چهار مولفه های اصلی بازاریابی با تدریس دکتر بزاز زاده در کانال آپارات میدون


در دنیای امروز ورود به دنیای کسب و کار نیازمند فراگیری دانش فنی و شناخت بازار مصرفی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی و نیازهای مشتریان است که از این رو مطالعه ی بازار و آشنایی با تکنیک های راه اندازی کسب و کار شخصی و یا سایر مشاغل فرعی می تواند از الزامات آن باشد. قسمت دوم تدریس اصول بازاریابی در کانال آپارات میدون بارگذاری شد.


در نخستین قسمت از ویدئوی آموزشی بارگذاری شده، کلیات اصول بازاریابی تشریح شد و در این قسمت به شرح عناصر یا و مولفه های اصلی بازاریابی معروف به4p  توسط این مدرس دانشگاه پرداخته شده است.
مدل آمیخته ی بازاریابی که بسیاری آن را با نام P4 بازاریابی می شناسند، ابزاری توانمند است که می تواند بازاریابان را در نیل به اهدافشان یاری دهد و در واقع برای تدوین برنامه های  فروش می بایست در گام نخست با این مولفه ها آشنا شد.
این عوامل چهارگانه مواردی هستند که تصمیمات و برنامه ریزی های بازاریابان بر پایه ی آنها اتخاذ می شوند که نخستین بار توسط مک کارتی پدر علم بازاریابی معرفی و ارائه شده است.
شرکت ها و صاحبان مشاغل با در هم آمیختن عوامل چهارگانه سعی در پاسخگویی به بازار هدف می نماید. به عبارت دیگر این عوامل دربرگیرنده همه فعالیتهایی است که شرکت ها یا صاحبان مشاغل می توانند با انجام آنها بر میزان تقاضای محصولات و یا خدماتشان اثر گذار باشند. در تقسیم بندی کلاسیک این فعالیت‌ها را می‌توان در چهار دسته کلی محصول (product )، قیمت (price)، مکان عرضه یا توزیع  (Place) و فعالیت های ترویجی (Promotion) تقسم بندی کرد.
یکی از لازمه های ورود به عرصه ی راه اندازی انواع کسب و کارها، برخورداری از درک صحیحی از بازار پیش رو است.
بر اساس پایش های علمی صورت یافته در حوزه ی فروش، اصلی ترین دلیل ناکامی در دستیابی به سود و درآمد شرکت های ایرانی عدم بهره مندی از سطح دانش کافی از بازار و فقدان مهارت بازاریابی است.
در دوره آموزشی بارگذاری شده در کانال آپارات میدون، اصول و کلیات بازاریابی به صورت یک بسته در اختیار شما قرار می گیرد.
برای آشنایی بیشتر با این تکنیک از اصول بازاریابی؛ کافیست به کانال آپارات میدون از اینجا بپیوندید.

 

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

logo-samandehi