استقبال از قرقاول در فضای مجازی


میلاد نوروزی که مدتی بوقلمون پرورش داده است، این روز ها وارد بازار قرقاول، محصولی لوکس گردیده است و نقطه عطف فروش اش را فضای مجازی قلمداد می کند


 

میلاد نوروزی اهل قزوین بدون تجربه، دل را به دریا زده و با هزار و دویست جوجه یک روزِ بوقلمون گوشتی کسب و کارش را راه اندازی کرده است و توانسته در دوره اول 37 میلیون تومان سود کند.

او می گوید: بعد از چند دوره پرورش بوقلمون، به سمت آرزوی بزرگ تر خود یعنی پرورش قرقاول رفته و با 400 جوجه شروع و بعد از 11ماه، 4 هزار جوجه مولد تولید کرده است.

نوروزی خاطر نشان کرد: به مرور درخواست ها زیاد شد اما خریداران مشکلی مشترک داشتند که فروش قرقاول بود اما بنده ریسک و خرید تضمینی را پیشنهاد دادم یعنی جوجه را پروار می کنند و به من می فروشند.  

شرکت کننده مسابقه میدون اذعان داشت: نقطه عطف فروش قرقاول، فضای مجازی بود که با استقبال خریداران رو به رو شد. در حال حاضر او با تغییر استراتژی به خریدارانش می گوید: تخم نطفه دار را مولد کنید و به من بفروشید.

میلاد نوروزی تاکید داشت که برای این کسب و کار مجوز تاسیس گرفته است اما بهره برداری نه یعنی امکان صادرات ندارد اما در حال پیگیری است که تا اسفند این روند طی شود. البته نوروزی خودش دست به کار شده و به اربیل عراق صادرات داشته، حتی قرارداد برای جام جهانی قطر

قرقاول پرنده‌ای است که به خاطر داشتن دم بلند و راه رفتن باشکوهش از سایر ماکیان متمایز می‌شود. این پرنده یکی از عجیب‌ترین پرندگان جهان است. در دو یا سه هفته اول زندگی یک جفت پنجه روی هر بال این پرنده وجود دارد. قرقاول‌ها روی درختان زندگی و انواع بالغ از برگ‌های درختان، حشرات، تمشک، دانه‌ها و میوه‌های جنگلی تغذیه می‌کنند. پس از خوردن یک غذای کامل، وزن آن‌ها آن‌قدر سنگین که پرواز برایشان بسیار دشوار می‌شود. این پرنده هنگام احساس خطر معمولاً پرواز نمی‌کند، بلکه به سرعت می‌دود و پنهان می‌شود. پروازش پرتوان و آغاز آن پرسر و صداست. در ارتفاع کم پرواز می‌کند و مدت پروازش معمولاً کوتاه‌است.

پست های مرتبط