12 گام تا یک استارت آپ موفق در حوزه آموزش مجازی (بخش سوم)
در این بخش، دو گام دیگر (برنامه دستورالعمل های آموزشی و استوری برند) برای رسیدن به موفقیت یک کسب و کار آموزش مجازی را بررسی و تحلیل می کنیم.
در این بخش، دو گام دیگر (برنامه دستورالعمل های آموزشی و استوری برند) برای رسیدن به موفقیت یک کسب و کار آموزش مجازی را بررسی و تحلیل می کنیم.
در پروسه بررسی کلیدی ترین گام ها برای رسیدن به موفقیت در راه اندازی یک استارت آپ در زمینه حوزه آموزش مجازی، در دو بخش گذشته چهار گام نیازسنجی، شناخت مخطب، آنالیز محتوا و تعیین اهداف آموزشی را بررسی کردیم. (برای خواندن بخش اول اینجا و بخش دوم اینجا کلیک کنید.) پیشنهاد می کنم قبل از مطالعه این بخش، حتما این دو بخش را مطالعه کنید چون می خواهم بدون مقدمه و فوت وقت، سراغ بررسی گام پنجم و ششم یعنی برنامه ریزی و استوری بند بروم.
گام پنجم: تعریف برنامه برای دستورالعمل های آموزشی
در این مرحله، باید سعی کنید به یک تصمیم خوب برای دستورالعمل و نحوه آموزش دوره هایتان برسید؛ تدوین یک راهبرد آموزشی می تواند در این راه کمک کننده باشد. راهبرد یا استراتژی، برنامه ای است که از طریق آن فراگیران در تعامل با دوره آموزشی قرار می گیرند، راهبردهای مختلفی برای این کار بکار گرفته می شود که هرکدام دارای نتایج متغییری هستند؛ مثل سبک داستان گویی، آموزش اکتشافی و یا آموزش موقعیتی؛ اما نکته طلایی آن است که درزمان فکر کردن به چگونگی تدوین استراتژی، حتما باید این موارد را به خاطر داشته باشید:
شاید کمی گیج شده باشید و درک این موضوع برایتان راحت نباشد، اجازه دهید برای درک بهتر این گام، تعدادی دستورالعمل آموزشی (یا راهبرد آموزشی) را معرفی کنم:
استراتژی آموزشی یا همان برنامه و دستورالعمل آموزشی، به فراگیران کمک می کند تا در سطح مطلوبی آموزش ببیند و بتوانند تسلط کافی برروی مطالب یا مواد آموزشی پیدا کنند. برخی استراتژی های شناخته شده در این مسیر:
گام ششم: استوری برند کردن (Storybrand) محتواها
استوری برند یا همان داستان برند، یک طرح کلی بصری است که نحوه قرارگیری تصاویر، متن و سایر عناصر آموزشی روی صفحه را نشان می دهد. ایجاد استوری برند کمک می کند تا ببینیم آیا عناصر آموزشی سازگار در کنار هم به خوبی قرار گرفتند یا خیر؟
میدونی ها بخوانند: چگونه برندمان را ثبت کنیم؟ (بخش اول)
بخاطر داشته باشید قبل از اینکه وارد مرحله طراحی استوری برند شوید، حتما محتواهایتان را تایید کنید؛ محتواهایی که ضعیف یا نامرتبط هستند، نباید در طراحی مورد استفاده قرار بگیرند.
مهمترین نکته ای که باید در استوری برند کسب و کار توجه کنید، شفاف و واضح بودن است؛ سعی کنید برای همه قابل فهم باشد تا بتوانید سهم بیشتری از مخاطب و فراگیر را جذب کنید.
در بخش چهارم، به بررسی سه مورد دیگر از این گام های کلیدی که راه را برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار های حوزه آموزش مجازی روشن می کنند، خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید تا بتوانید یک سفر استثنایی را در جاده کارآفرینی تجربه کنید...
نوشته شده توسط: رضا شکری
نظرات (0)