دوره آموزش متنی کاشت و بسته بندی خرما مدت زمان دوره: مدرک پایان دوره:
438000 تومان
خرید دوره

دوره آموزش متنی کاشت و بسته بندی خرما

0 از 5
نفر امتیاز داده اند
توضيحات

ایران دومین تولید کننده خرما می باشد که حدود 13 درصد از خرمای جهان را تولید می کند. ایران در سال 95 بیش از 209 هزار تن خرما را به ارزش 800 میلیارد تومان به سایر کشورها صادر کرده است.

درخت خرما در شرایط آب و هوایی گرم و تمام آفتابی به خوبی رشد می کند. خرما به دلیل دارا بودن خواص دارویی و تغذیه ای، از جایگاه ویژه ای بین مردم ایران برخوردار است. خرما در تقویت حافظه و کاهش فشار خون بسیار موثر است. این طرح به سرمایه‌ای در حدود 526 میلیون تومان نیاز دارد که پلن مالی این دوره به صورت کامل هزینه ها و نحوه تامین این مبلغ توضیح شده است. 

از مزیت های تولید خرما این است که شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت آن در سراسر دنیا وجود ندارد. بنابراین می توان با گسترش این کسب و کار در مناطق مستعد ایران، خرمای با کیفیتی تولید و حتی به صادرات این محصول غیر نفتی فکر کرد و به سود خوبی رسید.

بازارهای هدف خرمای بدون هسته: اروپا (انگلستان، آلمان، هلند و سوئد)، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و کشورهای اروپای شرقی (لهستان و روسیه) و ایالات متحده آمریکا بازارهای هدف خرمای هسته دار: (نیمه خشک، خشک) ملل اسلامی مانند اندونزی، مالزی، هندوستان، پاکستان و ممالک آسیای مرکزی، روسیه و اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپای شمالی مانند سوئد، نروژ و دانمارک.

یکی از مهمترین راه های جذب مشتری و رونق صادرات بسته بندی مناسب محصولات است. بسته بندی خرما به منظور حفظ ارزش غذایی و ارتقای کیفیت خرما، انجام می شود.

دوره آموزشی حاضر به تمامی جنبه های مورد نیاز برای تولید و بسته بندی خرما پرداخته است و به دلیل ارتباط گسترده میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان بزرگ در کشور بهره گرفته شده است. مدرسه میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده ارائه کلاس‌های حضوری و مشاوران متخصص در این حوزه هستند.

توجه: دوره آموزشی تولید و بسته بندی خرما، دوره ای مجازی(غیر حضوری) و مبتنی بر متن است.

آشنایی با سرفصل ها

در این گام موارد زیر را بررسی می کنیم:

1. آشنایی کلی با خرما و انواع آن

2. تاریخچه تولید خرما

3. انواع بسته بندی خرما

4. مزیت های این طرح از منظر اقتصادی

5. فواید و خواص محصول

6. شناخت روند کلی بسته بندی خرما

در این گام خصوصیات محل تولید و بسته بندی خرما را از چهار جهت بررسی می کنیم:

1. آب

2. هوا و مسائل جوی

3. زمین و خاک

4. حمل و نقل و ارتباطات

در این قسمت نکات زیر را آورده ایم:

1. ساختمان و بستر کار

2. تجهیزات موردنیاز

3. مواد اولیه و مصرفی

4. قوانین و روند اداری برای شروع

در این پلن موارد زیر آورده شده است:

1. جدول هزینه های ثابت و جاری

2. جدول درآمدی

3. سود حاصل از فروش محصول

4. جدول سرمایه 

5. نحوه دست یابی به سرمایه

در این گام، موارد زیر ذکر شده است:

1. بازار هدف محصول

2. میزان تقاضا و مصرف خرما

3. وضعیت رقابت در زمان فروش محصول

در این پلن، مراحل زیر را گام به گام شرح می دهیم:

1. مراحل پیش تولید نخلستان

2. معرفی فروشگاه های معتبر عرضه کننده محصولات

3. مرحله انتخاب و تهیه بستر کاشت خرما

4. مرحله داشت

5. مرحله برداشت خرما

6. معرفی مراحل پس از برداشت محصول

7. معرفی فرآورده های حاصل از خرما

8. مرحله فروش(ارائه نکات لازم برای بسته بندی و فروش خرما)

9. تشریح کامل فرآوری و بسته بندی خرما

10. معرفی خط تولید شیره خرما

در این گام ریسک هایی که ممکن است در زمینه های زیر با آن ها مواجه شوید را معرفی می کنیم:

1. ملزومات

2. عملیات تولید

3. مالی

4. بازار     

در این گام پیشنهاداتی برای موفقیت بیشتر در این حرفه آورده ایم.

