راهکارهای بقا کسب و کار در زمان رکود بازار

 


امروزه به خاطر شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها با رکود روبرو شده اند و فروش محصول و خدمت رسانی نیز کاهش یافته است، در شرایط رکود راهکار های بقا بیابید چیست؟

زمانی که بازار در شرایط رکود قرار می گیرد بسیاری از کسب و کارها به با مشکل فروش روبرو می شوند. به عنوان مثال در شرایط فعلی که به خاطر شیوع کرونا ویروس با رکود بسیاری از کسب و کارها روبرو شده ایم در نهایت فروش محصول و خدمات نیز سیر نزولی را می پیماید، اما راه حل چیست؟ اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار بخواهید در شرایط رکود بقا بیابید چه کارهایی را انجام می دهید؟ در این مطلب به بیان راهکارهای جالب برای رفع این مشکل می پردازیم.

یکی از راهکارهای مواجه با رکود از جمله رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا این است که مشتریان وفادار خود را حفظ نماییم. این نکته را یادتان باشد که در زمان رکود خرید توسط مشتریان متوقف نمی شود، اما مردم تلاش می کنند خودشان را با شرایط موجود منطبق کنند و خریدِ هدفمندتری را داشته باشند. منظور از خرید هدفمند این است که، مردم به سمت خرید کالاهای با دوام و ضروری پیش می روند. حال ممکن است کسب و کار شما کسب و کاری باشد که محصول بادوامی تولید نکند یا در زمینه فروش کالاهای تجملی فعالیت می کند، اما این به معنای ناامید شدن نیست! حتی اگر چنین باشد باز هم شما می توانید با توجه به نیاز بازار محصول یا خدمت خود را عرضه کنید. بنابر این مهم ترین مولفه ای که در شرایط رکود اقتصادی باید به آن توجه کرد، تولید و عرضه با توجه به نیاز بازار است. توجه به نیاز بازار سبب خواهد شد که تولید و عرضه ی هدفمندتری داشته باشیم و در نهایت مشتریان وفادار خود را حفظ نماییم.

خدمت رسانی نیز یکی دیگر از شیوه هایی است که کسب و کارها می توانند با استفاده از آن در زمان رکود به بقا ادامه دهند. در ارتباط با بهبود خدمت رسانی باید به این نکته توجه کنید که، شیوه های جدیدی که برای خدمت رسانی انتخاب می کنید به گونه ای باشد که، شما نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید. اگر شما شیوه ی مطلوبی برای ارائه نداشته باشید در نتیجه میزان فروش و مشتریان وفادار خود را همزمان از دست خواهید داد و با شکست بزرگی مواجه خواهید شد. در حال حاضر به علت شیوع کرونا ویروس بسیاری از کسب و کارها می توانند شیوه خدمت رسانی خود را بهتر نمایند.

این راهکارها می تواند شما را از بَند کرونا ویروس بِرهاند و توانایی لازم برای مبارزه با رکود اقتصادی را به شما خواهد داد.

پست های مرتبط

نظرات (1)

avatar

ناصر احمدی

دوشنبه 11 فروردین 1399

چرا شما همیشه تاکید داریدکه "بایدنسبت به رقبای خود برتری داشته باشید"؟ اولا این شیوه وطرزفکربرخاسته ازکاپیتالیسم وسرمایه داری است که الآن به بن بست رسیده وثانیا این موضوع درموردهمکاران ما که شما آنهارا رقیبمان می دانیدهم صدق می کنه یعنی آنهاهم بایدمزیت رقابتی نسبت به ماداشته باشندواین دورباطل یعنی ازمیدان بیرون کردن حریف ورقیب تاابد ادامه خواهدداشت.همان حکایت آخرمثنوی مولوی که حتماشنیده اید. مادره میخواددردل شب دخترشو بفرسته ازچشمه وسط جنگل آب بیاره دخترمی ترسه وامتناع می کنه.مادربهش میگه اگه شبحی جنی چیزی دیدی به طرفش بدو خودبخود فرارمیکنه.دخترمیگه خب مادرجان اگه اون شبح یاجن مادری مثل شماداشته باشه که همچین نصیحتی بهش بکنه تکلیف چیه؟ چرانبایدهمه باهم رشدکنیم؟چرابایدقانون جنگل یعنی بقای قوی وفنای ضعیف برزندگی ماحکمفرماباشد؟

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi