اهمیت زبان بدن در فروش


با مجهز شدن به اصول و فنون زبان بدن می توانید از تصمیم های خریدار زودتر آگاهی یابد و در نهایت بتوانید واکنش مطلوبی را از خود نشان دهید.


آیا زبان بدن می تواند تاثیر مثبتی بر فروش داشته باشد؟

به گزارش میدون، زبان بدن، زبانی پر رمز و راز در فروش است. زبان بدن شامل حرکت دست ها، چشم ها و پاها می شود. با استفاده از زبان بدن فروشنده متوجه احساسات خریدار می شود.  این زبان می تواند به فروشنده کمک کند تا از تصمیم های خریدار زودتر آگاهی یابد و در نهایت بتواند با اطلاع به هنگام از تصمیم خریدار واکنش مطلوبی را از خود نشان دهد. با این تفسیر بسیاری از فروشندگان و یا بازاریان نسبت به زبان بدن بی اعتنا هستند. به عنوان مثال: هنگامی که خریدار با استفاده از حرکت چشم و یا دست های خود این پیام را به فروشنده مخابره می کند که از ادامه مذاکره و یا صحبت او خسته شده است، فروشنده و یا بازاریاب بدون توجه به این موضوع به ادامه صحبت خود می پردازد. در چنین شرایطی نباید انتظار داشت که بتوان با توجه نکردن به این شرایط به فروش و در نهایت سود خوبی دست یافت.

مشاوران مرتبط: مشاوران بازاریابی و فروش 

چگونه متوجه ارزیابی منفی خریدار شویم؟

خاراندن بینی یا لمس آن نشان دهنده واکنش منفی خریدار است. در چنین شرایطی خریدار از صحبت های فروشنده خسته و کلافه شده است. بنابر این فروشنده باید واکنشی مناسب را بروز دهد و موضوع صحبت را در راستای مناسبی تغییر دهد. زیرا زمانی که خریدار کلافه و خسته شده باشد نمی توان انتظار داشت شرایط به شیوه ای مطلوب پیش رود. در مقابل ارزیابی منفی، ارزیابی مثبت نیز وجود دارد. اگر خریدار ابرو های خود را لمس کرد یا پیشانی خود را خاراند و یا لمس کرد یا عینک خود را به سمت پایین صورتش هدایت کرد به معنای این است که از صحبت شما خوشش آمده است و بر روی پیشنهاد های شما فکر می کند.

مشاوران مرتبط: مشاوران حوزه بازاریابی 

چگونه متوجه حالت تدافعی خریدار شویم؟

اگر خریدار در مقابل شما دست به سینه شد یا در حالت نشسته پاهای خود را بر روی خود قرار داده است بدون شک از پیشنهاد شما خوشش نیامده است. به عنوان مثال اگر پس از بیان قیمت توسط فروشنده، او به خریدار تاکید کند که این قیمت مقطوع است و تخفیفی ندارد و خریدار واکنش دست به سینه شدن یا قرار دادن پاها بر روی هم را در حالت نشسته از خود بروز دهد می توان متوجه شد که خریدار در حالت تدافعی قرار گرفته است. در چنین شرایطی فروشنده باید برای مقابله با چنین حالتی سعی کند در برابر خریدار منعطف تر باشد.

مشاوران مرتبط: مشاوران حوزه فروش

چگونه متوجه شویم خریدار عجله دارد؟

گاهی خریدار وقت کافی برای گوش دادن به صحبت های فروشنده را ندارد و یا بسیار عجله دارد. در چنین حالتی فروشنده می تواند با استفاده از زبان بدن به این موضوع پی ببرد. اگر خریدار در هنگام صحبت با شما به طور کامل شانه هایش موازی با شانه های شما نیست به معنای این است که بسیار عجله دارد یا قصد دارد شما را ترک کند.

همان طور که در مطالب بالا مطالعه کردید متوجه خواهید شد که با آشنایی با زبان می توانید واکنش مناسبی نسبت به خریدار داشته باشید.

در بخش کلینیک مشاوره در سایت میدون شما می توانید با مراجعه به مشاوران بازاریابی و فروش، تحولی عظیم را در کسب و کار خود به وجود آورید.

پست های مرتبط

نظرات (1)

avatar

جلال دیلمی

شنبه 10 اسفند 1398

خوب بود ، لطفا بیشتر در این رابطه مطالب بزارید .سپاس

avatar
پاسخ دهنده:صفوی
ﺳﻪشنبه 13 خرداد 1399

ممنون از توجه شما به میدون

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi