طرح توجیهی تولید آب معدنی
مدرس:محمد جواد حیدری
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
346500 تومان
خرید دوره

طرح توجیهی تولید آب معدنی

4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط مرتبط با محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

با توجه به اینکه آب یکی از نیازهای روزمره هر فردی می‌باشد؛ لذا کیفیت و سلامت آب مصرفی نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. امروزه با توجه به گسترش فرهنگ مصرف آب‌های بسته‌بندی شده، استفاده از آب‌های معدنی گسترش یافته است و از آن‌جایی که در کشور ما شرایط لازم برای تولید آب معدنی وجود دارد؛ لذا راه‌اندازی کارخانه تولید آب معدنی در داخل کشور امکا‌ن‌پذیر بوده و از این طریق می‌توان در سلامت افراد جامعه نقش مؤثری داشت.

سرانه مصرف آب معدنی و آب آشامیدنی در کشور، سالانه در حدود 15 تا 20 لیتر برآورد شده است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان رقم پایینی است. آب معدنی تولید شده در ایران به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، روسیه و پاکستان صادر می‌شود و در مقابل مقداری آب معدنی نیز از کشورهای ترکیه، آلمان، هلند، کره و اتریش به ایران وارد می‌شود که البته مقدار واردات در مقایسه با مقدار صادرات بسیار کمتر است.

اگر تمایل دارید که یک کارخانه آب معدنی راه‌اندازی کنید، حداقل ظرفیت تولیدی که برای چنین کارخانه‌ای دارای توجیه اقتصادی می‌باشد، تولید سالانه 9600000 بطری 500 میلی‌لیتری آب معدنی است. برای این کار به یک کارخانه با مساحت 2000 مترمربع نیاز خواهید داشت. سرمایه مورد نیاز برای شروع این کسب و کار در حدود 3.4 میلیارد تومان است که بخشی از آن صرف خرید زمین و ساخت ساختمان‌ها، خرید تجهیزات تولید و دریافت مجوزها می شود و مابقی نیز مربوطه به سرمایه در گردش مورد نیاز (ماهانه در حدود 353 میلیون) می‌باشد. اگر بتوانید تمام محصول تولیدی در سال را با قیمت مناسب به فروش برسانید، به حداقل 89 میلیون تومان سود خالص ماهانه دست می‌یابید که در این صورت نرخ سوددهی این کسب و کار سالانه 32 درصد می‌شود. این رقم، سوددهی قابل قبولی برای یک کسب و کار به حساب می‌آید.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه های مورد نیاز برای تولید آب معدنی پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس‌های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: این دوره آموزشی مجازی (غیر حضوری) است و صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):

الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)

ب) شناخت بازار 

پ) تعریف محصول/خدمات 

ت) فروش 

ث) عملیات تولید 

ج) مدیریت کسب و کار 

چ) برنامه مالی 

رئوس مطالب ارائه شده در این گام:‌ 

1-1- مقدمه

1-2- عملیات

1-2-1- مرحله پیش تولید

1-3- مرحله تولید

1-3-1- آماده‌سازی و سالمسازی آب

1-3-2- تولید بطری

در این گام  بیان مسئله و لزوم راه اندازی کسب و کار بیان شده است. 

در این گام جذابیت‌های مالی طرح برای سرمایه گذاری ارائه شده است. 

رئوس مطالب ارائه شده در این گام:‌

4-1- آب

4-1-1- چشمه‌های آب معدنی گازدار 

4-1-2- چشمه‌های آب معدنی درمانی

4-1-3- چشمه‌های آب معدنی آب گرم

4-2- هوا و مسائل جوی

4-3- زمین و مکان

4-4- حمل و نقل و ارتباطات

در این گام منطقه نمونه کشوری بیان شده است.

رئوس مطالب ارائه شده در این گام:‌

6-1- میزان تولید پیش بینی شده

6-2- برنامه عملیاتی

رئوس مطالب ارائه شده در این گام:‌

7-1- قوانین مالیاتی

7-2- مجوزهای مورد نیاز

7-2-1- جواز تأسیس

7-2-2- پروانه بهداشتی ساخت کارگاه

7-2-3- پروانه بهره برداری

7-2-4- ثبت برند و علامت تجاری

7-2-5- نشان سیب سلامت بهداشت

رئوس مطالب ارائه شده در این گام:‌

8-1- فرضیات

8-2- هزینه‌های ثابت

8-2-1- زمین

8-2-2- ساختمان

8-2-3- ماشین آلات، تجهیزات و ابزار آلات

8-2-4- هزینه‌های قبل از بهره برداری

8-2-5- جمع کل سرمایه‌گذاری ثابت

8-3- جداول هزینه های جاری طرح

8-3-1- مواد اولیه و نهاده ای تولید

8-3-2- حقوق و دستمزد

8-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

8-3-4- هزینه استهلاک

8-3-5- هزینه سوخت و انرژی

8-3-6- جمع هزینه‌های جاری طرح

8-4- سرمایه در گردش

8-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

8-6- فروش سالانه (درآمد)

8-7- برآورد هزینه‌های عملیاتی و غیر عملیاتی

8-8- پیش بینی مالی طرح

8-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

8-10- محاسبه نقطه سر به سر

8-11- پیش بینی های پنج ساله طرح

رئوس مطالب ارائه شده در این گام:

9-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

9-2- میزان تولید کنونی محصول در بازارهای هدف

9-3- آمار صادرات و واردات

9-4- برنامه تبلیغاتی و فروش

9-5- تحلیل رقبا

9-6- تحلیل مزیت های رقابتی

رئوس مطالب ارائه شده در این گام:‌

10-1- ضروریات

10-2- ملزومات

10-2-1- مشکلات تأمین تجهیزات و مواد اولیه

10-2-2- مشکلات دریافت مجوزها 

10-2-3- مشکلات ناشی از کیفیت نامناسب آب

10-3- عملیات

10-4- مالی

10-5- بازار

10-6- جدول تحلیل SWOT

مدرس دوره

محمد جواد حیدری

کارشناسی ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک
جناب آقای محمد جواد حیدری، عضو جامعه متخصصان صنایع نساجی ایران هستند و فارغ التحصیل دوره MBA با گرایش استراتژی می‌باشند. ایشان در حوزه مطالعات امکان‌سنجی و طرح توجیهی کسب و کارهای مختلف دانش و تخصص کافی دارند.
ارزیابی دوره
4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
84
94
88
86
83
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
نظرات