حضور مدیر سامانه میدون در برنامه پایش


سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی مدیر سامانه جامع آموزش، هدایت و پشتیبانی کسب و کارهای کوچک «میدون» ضمن حضور در برنامه تلوزیونی پایش، ابعاد مختلف فعالیت این سامانه را تشریح کرد.


به گزارش «میدون»، دکتر سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی مدیر سامانه جامع آموزش، هدایت و پشتیبانی کسب و کارهای کوچک «میدون»، شب گذشته با حضور در برنامه تلوزیونی پایش کسب و کار که به طور زنده و مستقیم از شبکه اول سیما پخش می شد، ضمن بیان اهداف و عملکرد سامانه میدون، نحوه فعالیت قسمت های مختلف آنرا تشریح کرد.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه سامانه میدون فضایی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند کسب و کارهای مورد علاقه خود را راه اندازی کنند، گفت: ما ابعاد مختلفی که برای ایجاد یک کسب و کار باید مورد توجه قرار بگیرد را بررسی کردیم و طبق آن ابعاد، بخش های مختلفی را در سامانه میدون شکل دادیم.

مدیر سامانه میدون گفت: اولین کاری که ما در این سامانه انجام می دهیم این است که با انجام یک تست شخصیت شناسی به مخاطب می گوییم که شخصیت وی متناسب با چه کسب و کاری است و پس از اینکه کسب و کار خود را انتخاب کردند، صفر تا صد انجام آن کسب و کار را به آنها آموزش می دهیم و گام به گام از اول تا آخر با او هستیم تا وی بتواند این کار را انجام بدهد.

هاشمی گلپایگانی افزود: از جمله بخش های جدیدی که در تعامل با برنامه پایش به تازگی در سامانه میدون ایجاد شده است، ستاد پیگیری مشکلات کسب و کار می باشد که در این قسمت فرمی تهیه شده که افراد با مراجعه به آن می توانند مشکلات ایجاد شده برای کسب و کارهای خود را اعلام کنند و پیگیری هایی که تاکنون در زمینه رفع این مشکلات صورت داده اند را بازگو نمایند تا طبق این اطلاعات ما بتوانیم برای رفع موانع پیش روی آنان اقدام کنیم.

وی افزود: موارد اعلامی در این بخش پس از ثبت در سامانه، توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورت صحت اطلاعات اعلامی فرآیند رفع مشکلات مذکور از مسیرهای مشخص شده پیگیری می شوند و نامه نگاری های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت و در صورت لزوم، مشکلات مذکور از طریق آنتن صدا و سیما و برنامه پایش پیگیری خواهند شد.

مدیر سامانه میدون در ادامه به تشریح سایر بخش های سامانه پرداخت و گفت: در بخش «شبکه همکاران» این سامانه، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اصلی در شبکه تولید آن محصول به افراد معرفی می شوند تا از با کنار زدن دلالانی که در این چرخه فعالیت می کنند، زمینه برای تسهیل فعالیت در ان کسب و کار فراهم گردد.

هاشمی گلپایگانی گفت: قسمت دیگر سامانه میدون «دوره های آموزشی» است که تفاوت این دوره ها با دوره های مشابه در این است که در اینجا ما علاوه بر آموزش های مرسوم، چهار مهارت لازم شامل: مهارت بازاریابی، مهارت مالی، مهارت ریسک و مهارت فنی را به مخاطب آموزش می دهیم و وی را در این مهارت ها توانمند می سازیم.

وی درباره وجود نمونه خارجی برای این سامانه گفت: در ابتدای راه اندازی این سامانه ما حدود 150 سایت مختلف در حوزه کسب و کار را در بخش های مختلف جهان آنالیز کردیم و نقاط قوت و ضعف هرکدام از آنها را شناسایی نمودیم و از این نکات برای راه اندازی و جامع نمودن سامانه میدون بهره جستیم و بنابراین وجود سامانه ای با این جامعیت کمتر به چشم می خورد.

هاشمی گلپایگانی در ادامه با اشاره به وجود سرمایه های خرد فراوان در کشور گفت: برای اتصال این سرمایه های خرد که شامل سرمایه های مالی، نیروی انسانی متخصص، ایده های خوب و بازارهای مختلف است، ما بخشی را در سامانه میدون به نام «نیازمندی ها» ایجاد کرده ایم که در این بخش افراد مختلفی که توانایی های گوناگونی دارند با مراجعه به آنجا و اعلام توانایی ها و نیازهای خود برای راه اندازی کسب و کارشان، از مشارکت و همکاری سایرین استفاده می نمایند.

مدیر سامانه میدون گفت: بخش دیگری که در این سامانه وجود دارد بخش «مشاوره» است که در این قسمت به منظور راهنمایی بیشتر مخاطبین در راستای کسب مهارت های چهارگانه مذکور و سایر مسائل مختلف در مسیر شکل گیری کسب و کارها، مشاوران برجسته ای از سراسر کشور حضور دارند و به صورت مکتوب، تلفنی و حضوری به مخاطبان در این زمینه مشاوره می دهند.

انتهای پیام/

نظرات (1)

avatar

محمدرضا نقدی

چهارشنبه 6 تیر 1397

تمایل به سرمایه گذاری با تولید کننده نانو فیلتر کولرهای گازی دارم.

ثبت نظر جدید