آشنایی با انواع بازاریابی


آشنایی با تکنیک های بازاریابی و بررسی استراتژی های مختلف برای فروش فوق العاده کالا.چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم و مهارت بازاریابی خود را بهبود بخشیم؟


بازاریابی علم پر و پیچ و خمی است. در بازاریابی باید بتوانیم به بهترین شکل با مشتری ارتباط برقرار کنیم. یک بازاریاب باید بتواند مشتری را متقاعد کند تا در نهایت محصول خود را به مشتری بفروشد. به غیر از این موارد در بازاریابی توجه به وفاداری مشتریان نیز بسیار مهم است. مشتریان وفادار می توانند سبب بقای کسب و کار شوند. بعلاوه این گروه از مشتریان درآمد های شرکت یا سازمان را نیز افزایش می دهند. اما مهم ترین سوالی که در بازاریابی مطرح می شود این است که یک شرکت یا سازمان چگونه باید با مشتریان خود ارتباط برقرار کند تا بتواند به منفعت بیان شده از مشتریان وفادار دسترسی پیدا کند؟!

برای پاسخگویی به سوال بالا می توان از پنج روش در بازاریابی استفاده کرد:

  • بهره بردن از شیوه پایه: در شیوه پایه ای، بازاریاب تنها به فروش کالا یا خدمات به مشتری می پردازد و کار های جانبی را انجام نمی دهد. منظور از کار های جانبی انجام تبلیغ است.

دوره آموزشی مرتبط: مشاغل خدماتی 

  • روش واکنشی: در بازاریابی واکنشی، بازاریاب محصول یا خدمات را به مشتری می فروشد. اما، از مشتری می خواهد اگر پرسش، نظر یا واکنش و حتی انتقادی دارد با او در میان بگذارد.
  • روش فعال: در این روش بازاریاب گهگاهی با مشتری تماس می گیرد. در این شیوه بازاریاب تلاش می کند تا درباره موارد متعدد استفاده از کالا یا موارد استفاده از کالا های جدید با مشتری گفت و گو کند.

دوره آموزشی مرتبط: راه اندازی استارت آپ

  • بهره بردن از روشِ متعهد: در این شیوه، بازاریاب بالافاصله پس از فروش با مشتری تماس تلفنی برقرار می کند. هدف بازاریاب در این روش این است که، از رضایت یا نداشتن رضایت مشتری آگاه شود. همچنین اگر مشتریان پیشنهادهای اصلاحی داشته باشند در اختیار بازاریاب قرار می دهند.
  • استفاده از روش مشارکتی: در این روش، بازاریاب در تلاش است که برای بهره بردن مشتریان از خدمات بیشتر به شکل تمام وقت به پاسخگویی به نیاز مشتریان بپردازد. 

مشاورین مرتبط: رونق فروش و بازاریابی

توجه داشته باشید که!

هر کدام از روش ها در شرایط متفاوتی می تواند اثربخشی حداکثری داشته باشد. بنابر این توجه به شرایط بازار قبل از استفاده از روش های بیان شده می تواند برای بازاریاب مفید واقع شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات تخصصی در زمینه بازاریابی با مشاورین سایت میدون در بخش کلینیک مشاوره در ارتباط باشید.

مشاورین مرتبط: بازاریابی و فروش

 

 

 

 

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

logo-samandehi