پول بیشتر با جریان کاربری بهتر

 


جریان کاربری زمانی می تواند پول را در یک کسب و کار جاری کند که باعث افزایش فروش و تعداد مشتریان آن شود؛ اما چگونه؟

به زبان ساده، جریان کاربری یا User Flow، فرآیند و مسیری است که کاربر در یک وب سایت یا وبلاگ برای رسیدن به خواسته و نیازش طی می کند؛ بعنوان مثال انجام خرید و یا ایجاد حساب کاربری. درواقع این نمودار نمایش بصری یا حتی نوشتاری فرآیندهای انجام شده توسط کاربر یا (مشتری) است که با بررسی آن می توان به اطلاعات ارزشمند زیادی دست یافت؛ اطلاعاتی که می تواند فروش یک کسب و کار را با ساده ترین استراتژی ها افزایش دهد، تعداد مشتریان آن را زیاد کند، مشتریانش را به مشتریان وفادار تبدیل کند، رتبه الکسای آنرا بهبود بخشد و... جریان کاربری می تواند چنین معجزه هایی را انجام دهد که حداقل دارای سه ویژگی از موارد ذیل باشد:

حتما بخوانید: تاثیر رتبه الکسا بر افزایش درآمد کسب و کار

قابل درک و سریع بودن

یک جریان کاربری ایده آل، جریانی است که بتواند به راحتی و با کمترین میزان نیاز به راهنمایی، مشتری را به نتیجه دلخواه خود برساند. نکته دیگر زمان است؛ معمولا افرادی که از خدمات اپلیکیشن ها یا وب سایت های اینترنتی استفاده می کنند، برای وقت خود بسیار ارزش قائل اند و اصلا تمایلی ندارند که وقت خود را برای پیدا کردن محصول یا دکمه موردنظرشان هدر دهند. چنین جریانی، قابلیت متقاعد کردن بیشتری برای خرید محصول خواهد داشت و می تواند به طور مستقیم بر افزایش فروش تاثیر بگذارد.

ارزیابی طرح های قبلی

بررسی و آنالیز تجربه کاربر (UX) از پلتفرم های قبلی و گذشته، باعث طراحی User Flow بهتری خواهد شد؛ چراکه اکنون دید بهتری از خصوصیات مشتری به کدنویس ارائه داده و درحقیقت شناخت مشتری را برای صاحبان آن آسان تر کرده است. با بررسی نمودارهای قبلی، عناصر کاربردی، عناصر بی کاربرد، عناصری که باعث توقف حرکت مشتری می شوند، عناصری که کاربر را به ادامه ترقیب می کنند و... به خوبی پدیدار می شوند.

تامین سرمایه

جریان کاربری درحقیقت آنروی سکه عملکرد یک کسب و کار اینترنتی است؛ زمانی که User Flow خوب و قابل دفاع باشد، به این معنی است که کسب و کار برروی اصلی ترین دارایی اش یعنی مشتریان به خوبی تمرکز کرده و قابلیت رشد را دارد اما اگر جریان کاربری آنطور که باید مطلوب نباشد، نشانه خوبی برای سرمایه گذاران نخواهد بود.

بررسی User Flow به صاحبین کسب و کار کمک می کند تا بتوانند تجربه افرادی که از وب سایت یا اپلیکیشن آنها استفاده کردند را بهتر و دقیق تر آنالیز کنند. درحقیقت ارزیابی مسیری که مشتریان برای نیازهای مختلف خود طی می کنند، تاثیر بسیار زیادی بر مواردی همچون بازگشت مجدد آنها به سایت و یا پیشنهاد دادن به دیگران دارد؛ اگر جریان کاربری سخت و نامفهوم باشد، احتمال بازگشت افراد نزدیک به صفر خواهد بود درصورتیکه اگر ساده و قابل فهم باشد، می تواند در افزایش فروش و نرخ تبدیل، تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد و افزایش درآمد و اعتبار را به دنبال داشته باشد. 

نوشته شده توسط: میدون 

نظرات (0)

ثبت نظر جدید

به «میدون» خوش اومدین!
ما در «میدون» تمام تلاش خودمون رو کردیم تا سطح درآمدی تون بالاتر بره. برای رسیدن به این هدف، کلی کار تحقیقاتی تو کل کشور انجام دادیم و با یک روش تحقیق کاملا علمی و مبتی بر واقعیت های منطقه ای مزیت های شغلی سراسر کشور رو مشخص کردیم.
شما با شرکت در «آزمون مسیریابی شغلی» می تونید شناخت بهتری از استعدادهای شغلی و کاری خودتون برسین؛ بعد از اون با مراجعه به «دوره های آموزشی» و فراگیری چهار مهارت مدیریت بازار، مدیریت مالی، مدیریت ریسک و مدیریت عملیاتی در هر کسب و کار شناخت بهتری برای تصمیم گیری ورود به اون کار و پیدا می کنید.
بخش «نیازمندی ها» به شما کمک می کنه تا ملزومات و سرمایه مورد نیازتون برای شروع یا ادامه کسب و کار رو با استفاده از ظرفیت های مردمی پیدا کنید وهمه جوره مهیا راه اندازی کسب وکارتون بشین.
یادتون باشه با استفاده از تجربیات مشاورین خبره در حوزه مورد نظرتون از طریق « کلینیک مشاوره» ریسک شکست تو کارتون و کم خواهید کرد.
«میدون» از ابتدا تا رسیدن به موفقیت، همراهتان خواهد بود.


logo-samandehi