چگونه با مشتری در شرایط کرونایی همراه شویم؟


تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که، چرا باید درکسب و کار خودتون با مشتری همدردی کرد؟ و مشتری را راضی نگه دارید .اگر انسانی درد داشته باشد یا غصه دار باشد بدون شک شما با او همدردی می کنید.


شرایط بد اقتصادی از جمله شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در جامعه پدیدار شده است را می توان به درد یا غصه تشبیه کرد. در این شرایط شما به عنوان صاحب کسب و کار چه میزان با مشتری خودتان هم دردی می کنید؟ چه قدر تلاش کرده اید تا بتوانید خدمت و کالایی را عرضه کنید که در این شرایط راهگشا باشد؟

روش های همدردی با مشتری...

یکی از روش های همدردی با مشتری استفاده از فروش اقساطی است. در واقع شما با فروش اقساطی کالا یا خدمات خود می توانید در شرایط بد اقتصادی به مشتریان خود دلگرمی دهید که آن ها بدون دغدغه بتوانند کالا یا خدمات خود را دریافت کنند.
استفاده از جمله های انگیزشی و مثبت سبب می شود در شرایط بد اقتصادی مشتری احساس خوشایندی را تجربه کند. به عنوان مثال پس از ارسال محصول یا ارائه خدمات به مشتری به او بگویید:" امیدوارم سلامت باشید و از کرونا در امان بمانید." یک جمله مثبت زمان چندانی را از شما نمی گیرد، اما در عوض سبب دلگرمی و پیوند عمیق مشتری با شما خواهد شد.
در شرایطی که شیوع کرونا سبب شده است ارتباط با مشتری کاهش پیدا کند از مشتریان خود بخواهید تا نیاز های خود را با شما از طریق شبکه های مجازیتان مطرح کنند. در چنین حالتی در شرایط بد اقتصادی با مشتری خود همراهی می کنید.
به مشتریان خود شیوه های جدید عرضه محصول یا خدمات خود را در شرایط فعلی بیان کنید. به عنوان مثال: اگر قرار است از این به بعد به خاطر شیوع کرونا از پست برای ارسال کالا استفاده کنید به مشتری خود اطلاع دهید. شما می توانید برای این اطلاع رسانی از پیامک یا فضای مجازی کمک بگیرید.
به مشتریان خود بابت خریدشان از شما هدیه دهید. به عنوان نمونه: در برابر X تومان خرید به مشتری خود دو عدد ماسک یا یک ژل ضدعفونی کننده عرضه کنید.

حس همدردی و همراهی با مشتری می تواند زمان های بحران را به زمان هایی تبدیل کند که احساس شادمانی بیشتری با مشتری احساس شود و التهاب بحران را کاهش می دهد.

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi