راهکارهای افزایش فروش (بخش دوم)


بسیاری از تولید کنندگان هنگامی که قصد دارند محصول یا خدمات خود را بفروشند با مشکل روبرو می شوند. در این مطلب راهکارهایی را برای افزایش فروش ارائه می کنیم.


برای افزایش فروش راهکارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان از کسب و کاری که سود آنچنانی ندارد به سمت کسب و کاری حرکت کرد که سبب افزایش فروش و سود شویم. در مطلب قبلی به دو راهکار اشاره شد اما، ترفندهایی که با کمک آن می توانید فروش خود را افزایش دهید متعدد هستند و در این مطلب به بیان ادامه آن ها خواهیم پرداخت.

مشاور مرتبط: مشاوران رونق فروش

 

بازاریابی مناسبتی را جدی بگیرید

آیا تا به حال به بازاریابی مناسبتی فکر کرده اید؟ یا ایده ای در این زمینه متناسب با کسب و کار خود دارید؟ در ایران مناسبت های متعدد ملی و مذهبی وجود دارد که می توان با بهره بردن از آن ها فروش را افزایش داد. به عنوان مثال: عید نوروز یکی از مناسبت هایی است که بیشتر کاسبان ایرانی با آن اشنا هستند اما، به غیر از چنین مناسبت های معروفی در تاریخ ایران مناسبت های دیگری هم وجود دارد که خلا استفاده نکردن از آن ها در بازاریابی های ایرانی دیده می شود. بازاریابی مناسبتی سبب می شود محصول بهتر معرفی و دیده شود و در نهایت به ارتقا فروش کمک خواهد کرد.

مشاور مرتبط: مشاوران رونق بازاریابی

دوره آموزشی مرتبط: دوره های مشاغل خانگی

 

به مشتریان چراغ خاموش توجه کنید!

اگر صاحب کسب و کار هستید بدون شک با این اصطلاح نیز آشنا هستید که در دنیای تجارت برخی مشتریان به مشتریان چراغ خاموش معروف هستند. این مشتریان جز مشتریان فعلی شما نیستند و همچنین جز مشتریانی که به همکاری با شما علاقه دارند نیز نیستند! صادق باشیم این مشتریان شما را دوست ندارند، کسب و کارتان را نمی پسندند، و در کل هیچ رغبتی به تجارت شما ندارند. ممکن است با خود بگویید اگر هیچ علاقه ای ندارند پس چرا اسم مشتری را برای آن ها انتخاب کرده ایم؟

                                                                            " در بازار تجارت همه افراد مقابل ما مشتری هستند! "

هر کاری در دنیا زیر و بم های خاص خودش را دارد، اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار بتوانید با این نوع از مشتریان ارتباط برقرار کنید و از خواسته و علل نارضایتی و مقبول نبودن فعالیت هایتان توسط آن ها مطلع شوید، می توانید با ایجاد مزیت های مختلف آن ها را به تجارتِ خود علاقمند کنید.

مشاور مرتبط: مشاوران فروش و مدیریت زنجیره تامین

 

سپر را بیندازید!

اگر می خواهید فروش خودتان را افزایش دهید موضوع فروش را رها کنید! بازاریابان حرفه ای به این نکته توجه می کنند. آن ها در ابتدا تلاش می کنند با مشتری رابطه احساسی و عاطفی برقرار کنند و فروش برای آن ها قدم آخر است. در چنین حالتی مشتری حالت تدافعی نمی گیرد و احتمال این که با ایجاد رابطه احساسی (مشاوره) فروش افزایش پیدا کند و مشتری سپر تدافعی اش را بیندازد، بیشتر است.

این ترفندها می تواند به فروش شما رونق ببخشد برای مشاوره در زمینه فروش و بازاریابی با کلینیک مشاوره سایت میدون در ارتباط باشید.

 

 

 

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi