در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
1- معرفی اولیه پنجره های نرم افزار – آشنایی با محیط های کاربری
افترافکت بهعنوان یکی از مهمترین نرمافزارهای شرکت Adobe کاربردهای بسیار زیادی در حوزه انیمیشنسازی، فیلمسازی، تبلیغات تلویزیونی و بسیاری از شاهکارهای سینمایی دارد؛ به طوریکه میتوان آن را قدرتمندترین ابزار در این زمینهها دانست. افترافکت مانند سایر نرمافزارهای ویرایش فیلم از سیستم لایهای استفاده میکند و به دلیل ساختار سادهای که دارد، کارکردن با آن راحت میباشد.
ایجاد قالبهای موشنگرافیک، قابلیت کار با چند دوربین برای جلوههای بصری سهبعدی، طراحی انیمیشنهای سازگار با محیط وب، ایجاد واقعیت مجازی و فیلمهای 360 درجه، ادغام فیلمها و تصاویر، امکان تنظیم Time line و... را میتوان از جمله قابلیتهای کلیدی این نرمافزار دانست. این برنامه پیشرفته امکان اشتراکگذاری پروژه بین سیستمهای مختلف و دسترسی آسان به فایلهای اشتراکگذاری شده را به شما میدهد؛ همچنین استفاده از ابزار لبه در افترافکت موجب حفظ جزئیات بیشتر در هنگام جداسازی مولفههای پسزمینه میگردد.
علاقهمندان به آموزش نرمافزار افترافکت میتوانند با یادگیری جامع این برنامه در زمینه ارائه فیلمهای ویدئویی بسیار زیبا و خلاقانه، انیمیشنهای سهبعدی چشمنواز، تبلیغات تلویزیونی و تیزرهای تبلیغاتی جذاب درآمدزایی قابل توجهی داشتهباشند. همانطور که میدانیم تبلیغات تلویزیونی تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات دارد و استفاده از افترافکت فرصت بسیار مناسبی را برای ارائه طرحهای خلاقانه با استفاده از متحرکسازی اشیاء و متون و ایجاد برچسبهای تبلیغاتی فراهم میکند.
در این راستا سامانه میدون، دوره تصویری آموزش جامع نرمافزار Adobe After effects را با کاملترین نکات و مباحث روز و به صورت پروژه محور با همکاری شرکت دانشجویار آماده کرده است تا علاقهمندان و همچنین افراد جویای کسب مهارت جهت رسیدن به جایگاه شغلی مناسب در حوزههای مرتبط با خیالی آسوده به یادگیری این نرمافزار بپردازند.
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
1- معرفی اولیه پنجره های نرم افزار – آشنایی با محیط های کاربری
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
2- نحوه وارد کردن انواع فایل های صوتی و تصویری به نرم افزار به روش های مختلف
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
3- نحوه جابجایی روی کامپوزیشن – ابزارهای Selection – Hand – Zoom و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
4- آشنایی با ابزارهای Rotation و Pan Behind – بررسی کامل پارامترهای Transform یک لایه
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
5- بررسی کامل مباحث اولیه انیمیشن در Transform ها و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
6- مباحث انیمیشن؛ ایجاد مسیرهای انیمیشن و اصلاح مسیر به کمک اهرم ها و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
7- نحوه ورود فایل های PSD و PNG به افترافکت – وارد کردن فایل صوتی و بررسی پارامترهای آن و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
8- تمرین تصویر و انیمیشن ( ساخت یک صحنه پاییزی) و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
9- تمرین تصویر و انیمیشن ( تصویر آسیاب بادی در یک صحنه ابری ) و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
10- آشنایی با لایه Text و بررسی پنجره Character برای تنظیمات متون و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
11- آشنایی با لایه های Solid ، Null Object و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
12- آشنایی و کار با لایه های Adjustmet Layer و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
13- بررسی رزولوشن های پخش داخل نرم افزار - سوئیچ Toggle Transparency و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
14- آشنایی و کار با PreCompose ها به روش های مختلف و در قالب چند تمرین کلیدی و مهم
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
15- ایجاد دوربین و بررسی کامل قسمت های مختلف آن - آشنایی با پارامترهای انیمیشن دوربین و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
16- انیمیشن دوربین به کمک Null Object به همراه یک تمرین کلیدی
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
17- آشنایی و بررسی کامل Light – ایجاد سایه ها و انیمیشن نور – کنترل نورها توسط Null Object
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
18- بررسی Collapse برای حفظ حالت سه بعدی لایه ها و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
19- تمرین؛ (ساخت یک صحنه کاملا سه بعدی از تصاویر دوبعدی) و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
20- آشنایی با Motion Blur – تغییر سرعت تصویر با Time Stretch و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
21- آشنایی با ابزارهای Roto Brush و Refine Edge – آشنایی با قسمت Snapping
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
22- آشنایی و کار با قسمت های Track Matte و Luma Matte بهمراه تمرین و...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
23- تمرین (آشنایی بیشتر با Mask و Trak Matte در قالب یک تصویر)
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
24- بررسی دستور Track Motion برای جلوه های ویژه
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
25- بررسی دستور Track Camera برای عملیات جلوه های ویژه
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
26- تمرین (اضافه کردن یک قلعه و یک درخت به یک تصویر سینمایی با جزئیات)
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
27- آشنایی با قسمت Expression برای کدنویسی
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
28- بررسی دستور Warp Stabilizer برای حذف لرزش ها و تکان های خفیف دوربین و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
29- آشنایی و بررسی کامل ابزار Puppet (ایجاد حالت خفیف استخوانبندی)
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
30- پروژه ساخت یک تصویر پارالاکس (دو و نیم بعدی عمق دار) از یک فایل PSD و ...
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
31- پروژه ساخت یک زیرنویس گرافیکی (موشن گرافیک)
در این گام به موارد زیر پرداخته شدهاست:
32- نحوه خروجی گرفتن (Render) از نرم افزار افترافکت و نرم افزار وابسته Adobe Media Encoder