دوره آموزشی تهیه ترشیجات در سایت میدون بارگذاری شد


فرآوری ترشی-اصطلاحا ترشی انداختن- برای افزایش سلامت و ماندگاری مواد خوراکی و سود مندی آنها در فصولی غیر از فصل برداشتشان کاربرد دارد.


فرآوری ترشی-اصطلاحا ترشی انداختن- برای افزایش سلامت و ماندگاری مواد خوراکی و سود مندی آنها در فصولی غیر از فصل برداشتشان کاربردی دارد.

تاریخچه ی ترشی
ترشیجات از چاشنی‌های غذایی به شمار می آید که در آشپزی خاورمیانه و منطقه ی بالکان مورد استفاده قرار می گیرد. درست کردن ترشیجات یکی از فرایندهای نگهداری طولانی مدت تره‌بار است.
در این فرآیند میوه و صیفی مورد نظر را درون محلول آب نمک و یا سرکه که دارای حالت اسیدی است قرار می‌دهند.
در گذشته افرادی که به واسطه ی داشتن مشاغلی مثل دریانوردی یا کسانی که به علت حضور در شرایط خاص و سخت مثل سربازان، که امکان دسترسی به مواد غذایی تازه را نداشتند اقدام به نمک سود کردن گوشت  می کردند. نمک سود کردن علی رغم حفاظت گوشت از باکتری ها و آفات و جلوگیری از فساد آن، موجب شوری بیش از حد گوشت می شد و طعم خوبی را به همراه نداشت.
ترشی انداختن به عنوان یک روش جایگزین برای نگهداری مواد خوراکی توانست به سرعت طرفداران خودش را جذب کند. یکی از دلایل اصلی آن حفظ شدن خواص مواد غذایی در کنار طعمی مطبوع و دلچسب برای متقاضیان آن بود.
البته امروزه افراد، فقط به دلیل نگهداری از مواد خوراکی، از این روش بهره نمی گیرند بلکه خوردن ترشی کنار غذاهای دیگر را لذت بخش می دانند.

ترشی در ایران
ترشیجات به عنوان یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین مخلفات یک سفره ایرانی به شمار می آیند.
بر اساس یافته ها اولین بار در ایران قوم ماد از روش ترشی انداختن استفاده کرده است. از آن زمان به بعد، به عنوان روشی جهت نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گرفت تا زمانی که رفته رفته جای خودش را به عنوان یک چاشنی کنار غذا برای ایرانیان باز کرد.  
این خوراک پرطرفدار به دلیل فوایدی که در هضم و عملکرد معده دارد و طعم دل انگیزش موجب شده تا عموما در هر وعده به همراه غذا مصرف شود.
متاسفانه با توجه به قدمت بالایی که فرآیند آماده سازی ترشیجات در ایران دارد، از عمر ترشی صنعتی در ایران بیش از ۷۰ سال نمی گذرد.

اقتصاد و کالاهای غیر نفتی
درآمد زایی برای کشور حتی با کسب و کارهای خرد و از طرقی که به هرچه کمتر شدن وابستگی اقتصاد به نفت منجر شود، می تواند زمینه ساز رشد شاخص ها و متغیر های اقتصاد کلان کشور گردد.
در خبرهای منتشر شده شاهد فعالیت بانوی کارآفرین کرمانی بودیم که با سرمایه اولیه 500 هزار تومانی و 2 نفر نیروی انسانی به درآمد بالا و صادرات محصولات خانگی اش به آمریکا رسید.
البته صادرات ترشی ها و مشتقات آن به اینجا ختم نمی شود چراکه مدیرکل گمرکات استان فارس اعلام کرده است، در ۱۰ ماه گذشته ۱۷۷ هزار و ۳۹۹ تن کالا به ارزش ۱۶۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۶۴ دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
محصولات ترشیجاتی در میان اقلامی است که بیشترین حجم صادرات از این استان را به خود اختصاص داده اند.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز پیش تر درباره صادرات انواع شور و ترشیجات از استان متبوعش اظهار داشته است که در 9 ماهه اول امسال 4 میلیون و 254 هزار و 189 دلار انواع شور و ترشیجات از گمرک این استان به سایر کشورها صادر شده است.
وی با اعلام اینکه صادرات شور و ترشیجات استان همدان 252 هزار تن وزن داشته است، متذکر شد که این مورد چهار درصد از صادرات کل استان همدان را به خود اختصاص داده‌ که همین سبب قرار گرفتن این کالا در رتبه هشتم کالاهای صادراتی استان شده است.
لازم به ذکر است که کل میزان صادرات سال جاری استان همدان 116 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 9 درصدی داشته است.

دوره ی آموزشی تهیه ترشی خانگی در سایت میدون بارگذاری شد
به دلیل خواص مغذی و طعم سازگار با ذائقه ی ایرانیان، اکثر افراد برای استفاده و مصارف شخصی اقدام به فراوری این دورچین در منزل می کنند.
قطع به یقین بیشتر افرادی که به میزان محدود و برای مصرف مشخص ترشی درست می کنند با موفقیت روبرو می شوند.
اما اگر به این فراوری به عنوان یک کسب و کار و منبع درآمد نگاه کنند و یا صنعتی شدن این فن را متصور شوند، مساله جور دیگری طرح خواهد شد.
چراکه تولید انبوه ترشیجات و انواع مشتقات آن مستلزم آموزش ها و فراگیری نکات خاص مربوط به این حرفه است.
در این دوره ی آموزشی، چگونگی تولید نواع ترشیجات برای علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار از این طریق تشریح شده است.
این دوره، از ابتدا تا انتهای فرآیند آماده سازی ترشیجات و نحوه فروش و بازاریابی آن را برای علاقه مندان تدوین و گردآوری کرده است. محتوای آموزشی آن مشتمل بر جزییاتی مانند آشنایی کلی با مباحث انتخاب نوع میوه و صیفی، ملزومات، برنامه ریزی مالی و بازار و... می باشد.

ضمن توضیحات کلی، مباحث عملیاتی به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده تا متقاضیان با مطالعه دوره از دانش کاربردی، برای راه اندازی کسب و کار در زمینه تهیه ترشیجات برخوردار شوند.
در این دوره ضمن بهره مندی از مهارت بازاریابی برای فروش محصولات و آموزش نکاتی در رابطه با چرخه مالی در تولید و مسائل مربوط به ریسک جهت شناخت مخاطرات این کسب و کار  نیز لحاظ شده است.
محتوای این دوره آموزشی به صورت مکتوب همراه با عکس هایی فنی در قسمت دوره های آموزشی سایت میدون قابل دسترسی است.

 

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi