دوره آموزش متنی کتیبه سفالی (نقش برجسته)
مدرس:نرگس متولد بخشایش

194400 تومان
خرید دوره

دوره آموزش متنی کتیبه سفالی (نقش برجسته)

4 از 5
5 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط مرتبط با محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

نقش برجسته به خشت‌هایی از گل پخته گفته می‌شود که بر روی آن‌ها قبل از پخت با استفاده از ابزارهای مختلف سفالگری، کنده‌کاری‌شده و انواع نقوش بر روی آن ایجاد می‌شود که این هنر یکی از شیوه‌های سفالگری می‌باشد و به‌صورت تابلو و یا کتیبه‌های تزئینی بر روی دیوار نصب می‌شود. این هنر نسبتاً جدید، امروزه کاربردهای فراوانی دارد و از آن در زیباسازی‌های شهری، ایستگاه‌های مترو، مجتمع‌های خرید و منازل مسکونی استفاده می‌شود. به‌طوری‌که استفاده از نقش برجسته سفالی در قياس با ساير محصولات پلاستيكی، کاغذدیواری و... اصیل‌تر، زيباتر و درعین‌حال از قيمت مناسب‌تری برخوردار است.

سرمایه اولیه برای تولید این محصول اندک بوده، به‌طوری‌که حتی با احتساب هزینه رهن ساختمان به سرمایه ثابتی در حدود 28 میلیون تومان و سرمایه در گردشی (ماهانه) در حدود 1.1 میلیون تومان نیاز می‌باشد. میزان فروش ماهانه این طرح نیز در حدود 12 میلیون تومان بوده و با فرض اینکه اجرای طرح بر عهده مجری طرح باشد و هزینه کارگر لحاظ نشود، 10 میلیون تومان سود ویژه پیش‌بینی می‌شود.

البته پرداختن به هر کسب‌وکاری موانع و مشکلات خاص خودش را دارد که در این زمینه می‌توان به مواردی مانند؛ تهیه مواد اولیه، مشکلات اخذ مجوز و وام، شکستگی و ترک برداشتن بدنه‌ها، مشکلات قالب‌زنی و کوره، حمل‌ونقل، معاملات غیر نقدی، نداشتن تجربه در بازاریابی و فروش، کپی شدن طرح، را نام برد که در این زمینه سایت میدون با ارائه «دوره متنی» در این زمینه و معرفی «مشاوران» مجرب و برگزاری «کارگاه» سعی در رفع مشکلات این حوزه دارد.

توجه: دوره آموزشی ساخت نقش برجسته سفالي، دوره ای مجازی (غیر حضوری) و مبتنی بر متن بوده و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

در این گام موارد زیر آورده شده است:

1 مقدمه

1.1 آشنایی کلی

1.1.1 تاریخچه

1.1.2 استاندارهای کارگاهی

1.1.3 روش‏های تولید (فن و تکنیک)

1.1.4 انواع تجهیزات مورد نیاز

1.1.5 انواع و اقسام مواد مورد نیاز برای تولید محصول

1.1.6 نگهداری و بسته‏بندی

1.2 مزیت‌های تولید این محصول (از منظر اقتصادی)

1.3 جذابیت‌های مالی طرح

1.4 فواید و خواص محصول

1.5 شناخت روند کلی تولید محصول و میزان ثمردهی آن

در این گام موارد زیر آورده شده است:

2 ضروریات (مباحث مربوط به مکان‌یابی)

2.1 آب

2.2 دما و تهویه

2.3 جدول ضروریات

2.4 منطقه نمونه کشوری

در این گام موارد زیر آورده شده است:

3 ملزومات

3.1 ظرفیت تولیدی

3.2 ساختمان و سازه (بستر کار)

