تشریح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی


رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد.


به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، مهناز امامدادی، شناسایی بازار را یکی از مهم ترین اقدامات لازم پیش از راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی دانست.
وی تأکید کرد: آغاز یک فعالیت اقتصادی، نیازمند شناسایی دقیق بازار از سوی فرد متقاضی است و متقاضیان راه‌اندازی مشاغل زود بازده و خانگی در صورت شناسایی دقیق بازار می‌توانند با آورده‌ کمتری کار را شروع کنند و برای توسعه شغل خود، در صورت لزوم تسهیلات دریافت کنند.
امامدادی گفت: بخش قابل توجهی از ضرر و زیان فعالین مشاغل خانگی، به عدم شناخت کافی از بازار برمی گردد و متقاضیان باید دانش و مهارت کافی را در حوزه مربوطه داشته باشند و چنانچه دانش کافی ندارد، پیش از راه‌اندازی کسب و کار و فعالیت مربوطه به دنبال فراگیری مهارت باشند؛ بنابراین دانش و مهارت مقدمه راه‌اندازی کسب و کار است.
وی افزود: متقاضیان قبل از ثبت نام باید آموزش های اولیه و گواهی مهارت در رشته مورد نظر را داشته باشند.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی گفت: در الگوی جدید توسعه کسب و کار کوچک به دنبال توانمندسازی متقاضیان و فعالین مشاغل خانگی هستیم و در این راستا اقداماتی نظیر راهنمایی، هدایت، مشاوره‌ و استعدادیابی برای متقاضیان انجام شده و در صورت نیاز، آموزش‌های تکمیلی لازم به این افراد ارائه خواهد شد و جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر، این وظیفه را بر عهده دارد.
 

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

logo-samandehi