طرح توجیهی تولید نان جو
مدرس:احسان بیگدلیان
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
360800 تومان
خرید دوره

طرح توجیهی تولید نان جو

4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط اقلیمی و ارتباطی محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

همواره تهیه و تولید محصولات غذایی جزء مشاغل درآمدزا شناخته می‌شوند، زیرا این محصولات جزء نیازهای اساسی انسان بوده و مصرف گسترده‌ای دارند. در سال‌های اخیر به تغذیه سالم توجه ویژه‌ای شده و یکی از محصولاتی که در این راستا تولید شده، نان جو است که اتفاقاً به دلیل خواص و فواید غذایی اش، مورد استقبال بسیاری از مصرف‌کنندگان واقع شده است. شغلی که در این طرح قصد معرفی آن را داریم، آموزش پخت و تولید نان جو است. البته تولید این محصول به تنهایی شاید خیلی توجیه اقتصادی نداشته باشد. به همین دلیل با تجهیزات و دستگاه هایی که در این طرح معرفی شده‌اند، قادر به تولید طیف وسیع‌تری از نان های صنعتی خواهید بود.

به طور کلی سرانه مصرف روزانه نان در ایران 310 گرم است که این مقدار شامل انواع نان‌ سنتی، صنعتی و فانتزی می‌باشد. حال در این بین بیشتر افرادی که دارای رژیم‌های غذایی خاص هستند، از نان‌های رژیمی مانند نان جو بیشتر استفاده می‌کنند و سایر افراد بیشتر از سایر انواع نان مصرف می‌کنند، اما مصرف نان جو برای تمام اقشار جامعه مفید بوده و باید برای مصرف هر چه بیشتر این محصول تبلیغات گسترده‌ای انجام داد و از روش‌های مختلف برای بازاریابی بهره گرفت.

برای تأسیس یک کارگاه با هدف تولید و عرضه نان جو و سایر محصولاتی از این قبیل، نیاز به حدود 302 میلیون تومان سرمایه ثابت وجود دارد که بخشی از آن به رهن کارگاه اختصاص یافته و مابقی این مبلغ نیز صرف خرید تجهیزات و دستگاه های تولید و دریافت مجوزهای مورد نیاز می‌گردد. سرمایه در گردش این شغل نیز ماهانه در حدود 76 میلیون تومان می‌باشد. با این سرمایه می‌توان سالانه 232000 بسته 500 گرمی نان جو تولید کرد. اگر در فروش محصولات نیز مانند تولید آن‌ها موفق عمل کنید، قادر به کسب 13.5 میلیون سود خالص در ماه خواهید بود. در این صورت نرخ سوددهی سالانه این کسب و کار 46 درصد می‌شود که نشان می‌دهد ورود به این شغل توجیه اقتصادی دارد.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه‌های مورد نیاز برای تهیه و تولید نان جو پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس‌های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیرحضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):

الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)

ب) شناخت بازار 

پ) تعریف محصول/خدمات 

ت) فروش 

ث) عملیات تولید 

ج) مدیریت کسب و کار 

چ) برنامه مالی 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

1- معرفی کسب و کار

1-1- مقدمه

1-2- عملیات

1-2-1- مرحله پیش تولید

1-2-2- مرحله تولید

در این گام موارد زیر آورده شده است:

2- بیان مسئله و لزوم راه اندازی کسب و کار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

3- جذابیت‌های مالی طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

4- ضروریات کسب و کار

4-1- آب

4-2- هوا و مسائل جوی

4-3- زمین و مکان

4-4- حمل و نقل و ارتباطات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

5- معرفی منطقه نمونه کشوری

در این گام موارد زیر آورده شده است:

6- مدل کسب و کار

6-1- میزان تولید پیش بینی شده

6-2- برنامه عملیاتی

در این گام موارد زیر آورده شده است:

7- قوانین مرتبط با کسب و کار

7-1- قوانین مالیاتی

7-2- مجوزهای مورد نیاز 

7-2-1- جواز تأسیس

7-2-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاه 

7-2-3- پروانه بهره برداری

7-2-4- ثبت برند و علامت تجاری

7-2-5- نشان سیب سلامت بهداشت

در این گام موارد زیر آورده شده است:

8- محاسبه و تحلیل مالی طرح

8-1- فرضیات

8-2- هزینه های ثابت

8-2-1- ساختمان

8-2-2- ماشین‌ها، تجهیزات و ابزارها 

8-2-3- هزینه های قبل از بهره برداری

8-2-4- جمع کل سرمایه‌گذاری ثابت

8-3- جداول هزینه های جاری طرح

8-3-1- مواد اولیه و نهاده ای تولید

8-3-2- حقوق و دستمزد

8-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

8-3-4- هزینه استهلاک

8-3-5- هزینه سوخت و انر

8-3-6- جمع هزینه های جاری طرح

8-4- سرمایه در گردش (ماهانه) 

8-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

8-6- فروش سالانه (درآمد) 

8-7- برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی

8-8- پیش بینی مالی طرح

8-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

8-10- محاسبه نقطه سر به سر

8-11- پیش بینی های پنج ساله طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

9- مطالعه و تحلیل بازار

9-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

9-2- میزان تولید کنونی محصول در بازارهای هدف

9-3- آمار صادرات و واردات

9-4- برنامه تبلیغاتی و فروش

9-5- تحلیل رقبا 

9-6- تحلیل مزیت‌های رقباتی

در این گام موارد زیر آورده شده است:

10- پیش بینی ریسک های کسب و کار

10-1- ضروریات

10-1-1- مشکلات ناشی از عدم تأمین مکان مناسب

10-1-2- مشکلات ناشی از تأمین آب آشامیدنی

10-2- ملزومات

10-2-1- مشکلات  ناشی از تأمین ماده اولیه

10-2-2- مشکلات ناشی از دریافت مجوز

10-3- عملیات

10-4- مالی

10-5- بازار 

10-6- جدول تحلیل SWOT 

مدرس دوره

احسان بیگدلیان

دکتری تخصصی صنایع غذایی از دانشگاه تهران
آقای احسان بیگدلیان، مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت بیسکویت شهکام، سابقه درخشان در حوزه راه اندازی خطوط تولید، فرمولاسیون و اصلاح فرمولاسیون مواد غذایی دارند.
ارزیابی دوره
4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
87
93
85
82
81
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
نظرات