بازاریابی محتوایی چیست؟


اگر به دنبال راهی آسان و ارزان با وسعت جغرافیایی گسترده برای بازاریابی محصولات خود هستید حتما باید با بازاریابی محتوایی (Content marketing) آشنا شوید.


به گزارش میدون، طبق آمارهای موجود از میزان استفاده از اینترنت در سال 1398 به طور متوسط 4.5 میلیارد نفر از جمعیت کره زمین از اینترنت استفاده می کنند. آنالیزهای میزان نفوذ اینترنت نشان می دهد که 89.4 درصد آمریکای شمالی، 87.7 درصد اروپا، 68.9 درصد آمریکایی لاتین، 68.4 درصد اقیانوسیه و استرالیا، 67.9 درصد خاورمیانه، 54.2 درصد آسیا و 39.6 درصد آفریقا از اینترنت استفاده می کنند. کشور ما نیز با نرخ نفوذ اینترنت 48 درصد در رده 18 ام جهان قرار دارد. نگاهی سطحی به این آمار نشون میدهد که ظرفیت های تبلیغاتی اینترنت چقدر می تواند برای یه کسب و کار حیاتی باشد.

اگر شما هم جزء ان افرادی هستید که متوجه اهمیت فضای مجازی شده اید حتما باید برای استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی این فضا دارای مهارت و دانش لازم باشید. بازاریابی محتوایی اصطلاحی است که به کل فرآیند استفاده از محتوا برای جذب مشتری گفته میشود. در تعریفی دقیق تر بازاریابی محتوایی دانش تولید محتوا با هدف ایجاد محتواهای ارزشمند و رایگان است تا با استفاده از آن مشتری های بالفعل و بالقوه محصولاتتان را جذب کنید یا در آنها علاقه ایجاد کنید تا به سمت خرید محصولات شما بیایند. نوع محتوایی که تولید می شود باید متناسب با مخاطبانه محصولاتتان باشد به عبارت دیگر شما باید از محتوای استفاده کنید که محصولتان را معرفی کند و باعث شود تا در مخاطبانتان اعتماد کافی برای استفاده از محصول ایجاد شود. 

اگر هنوز هم در مورد اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی مطمئن نشدید بهتراست بدانید که بازاریابی محتوایی تا سه برابر اثر بخشی بیشتری دارد، هزینه ان تا 62 درصد از روش های سنتی کمتره، 126 درصد نتایج بهتری دربر داره، 61 درصد از خریدهای آنلاین بخاطر محتوای تولید شده است و طبق برخی پژوهش ها شرکت های که بیش از 16 پست در ماه تولید می کنند از 3.5 برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت های دارند که تو ماه کمتر از چهار پست در وبلاگ هایشان می گذارند.

 

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi