ناگزیر به اعلام ورشکستگی شدند؛ اتفاق تلخی که با کمک گرفتن از یک مشاور خوب، هیچگاه رخ نمی داد.


شرایط اقتصادی شکننده امروز که شیوع کرونا و تحریم ها را می توان اصلی ترین دلایل آن دانست، از یک سو هزینه های زیادی را به کارآفرینان و صاحبان مشاغل تحمیل کرده و از سوی دیگر موجب کاهش قدرت خرید مردم عادی و مصرف کنندگان شده است. بعبارت دیگر اکنون کارآفرینان در شرایط بسیار سختی قرار گرفتند چراکه ادامه کسب و کار برای بسیاری از آنها تبدیل به یک بازی دو سر باخت شده؛ تعداد زیادی از کسب و کارها یا ورشکست شدند و یا برای اینکه بتوانند سرپا بمانند، مجبور شدند نیروهای کارشان را تعدیل کنند. اما در این بین کسب و کارهایی هم بودند که این تهدید را تبدیل به یک فرصت کردند.

مسلما رمز موفقیت این کارآفرینان در وهله اول، نا امید نشدن و امید به آینده بوده است؛ اما در دومین مرحله، مشورت است که کسب و کار آنها را نجات داده؛ مشورت گرفتن از مشاورانی کارآزموده که هم دلسوزند و هم باسواد همچون مشاوران کلینیک مشاوره سامانه میدون...

میدونی ها بخوانند: مشاوره مالی گامی هدایت‌گر در سرمایه اولیه کسب و کار

  1. تبلیغ کسب و کار در زمان رکود حاصل از کرونا

تبلیغ به معنای ایجاد انگیزه برای مشتری به منظور استفاده از کالا و خدماتی است که ارائه می کنیم. به همین علت تبلیغ باید بتواند به شیوه ی موثر ارائه شود و راهکارهای خوبی را در برداشته باشد. در شرایط فعلی، شیوع ویروس کرونا سبب رکود اقتصادی شدیدی بر جامعه شده است، با این وجود می توان حتی در دوران رکود نیز از روش های مفیدی برای تبلیغات استفاده کرد؛ شبکه اجتماعی، پیامک، تبلیغ کاغذی یا تراکت .... ( ادامه مطلب )

  1. همراه شدن با مشتری

حس همدردی و همراهی با مشتری می تواند زمان های بحران را به زمان هایی تبدیل کند که احساس شادمانی بیشتری با مشتری احساس شود و التهاب بحران را کاهش می دهد. در شرایطی که شیوع کرونا سبب شده است ارتباط با مشتری کاهش پیدا کند از مشتریان خود بخواهید تا نیاز های خود را با شما از طریق شبکه های مجازیتان مطرح کنند.... ( ادامه مطلب )

  1. ترفندهای افزایش فروش کسب و کار در برابر کرونا

بسیار طبیعی است که زمانی که بیماری واگیرداری مانند کرونا مرزهای کشورهای مختلف را در می نوردد، مردم برای خرید محصول هایی که به آن ها نیاز دارند با ترس و دلهره روبرو شوند. با این وجود اگر صاحب کسب و کاری هستید که قصد دارید فروش خود را بالا نگه دارید و با این بیماری بجنگید می توانید با برنامه ریزی صحیح، خدمات ارسال درب منازل را به شکل رایگان و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهید..... ( ادامه مطلب )

سه مورد بالا تنها بخشی از هزاران نکته ای است که در زمان شیوع کرونا، توسط مشاورین کسب و کار به کارآفرینان منتقل می شود. این نکات به آنها کمک می کند تا نه تنها بتوانند در این شرایط کسب و کار خود را سرپا نگه دارند بلکه بتوانند به پیشرفت و افزایش فروش و مشتریانشان فکر کنند.

میدونی ها بخوانند: کسب و کارت رو کرونایی کن!

باید به این نکته توجه داشت که شوربختانه در کشور ما، فرهنگ مشورت گرفتن از دیگران به درستی شکل نگرفته است؛ این موضوع شاید به نظام تربیتی ما و جمله معروف همیشه خودمان از دیگران بیشتر می دانیم بر گردد اما به نظر می رسد نیاز به اصلاح جدی دارد. افراد زیادی هستند که سرمایه های خود را بدون داشتن تجربه و مشورت گرفتن از دیگران وارد کسب و کاری می کنند و پس از مدتی کوتاه با شکست مواجه می شوند؛ نمونه مجسم آن همین اتفاقی است که در چند ماه اخیر در رابطه با بورس رخ داد. بنابراین برای جلوگیری از چشیدن طعم تلخ شکست در سرمایه گذاری، نباید نقش مشاوران را نادیده گرفت.

نکته دیگر در رابطه با مشورت گرفتن، انعطاف پذیری و اصطلاحا حرف گوش کردن کارآفرین است. مشاوره نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های سنجیده افراد در حوزه کسب و کار دارد و کارفرمایان باید با تواضع و انعطاف، به توصیه های یک مشاور عمل کنند و بکوشند با هم فکری او، موفقیت کسب و کارشان را حتی در این شرایط کرونایی و تحریمی، تضمین کنند.

نوشته شده توسط: دکتر مجید فرومدی

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi