توصیه ای طلایی: با احساس بازاریابی کنید


تلفیق احساسات انسانی با قوانین بازاریابی و فروش، دریچه جذاب و نسبتا جدیدی به نام بازاریابی احساسی را به روی کسب و کارها باز کرده است.


تا به حال عبارت بازاریابی احساسی یا Emotional marketing به گوشتان خورده؟ یا برایتان پیش آمده که یک روز با خود فکر کنید نصف چیزهایی که در طول عمرتان خرید کردید، همیشه اضافه بوده و فقط از روی احساس خریدشان کردید بازاریابی احساسی یکی از جدیدترین و شاید جالب ترین روش هایی است که امروزه جای خود را در متدهای فروش و بازاریابی کمپانی های بزرگ دنیا باز کرده است.

احساس خریدار و برانگیخته کردن آن، اصلی ترین ابزار فروشنده و بازاریاب در این روش فروش است. زمانی که هنگام خرید، شما درگیر کالا یا خدمتی می شوید، این جدال همیشگی عقل و احساس است که دوباره آغاز می شود؛ دیگر به سختی می توانید خود را قانع کنید که به این کالا احتیاج ندارید و یا اینکه احتمالا آنرا در فروشگاهی دیگر و با قیمت کمتر پیدا خواهید کرد و یا... در پایان این جدال نفس گیر نیز عمدتا این احساس است که فاتح میدان شده و شما آن محصول را می خرید. اما چه چیزی این فرآیند را شکل می دهد؟ قطعا فروشنده و شیوه فروشندگی آن نقش پررنگی داشته است.

تا به حال چه قدر رفتار یک فروشنده بیش از کیفیت و قیمت محصول در تصمیم گیری شما برای خرید تاثیر گذار بوده است؟

قطعا بارها برایتان پیش آمده که در حین خرید کردن، احترامی که فروشنده برای شما و سلیقه تان قائل است، حس اعتماد خاصی درتان ایجاد کرده و موجب شده راحت تر خرید کنید. برعکس این حالت نیز بسیار متداول است؛ جنس موردنظر خود را انتخاب کردید ولی فروشنده به قدری بد و بی حوصله به سوالاتتان پاسخ می دهد که فرار را بر قرار ترجیح می دهید.  

بازاریابی احساسی تلاش می کند به بازاریاب یا فروشنده بیاموزد که احساس خریدار را در فرآیند خرید دخالت دهد. البته با توجه به شخصیت انسان ها و سن آنها، میزان استفاده از این روش متفاوت است و فروشندگان باید به این نکته نیز دقت کنند.

در بسیاری از موارد، خرید تنها عاملی نیست که برای مشتری مهم است بلکه او علاقه دارد در کنار خرید محصول، ارتباطی موثر با فروشنده برقرار کند که اینجا همان نقطه پیروزی است؛ وقتی شما بعنوان یک فروشنده از ابزار احساس استفاده می کنید علاوه بر اینکه می توانید محصول خود را راحت تر بفروشید، احتمال اینکه خریدار مجددا برای خرید به سراغ شما بیاید و یا شما را به نزدیکان خود معرفی کند، به شدت افزایش می یابد و این یعنی فروش بیشتر و نهایتا سود بیشتر.

کلام آخر 

خلاصه اینکه بازاریابی احساسی با درگیر کردن احساسات مشتری تلاش می کند حسی مثبت و خوشایند را در او بیدار کند! حتی خدمات پس از فروش نیز می توانند با این ترفند بازاریابی، مشتریان یک کسب و کار را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند. 

در دنیای امروز که بازار بیشتر خدمات و کالاها به سمت رقابتی شدن پیش می رود، توجه به این نوع بازاریابی را می توان شاه کلید موفقیت در فروش کسب و کار و بقا دانست.

میدون...

کلینیک مشاوره سامانه میدون، از ابتدای شروع فعالیت میدون تا به امروز، همیشه و در هرکدام از پیچ و خم های جاده کارآفرینی، در کنار صاحبان کسب و کار بوده است. در زمینه بازاریابی احساسی و فراگرفتن ترفندهای آن نیز می توانید روی کمک متخصصین این کلینیک و بهترین های پیشه خود حساب کنید. منتظرتان هستیم...

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi