نکات مهم در راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی


راه اندازی شرکت های استارتاپ با هدف تولید کالا یا ارائه خدمات می باشد. با استخدام نیروی انسانی جوان و متخصص در جهت پیشرفت زمینه استارت آپ خود تلاش می کنند.


به گزارش«میدون»؛ شرکت های استارتاپی نقش غیر قابل انکاری در اشتغال زایی و هدفمند کردن خدمات بر عهده دارند. این شرکت ها در برخی از موارد بدون کمک های دولتی و بعضی اوقات زیر نظر سازمان های دولتی تاسیس می شوند و شروع به کار می کنند. شرکت های استارپی با نیازسنجی، ایده های نو و خلاقیت،  کالا و خدمات خود را ارائه می دهند. استارتاپ ها معمولا به صورت پخش کننده و واسط کار می کنند ولی در مواردی استارتاپ های تولید کننده کالا هم تاسیس شده است. مهم ترین اصل برای راه اندازی استارتاپ نیازسنجی است که با توجه به آن می توانید استارتاپ موفقی تاسیس کنید.

نیاز سنجی، دلیل راه اندازی استارتاپ

نیازسنجی به معنای شناخت نیاز، درک نیازو کمک به رفع آن است. مهم ترین بخش کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ نیازسنجی است. یک استارتاپ موفق با نیازسنجی به سراغ مشکل و نیازعمده مردم می رود. همین امر باعث افزایش بازدید و کاربران استارتاپ می شود و  استارتاپ به موفقیت می رسد. برای مثال خرید کردن در شلوغی بازار محصولات دیجیتال برای تمام ما یک مشکل بزرگ است ولی استارتاپ هایی تاسیس شده اند که به شما کمک می کنند تا با متخصصان ارتباط برقرار کنید ، محصول مورد نظر خودتان را خریداری کنید و درب  منزل تحویل بگیرید. این استارتاپ با نیاز سنجی یک مشکل عمده کاربران خودش را حل کرد.

ایده‌های نو

ایده یکی از بخش های حیاتی در تاسیس استارتاپ است. استارتاپ هایی زیادی روزانه در حال تاسیس هستند ولی استارتاپ هایی موفق هستند  که ایده های نو را به کار بگیرد. ایده های نو باعث می شود که همیشه مشتری های دست به نقدی داشته باشید. ایده بخش حیاتی است و بهتر است برای تاسیس و راه اندازی استارتاپ تیم ایده قوی داشته باشید.

مجموعه از کارآفرینان موفق و مشاوران دربخش « کلینیک مشاوره » «میدون» آماده راهنمایی و آموزش دوره کارآفرینی و مشاوره در جهت آسان تر شدن راه برای راه اندازی استارتاپ هستند.

رقابت سالم

مهم تردلیل رشد، رقابت سالم است. رقابت سالم بین دو شرکت برای جذب مشتری بیشتر باعث رشد  و شکوفایی شرکت می شود. برای خود رقیب انتخاب کنید، انتخاب رقیب باعث رشد شما می شود. بررسی رقیب قبل از شروع کار از اهمیت خاصی برخورداد است. در این قسمت سعی کنید رقیب خود را کامل بشناسید، نحوه تبلیغات آن را پیدا کنید و ایده های قبلی آن را بررسی کنید. انجام این کار ها باعث می شود دید بهتری نسبت به رقیب خود پیدا کنید و راحت تر با آن رقابت کنید.

راه اندازی استارتاپ

تیم فعال

تیم در تاسیس و راه اندازی استارتاپ اهمیت زیادی دارد ، تیم میتواند باعث موقفیت یک استارتاپ بشود ولی از طرفی هم میتواند باعث شکست شود ویکی از اشتباهات رایج استارت آپ ها در بازاریابی است. نیروی انسانی و تیم خوب باید  فعال، خلاق، پر تلاش و تخصص لازم را داشته باشد . اگر بتوانید تیمی با این مشخصات پیدا کنید، استارتاپ شما به موفقیت های روز افزونی دست پیدا خواهد کرد. یکی از مهم ترین مباحثی  که باید خیلی روی آن وقت بزارید انتخاب تیم است پس در این بخش به هیچ عنوان عجله نکنید.

بازاریابی و تبلیغات

استارتاپ ها در زمان تاسیس نیازبه دیده شدن دارند. این امر با بازاریایی و تبلیغات امکان پذیر است. بازاریابی فعال مستقیم بر فروش شما تاثیر دارد ولی تبلیغات به دیده شدن شما کمک می کند. مکمل این دو باعث دیده شدن و افزایش فروش شما می شود. حتما برای این بخش وقت صرف کنید و سعی کنید با قدرت خودتون رو تبلیغ کنید.

در بخش «دوره های آموزشی»سامانه «میدون»، دوره آموزشی راه اندازی استارتاپ و دوره آموزشی دوره کارآفرینی به صورت متنی و تصویری وجود دارد که با مطالعه آن می توانید دید بهتری نسبت به آن پیدا کنید.

پست های مرتبط

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

logo-samandehi