در این قسمت، برای آشنایی بیشتر، مصاحبه با افراد موفق آورده شده است.

در این گام، نکاتی در زمینه بسته بندی و ارتباط آن با محیط زیست آورده شده است.

در این قسمت، منابع مورد استفاده در نوشتن طرح را آورده ایم.

ارزیابی دوره
0 از 5
نفر امتیاز داده اند
0
0
0
0
0
عضویت/ورود سریع جهت خرید دوره
پرسش و پاسخ
پاسخ به این پرسش
مهسا

سلام بنده هرساله حدود4 تن رطب مضافتی بم برداشت میکنم ولی بدلیل بسته بندی نامرغوب و اینکه دلال برای فروش خرمای ماتصمیم میگیره سود انچنانی نمیکنم.میشه راهنماییم کنید اگه بسته بندیمو مرغوب کنم چطور میتونم به صادرات فکر کنم.

وحید حسین زاده

سلام. لطفا از مشاوره تخصصی در این زمینه استفاده بفرمایید.


پاسخ به این پرسش
سینا عسکری

با سلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم بدونم خرمای مضافتی باید چه جوری بسته بندی و نگهداری بشه که خراب نشه باتشکر

وحید سوادی جهانگیری

سلام

براي از بين بردن آفات و افزايش عمر نگهداري خرما ، بايد آن را ضد عفوني كرد. براي ضد عفوني كردن خرما مي توان از روشهاي مختلفي نظير حرارت، برودت، پرتو دهي و گازهاي سمي مجاز مانند متيل برومايد يا قرص فستوكسين استفاده كرد. خرما را ميتوان بصورت فشرده يا آزاد بسته بندي كرد . خرماي فشرده با هسته در كارتن هاي 5 تا 15 كيلو گرمي براي مصارف عمومي و در بسته هاي كوچك لوكس با پوشش كاغذ هاي زرورقي بي رنگ ، سلفون و... قابل بسته بندي است . جهت اطلاع دقیق از تمامی مراحل آماده سازی خرما جهت بسته بندی، دوره آموزشی مربوطه را مطالعه نمایید و یا در بخش کلینیک مشاوره به ثبت درخواست مشاوره تخصصی با کارآفرینان این حوزه اقدام نمایید.

 


پاسخ به این پرسش
مسعود طاهریان

سلام و عرض ادب راه اندازی کارگاه بسته بندی خرما در شهر غیر جنوبی امکانپذیر و مقرون به صرفه هست؟

وحید سوادی جهانگیری

سلام

هرچه فاصله ی کارگاه بسته بندی از مناطق تولید خرما بیشتر باشد موجب افزایش هزینه های کسب و کار خواهد شد و رقابت پذیری کالا را در بازار کاهش می دهد .


پاسخ به این پرسش
علی

سلام آیا در تبریز این کارگاه بسته بندی خرما رو راه اندازی کنم سود دهی داره به لحاظ منطقه میپرسم؟

وحید سوادی جهانگیری

سلام

 پیشنهاد می شود کارگاه های بسته بندی هر محصول در نزدیکی مناطق تولید آن محصول اقدام به فعالیت نمایند تا هزینه های حمل و نقل کاهش یابد.


پاسخ به این پرسش
احسان

با سلام خدمت شما ميخواستم بدونم بازار فروش محصولات بسته بندي شده خرما به چه شكله با فرض رعايت أصول بسته بندي

وحید سوادی جهانگیری

سلام

در مورد بازار محصول به علت نوسانات بازار اطلاعات دقیقی نمی توان ارائه داد ولی این محصول از جمله محصولاتی است که امکان صادرات آن وجود دارد.


نظرات