راهکار های بازاریابی در بحران های اقتصادی


در زمان بحران اقتصادی بسیاری از کسب و کارها آمادگی کافی را ندارند و نمی توانند بازاریابی خوبی برای فروش محصول و ارائه خدمات خود داشته باشند. برای این که در زمان رکود بتوانید بازاریابی و فروش خوبی داشته باشید پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید.


در زمانی که بحران اقتصادی در جامعه به وجود می آید بسیاری از کسب و کارها برای شرایط بحران آمادگی کافی را ندارند و بنابر این نمی توانند بازاریابی خوبی برای محصول و خدمات خود داشته باشند. برای این که در زمان هایی که بازار با تلاطم روبرو است بتوانید بازاریابی و فروش خوبی داشته باشید پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید.

واقعیت این است که شرایط بحران گرچه بازاریابی را کند می کند، اما متوقف نمی کند، پس نترسید و ضربان قلبتان را کنترل کنید! اگر تمایل دارید بازاریابی حرفه ای را در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است دنبال کنید بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

برنامه زمانی برای خودتان تنظیم کنید. برنامه زمانی به معنای داشتن روش ها و راهکار هایی است که شما برای فروش محصول یا خدماتتان در شرایط فعلی به آن نیاز دارید. بسیاری از بازاریاب ها برای شرایط رونق نیز برنامه زمانی مناسبی ندارند چه برسد به دروان رکود اقتصادی! و این یعنی فاجعه...
شما باید بتوانید مشتریان بالقوه خودتان را شناسایی کنید. مشتریان بالقوه ممکن است در حال حاضر قصد خرید محصول یا خدمات شما را نداشته باشند، اما پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به مشتریان بالفعل را دارا می باشند بنابر این بر روی چنین مشتریانی تمرکز کنید.
یادتان باشد که، در شرایط بحران باید خدمات پس فروش خود را تقویت کنید! بنابراین تماس های پی گیری را جدی بگیرید زیرا با هر تماس می توانید بازخوردهای خوبی را دریافت کنید که می تواند بر روند فعالیت های شما و برنامه ریزی هایتان در شرایط بحران تاثیر گذار باشد.
زمانی که بحران اقتصادی روزگار شما را سیاه می کند زمانی برای لفت و لعاب دادن ندارید بنابر این برای مدیران بالادستی خود گزارش های طول و دراز و نمودارهای رنگارنگ ارسال نکنید! خلاصه و مفید گزارش فعالیت های خود را ارائه کنید.
راهکارهای بازاریابی در زمان رکود اقتصادی چندان پیچده نیست. شما نیاز ندارید به اجبار محصول یا خدمات خود را به مشتریان بفروشید همین که آن ها را درک کنید و نیاز سنجی خوبی داشته باشید کفایت می کند.

با روش های بیان شده می توانید حس خوبی را در مشتریان خود ایجاد کنید و حداقل مشتریان فعلی خود را حفظ نمایید.

 

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

logo-samandehi