هوشمندسازی نیازی ضروری و غیرقابل انکار در زمانه حاضر است. پیشرفت تکنولوژی و اقبال مردم به فناوریهای جدید بستر لازم را بیش از پیش برای این مهم فراهم کرده است. آنچه فرآیند هوشمندسازی را بیش از هر زمانی تسهیل و پرسرعت کرده، ظهور تلفنهای همراه هوشمند و پیشرفت شگفتآور و روزافزون فناوریهای وابسته به آن است. همراه نشدن با این روند جهانی تاوان سنگینی را برای سازمانها و جوامع به همراه خواهد داشت. اکنون در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای توسعه یافته، دولتها با هدف بهرهگیری از این ظرفیت عظیم فناورانه به سوی تحقق دولت موبایلی به جای دولت الکترونیکی رفتهاند. در این کشورها، شفافیت حداکثری در کنار نظامهای نظارتی و رتبهدهی پویا و کارآمد مبتنی بر فناوریهای نوین، پاسخی موثر برای رفع چالشهای حاکمیتی بوده است.
بهرهگیری از نظارت عمومی و دریافت دادههای مشتمل بر نظرات شهروندان، از جمله زمینههای کاری است که در دولت همراه و با کمک فناوریهای جدید هوشمندسازی، بهتر و اثربخشتر از گذشته قابل انجام است. در روال سابق، برای نظارت مؤثر در سازمانهای بزرگ، به نصب تجهیزات سختافزاری گران قیمت نیاز بود و فرایندهایی زمانبر و هزینهزا تعریف و اجرایی میشدند که اغلب کارایی لازم را نداشتند. همچنین سازمان ها تلاش زیادی برای استقرار سامانههای صدای مشتریان میکردند؛ اما امروزه با پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از تلفنهای هوشمند، دریافت دادههای شهروندان و به تبع آن، فعالسازی نظارت عمومی، سادهتر و کمهزینهتر از گذشته شده است. در واقع، با دانش و امکانات، امروز میتوان نظارت بر خدمات را با روش جمعسپاری، بسیار کارآمدتر انجام داد. به بیان دیگر، «جمعسپاری نظارت» راهکاری نوین برای تقویت نظارت مدنی و شنیدن بهتر و سیستماتیک صدای مشتریان است.
سامانه دیدبان
سامانه دیدبان راهکاری جامع است که با استفاده از درگاههای ارتباطی مختلف مانند وب و دستگاههای هوشمند نظیر تلفن همراه و تبلت و درگاه تماس کدهای قابل ردیابی و شناسایی مانند QR Code و استفاده از روش جمعسپاری، به سازمان کمک می کند تا بتواند نظارت بر خدمات، کالاهای ارائه شده، منابع انسانی، داراییهای فیزیکی و داراییهای فرایندی را بسیار سریع تر، دقیق تر و کم هزینه تر از گذشته انجام دهد و بستری برای تحقق مسئولیت های اجتماعی فراهم کند. این سامانه امکانی را مهیا مینماید که در آن منطبق بر سوژه نظارتی و ویژگیهای ارسالکننده گزارش، عمق و محتوای گزارش نظارتی به صورت هوشمند تغییر میکند. به این منظور افراد میتوانند بازخوردهای اعتراضی ورضایتمندانه خود را از سوژههای مختلف شامل خدمات، افراد، اشیاء و اماکن به سادهترین شکل به گوش مدیران برسانند و این بازخوردها در سامانه به صورت یکپارچه قابل ارزیابی است. سطوح مختلف مدیران میتوانند در لحظه و بدون هیچ گونه واسطهای این بازخوردها را دریافت و برای آنها تدبیر کنند. به تدریج کاربران عمومی، متناسب با کیفیت و میزان مشارکتشان و از طریق ارتقاء سطح دانش و تجربه به وسیله آموزشهای هوشمند این سامانه، شبکه دیدبانی تشکیل میدهند و مشارکت افراد تبدیل به کسب و کار برای آنها میگردد.
آقای افراسیابی برای توسعه فعالیت خود نیازمند جذب سرمایه است. برای ادامه همکاری با ایشان فرم زیر را تکمیل کنید.
راهنمای مشارکت
مخاطب گرامی/ سرمایه گذار محترم؛ برای مشارکت با شرکتکنندگان مسابقه بزرگ میدون، لطفا درخواست خود را با توضیحات کامل ثبت فرمایید.
کارشناسان واحد بازرگانی سامانه میدون پس از بررسی ، با شما تماس خواهند گرفت.
راهنمای مشارکت-
مخاطب گرامی/ سرمایه گذار محترم؛ برای مشارکت با شرکتکنندگان مسابقه بزرگ میدون، لطفا درخواست خود را با توضیحات کامل ثبت فرمایید.
کارشناسان واحد بازرگانی سامانه میدون پس از بررسی ، با شما تماس خواهند گرفت.
ثبت درخواست همکاری