راز وفاداری مشتریان به کسب و کارهای کوچک


پیشکسوتان حوزه کسب و کارهای کوچک بر این موضوع تاکید دارند که نقش مشتریان وفادار در توسعه کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است.. اما باید توجه داشت که مشتریان بصورت اتفاقی طی یک دوره‌ی زمانی طولانی باقی نمی‌مانند.


به گزارش «میدون»، پیشکسوتان حوزه کسب و کارهای کوچک بر این موضوع تاکید دارند که نقش مشتریان وفادار در توسعه کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است.با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از گزارش موسوم به «جلب وفاداری مشتریان بزرگ در جهان کسب و کارهای کوچک»، ۶۱ درصد از کسب و کارهای کوچک، بیش از نیمی از درآمد خود را از مشتریان وفادار کسب می‌کنند. در همین حال، مشتریان دائمی ۶۷ درصد بیش از یک مشتری جدید پول خرج می‌کنند. اما باید توجه داشت که این موضوع اتفاقی نیست و مشتریان بصورت اتفاقی طی یک دوره‌ی زمانی طولانی باقی نمی‌مانند.

«جیسون جی گرابل» رئیس شرکت گوشت گاو گرابل در دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا است که تنها عرضه کننده گوشت شرکت های بزرگی از جمله شرکت وال مارت می یاشد. جیسون اخیراً در مصاحبه ای، چهار دلیل را برای جذب مشتری وفادار بیان کرده است:

۱. محصولات باید خواست مصرف‌کننده را برآورده کند.

۲. نحوه‌ی تحویل کالا خیلی مهم است و باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

۳. ارائه کالا با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت، از نکات اساسی است.

۴. ایجاد شور و شوق برای بهبود مستمر عملکرد همه‌ی اعضای گروه کاری، باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رعایت این نکات باعث شده است تا این کسب و کار کوچک با داشتن تعداد کمی نیرو، قادر به ارائه‌ی دقیق همان چیزی است که مشتریان در سراسر کشور آمریکا از جمله شرکت وال مارت، می‌خواهند. در نتیجه جیسون مشتریان بزرگ و کوچک بسیار وفاداری به‌دست آورده است.

صاحبان کسب و کارهای کوچک که بهترین عملکرد را در به‌دست آوردن و حفظ مشتریان وفادار دارند، اطمینان حاصل می‌کنند که از سامانه‌ی خود برای رسیدن به موفقیت بهره می‌گیرند. وفاداری مشتری، توجه مداوم به جزییات کوچک است. با شناسایی جزییات مهم و ایجاد یک سامانه برای تحت نظر گرفتن شرایط، هر صاحب شرکتی می‎تواند یک کسب و کار بسیار سودآور داشته باشد.

اگر شما یکی از صاحبان کسب و کار هستید که در رویکرد القای حس خدمت‌گزاری به مشتریان در هر فردی در سازمان‎تان سرسخت هستید، شما می‌توانید انتظار نتایج مشابهی را داشته باشید.

انتهای پیام/

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

logo-samandehi