3.3 تجهیزات، ماشین‌آلات و ابزارآلات

3.3.1 کوره

3.3.2 ابزارهای تراش و تمیزکاری

3.4 مواد اولیه و مصرفی

3.4.1 گل قرمز

3.4.2 چسب کاشی

3.4.3 شاپان

3.5 سوخت و انرژی‏های مورد نیاز

3.6 نیروی انسانی

3.7 ملاحظات قانونی و حقوقی

3.8 سایر نهاده‌ها و ملزومات مورد نیاز

3.9 تکمیل جدول ملزومات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

4 پلن مالی

4.1 فرضیات

4.2 جدول هزینه‌های ثابت

4.3 جدول هزینه‌های جاری ماهانه طرح

4.4 جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

4.5 فروش (ماهانه)

4.6 پیش‌بینی مالی طرح

4.7 محاسبه دوره بازگشت سرمایه

4.8 نقطه سر به سر

4.9 نحوه دست‏یابی به سرمایه اولیه برای شروع طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

5 پلن حقوقی

5.1 مجوزهای لازم برای شروع این کسب و کار

5.2 قوانین کسب و کار

5.3 قوانین صادرات و واردات

5.4 تسهیلات و حمایت‌های دولتی

5.5 قوانین مالیاتی کسب و کار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

6 پلن بازار

6.1 بازار هدف

6.2 میزان مصرف کنونی در بازار هدف

6.3 اندازه بازار هدف

6.4 پیش‌بینی میزان مصرف (تقاضا) برای محصولات سفالی

6.5 وضعیت کنونی رقابت (رقبا) در بازار

6.6 فرهنگ مصرف کالا

6.7 مزیت‌های اقتصادی محصول و تولید آن

6.8 آمار صادرات و واردات

6.9 تعیین استراتژی قیمت‌گذاری

6.10 جدول خلاصه پلن بازار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

7 پلن عملیاتی

7.1 پیش‌تولید

7.2 مرحله اول (ساخت خشت)

7.3 مرحله دوم (ايجاد نقش برجسته)

7.4 مرحله سوم

7.5 مرحله چهارم (پخت در كوره)

7.6 مرحله پنجم (نصب كتيبه)

7.7 مرحله ششم (رنگ‌آمیزی)

7.8 فروش و بازاریابی

در این گام موارد زیر آورده شده است:

8 پلن ریسک

8.1 ملزومات

8.1.1 مشكلات و هزينه مواد اوليه

8.1.2 مشكلات اخذ مجوز

8.2 عملیات

8.2.1 داشتن مهارت كافي

8.2.2 شكستگي و ترک برداشتن بدنه‌ها

8.2.3 مشكلات قالب‌زنی

8.2.4 مشكلات كوره

8.2.5 مشكلات حمل و نقل

8.3 مالی

8.3.1 معاملات غیر نقدی

8.3.2 مشكلات اخذ وام

8.4 بازار

8.4.1 نداشتن تجربه در بازاریابی و فروش

8.4.2 کپی شدن طرح

در این گام پیشنهادهایی برای موفقیت بهتر در این زمینه ارائه شده است.

در این قسمت، برای آشنایی بیشتر، مصاحبه با افراد موفق آورده شده است.

مسائل فقهی و زیست محیطی ساخت نقش برجسته سفالی در این گام ارائه شده است.

مدرس دوره

نرگس متولد بخشایش

کارشناسی ارشد هنراسلامی - سفال و سرامیک
سرکار خانم نرگس متولد بخشایش فردی بسیار با تجربه و ماهر در حوزه تولید سفال و سرامیک هستند و در این حوزه فعالیت‌های بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند. ایشان عضو کمیته پژوهش انجمن سفالگران ایران می‌باشند.
ارزیابی دوره
4 از 5
5 نفر امتیاز داده اند
88
93
82
82
84
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
پاسخ به این پرسش
اسیه

باخرید این دوره نیاز بدیدن دوره حضوری نداریم؟

وحید حسین زاده

سلام. هر چند در این دوره تمامی سرفصل های آموزشی پوشش داده شده است، ولی مطالعه این دوره تنها مقدمه راه است و شما باید پس از مطالعه دوره، حتما دوره های آموزش عملی را هم بگذرانید.


نظرات