طرح توجیهی کاشت طالبی
مدرس:مهدی امیدی
مدت زمان دوره:ندارد مدرک پایان دوره:ندارد
327000 تومان
خرید دوره

طرح توجیهی کاشت طالبی

4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
  • آشنایی با شرایط اقلیمی و ارتباطی محل کسب و کار
  • شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
  • نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
  • شرایط بازار فروش محصول تولیدی
  • مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
  • مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
  • آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
  • شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل ...
  • شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
  • جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
  • محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
  • جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
  • جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
  • آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
  • بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان
توضيحات

طالبی گیاهی یک ساله است که به صورت رونده رشد می کند. ساقه آن پوشیده از کرک های ریز به قطر حدود دو سانتی متر و به طول 2.5 تا 3 متر می‌باشد. سیستم ریشه‌ای طالبی مانند هندوانه از ریشه اصلی با ریشه‌های محوری تشکیل شده که به عمق خاک نفوذ می‌کند. برگ‌ها بزرگ، دارای 3 تا 5 قطعه، با اشکال مختلف، پنجه‌ای شکل، قلبی یا کلیه مانند و پوشیده از کرک با دمبرگی طویل بوده که به طور متناوب روی ساقه قرار گرفته اند.

برای کاشت طالبی در سطح یک هکتار، بدون در نظر گرفتن هزینه زمین به حدود 7.5 میلیون تومان سرمایه ثابت نیاز می‌باشد و سالانه در حدود 14.2 میلیون تومان هزینه جاری این طرح می‌باشد. همچنین سرمایه در گردش این طرح نیز برابر با 13.1 میلیون تومان برآورد شده است؛ بنابراین در مجموع حدوداً با 20.6 میلیون تومان می‌توان مزرعه طالبی با مساحت یک هکتار را به محصول رساند. به‌طور میانگین انتظار می‌رود سالانه 20 تن طالبی از هر هکتار زمین برداشت شده و هر کیلوگرم آن نیز به قیمت 2500 تومان به فروش برسد. با این حساب میزان کل فروش سالانه در حدود 50 میلیون تومان بوده که در نهایت سالانه حدود 34.8 میلیون تومان سود ویژه، نصیب کشاورز خواهد شد. نرخ سوددهی این طرح سالانه در حدود 169 درصد بوده و دوره بازگشت سرمایه آن نیز در حدود 7 ماه می‌باشد.

پرداختن به هر کسب ‌و کاری علاوه بر ویژگی‌های مثبت، مسائل و مشکلات خاصی نیز دارد که در این زمینه می‌توان به مواردی همچون نوسانات زیاد قیمت محصول، حمله آفات و مشکلات اخذ وام اشاره کرد که تولیدکنندگان موفق با در نظر گرفتن تمامی جوانب و آموزش، هدایت و پشتیبانی کارشناسان میدون، پس از رفع موانع به کار تولید طالبی می‌پردازند.

توجه: طرح کاشت طالبی، صرفاً در حساب کاربری شخص در سایت نمایش داده می شود.

آشنایی با سرفصل ها

رئوس مطالب ارائه شده در این گام (43 دقیقه و 55 ثانیه):

الف) کلیات (چگونه یک طرح کسب و کاری خوب بنویسیم؟)

ب) شناخت بازار 

پ) تعریف محصول/خدمات 

ت) فروش 

ث) عملیات تولید 

ج) مدیریت کسب و کار 

چ) برنامه مالی 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

1- معرفی کسب و کار

1-1- مقدمه

1-2- پلن عملیاتی

1-2-1- عملیات کاشت

1-2-2- عملیات داشت

1-2-3- مرحله سوم (برداشت) 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

2- بیان مسئله و لزوم راه اندازی کسب و کار

در این گام موارد زیر آورده شده است:

3- جذابیت‌های مالی طرح

 

در این گام موارد زیر آورده شده است:

4- ضروریات کسب و کار

4-1- آب

4-2- هوا و مسائل جوی

4-3- زمین و مکان

4-4- حمل و نقل و ارتباطات

در این گام موارد زیر آورده شده است:

5- معرفی منطقه نمونه کشوری

در این گام موارد زیر آورده شده است:

6- مدل کسب و کار

6-1- میزان تولید پیش بینی شده 

6-2- برنامه عملیاتی

در این گام موارد زیر آورده شده است:

7- قوانین مرتبط با کسب و کار

7-1- قوانین مالیاتی

7-2- مجوزهای مورد نیاز

در این گام موارد زیر آورده شده است:

8- محاسبه و تحلیل مالی طرح

8-1- فرضیات

8-2- هزینه‌های ثابت

8-2-1- زمین

8-2-2- ساختمان

8-2-3- ماشین‌آلات، تجهیزات و ابزارآلات

8-2-4- هزینه‌های قبل از بهره‌برداری

8-2-5- جمع کل سرمایه‌گذاری ثابت

8-3- جداول هزینه‌های جاری طرح

8-3-1- مواد اولیه و نهاده‌ای تولید

8-3-2- حقوق و دستمزد

8-3-3- هزینه نگهداری و تعمیرات

8-3-4- هزینه استهلاک

8-3-5- جمع هزینه‌های جاری طرح

8-4- سرمایه در گردش سالانه

8-5- جمع کل سرمایه‌گذاری طرح

8-6- فروش (درآمد) سالانه

8-7- برآورد هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی

8-8- پیش‌بینی مالی طرح

8-9- محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ سوددهی

8-10- محاسبه نقطه سر به سر

8-11- پیش بینی های پنج ساله طرح

در این گام موارد زیر آورده شده است:

9- مطالعه و تحلیل بازار

9-1- بازارهای هدف و مخاطبین فروش

9-2- میزان تولید کنونی محصول در بازارهای هدف

9-3- آمار صادرات و واردات

9-4- برنامه تبلیغاتی و فروش

9-5- تحلیل رقبا 

9-6- تحلیل مزیت های رقباتی

در این گام موارد زیر آورده شده است:

10- پیش بینی ریسک های کسب و کار

10-1- نوسانات شدید قیمت محصول

10-2- آفات شته و کفشدوزک

10-3- مشکلات اخذ وام

10-4- جدول تحلیل SWOT

مدرس دوره

مهدی امیدی

کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی گرایش علوم باغبانی
آقای مهدی امیدی با توجه به داشتن تحصیلات در حوزه ی کشاورزی، فعالیت های زیادی بصورت متمرکز بر روی کشت های گلخانه ای مخصوصا کشت های بدون خاک انجام داده اند و همچنین نظارت بر چندین پروژه در این حوزه را برعهده دارند.
ارزیابی دوره
4 از 5
2 نفر امتیاز داده اند
87
88
83
85
80
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
نظرات